Borgi 1.8 NB

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod Borgi » 20 dub 2012, 15:45

Tak zezačátku byl takovej trošku ubručenej, že tady nespravuje bouračky ale seřizuje geometrii, ale potom jak jsme to probrali tak v pohodě

Kousmen: To bych si musel všechno pomatovat :-D dokonce mi říkal jak si teď podle těch hodnot co mám vytisklý na papíru si upravím geometrii jakou chci pomocí vodováhy a olovničky :-) Každopádně říkal o tom mým snížení že kola dostávám do moc do negativu tím snižováním a nestačí mi už na to excentry. Rozpovídal se o podložkách pod kola že určitě ne, a taky o tom že auto musí být víc obdélník aby fungovalo, ne jak si někdo vytahuje kola ven a dělá si z toho čtverec :lol: A potom o tom, proč tam ty áčka jsou, o náklonu auta v zatáčce že to tam je aby když auto vjede do zatáčky a přesune se váha aby přilnula celá plocha pneumatiky a s tím vším je spojená tuhost podvozku, jak se to auto naklání a s tím vším je spojená konečná geometrie :-) Takže víceméně na každou změnu podvozku jinou geometrii
Uživatelský avatar
Borgi
 
Příspěvky: 761
Registrován: 11 úno 2010, 09:03

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod Krenstik » 20 dub 2012, 16:34

Borgi píše:(přiznejte se kdo z vás ho má :-D)


Jááááá :lol:

Ale jinak s tebou souhlasím více méně ve všem co jsi napsal....

Spíš ještě doplň co má pán za geometrii (typ)
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod kousmen » 20 dub 2012, 17:22

No většina z toho se dá odvodit i logicky, když člověk má trochu představivost a zná fyziku. Ale příště tam běž s diktafonem ať víme ty postupy. :D Já třeba každýho odrazuju od podložek, vím proč je nechci, ale nikoho jsem zatím nepřesvědčil. Zajímalo by mě jak to lidem říkat aby dali zapravdu. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod Krenstik » 20 dub 2012, 17:32

Já je přesvědčil vždy. Stačí pár principů, a to posunutí zatížení na ložisko a úprava páky která působí na tlumič čímž mění charakteristuku tlumiče. K tomu ještě přidám osu řízení,která se nepotká s osou kola a tím mění geometrii přední nápravy......
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod Winie » 20 dub 2012, 19:29

podlozky jsou pro lidi ktery nezajimaj vlastnosti auta. kdyz jde nekomu o vzhled tak at si je tam klidne da ;)
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod widar » 21 dub 2012, 02:28

ne že bych o nějaký podložky stál, ale jaký je rozdíl mezi podložkou a menším ET (dejme tomu ET35 s podložkou 20 mm vs. ET15? Když teda pominu že nižší ET bude mít větší límec a těžiště kola bude trochu jinde.
Jinak já jsem se zatím nejvíc o nastavení geometrie a jaký má vliv dozvěděl z manuálu k Live for speed.
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Technick%C ... ru%C4%8Dka
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Pokro%C4%8 ... C3%AD_vozu
Když má člověk volant, tak si s tím jde krásně hrát a zkoušet co co dělá. Kluci co to dělali tam zakomponovali i deformaci pneumatik a zahřívání...
Samozřejmě je to jen simulátor, ale nějaký ten základ, aby člověk věděl o čem je řeč se tam získat dá. ;)
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod Ryba » 21 dub 2012, 09:30

a je toho mnohem víc, když snížíš auto... posouváš roll center, začne se objevovat bump steer atd atd... ale to prostě lidi neviděj a nechápou, řeknou si, závoďáci sou přece taky nízko, ale už si neuvodomujou, že maj kompletně překopanej podvozek...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod Krenstik » 21 dub 2012, 12:15

Ono se to neda vsechno napsat, idealne je zajet k nekomu na geo, kdo ma cas a chut a tak si zkouset a hrat a premyslet...

Zkus si treba sednout do auta kdyz jsou na obrazovce zive hodnoty, k jakym zmenam dojde.... a pak si teprve musis uvedomit na co to auto chces, na normalni jezdeni, na uzivani si na okruhu, budu jezdit jen sam, nebo s nekym? Jak se ma chovat? Drzet jako pribite, nebo se zadkem ktery bude klouzat? Vyrobce musi auto postavit univerzalne, tak aby bylo nezakerne, citelne a ev. i hrave a kazdy z nas ocekava neco jineho. Menime kola, pneu, tlumice, snizujeme ale udelat upravu nastaveni geo neudela nikdo, pritom kazdy ocekava ze to bude bez problemu fungovat na nejlepe seriovych parametrech s neseriovymi komponenty. Ono i tolik zminovane snizeni auta nemusi zlepsit chovani na silnici, naopak muze byt tezce kontraproduktivni. A to zrovna mx-5 ma vcelku dost velke tolerance nastaveni.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod PavelS » 26 dub 2012, 12:39

To obecný fuckování podložek mi přije trochu krátkozraký. Ja je nemam,uvazoval jsem o nich,ale nenasadil nakonec.Ne ale proto,ze spousta radobyodborniku zacne vykladat ze nicej loziska.A mluvim o lidech,ktery tohle reknou a pritom maj na aute uplne jiny kola nez na ktery jsou ty seriovy loziska staveny..Nikdo mi nevymluvi,ze kolo s mensim ET a vetsi vahou je stejny "zlo" jako dobre udelana podlozka..
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Borgi 1.8 Squirted NB GT28R Turbo

Příspěvekod Krenstik » 26 dub 2012, 18:45

Ja je obecne nevyfuckovavam :lol: (boha to je slovo)

Treba jediny zpusob jak dobre vykompenzovat sirsi kolo, pokud nejde upravit geo je prave podlozka, jen je potreba tomu zase prizpusobit i dalsi komponenty a tom celem to je.

Nemuzes vymenit motor za brutal a nechat zbytek komponentu seriovych, menis chladic, spojku, ulozeni atd.A o tom samem je i podvozek. ;)
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků

cron