Krenstik píše:Jo, mam, krabicka stala asi 150 Kč a k tomu dve relatka at to nejde pres tu krabicku.....
Krenstik píše: p.s. pokud je to jak popisujes tak to neni denni sviceni... ale jen sviceni, ktere nesnizi intenzitu resp. nezhasne pri zapnuti tl. svetel...
Ollie píše:To bude stačit jedno relátko, cívku připojíš na obrysovky, denní svícení dáš přes rozpínací kontakt. Denní svícení pak zhasne po zapnutí obrysovek ne?
jardaj. píše:Přesně tak jak píše Olie, jedno relátko které pod napětím rozpíná. Zkusím to nějak lapidárně vysvětlit, protože jsem to dělal na Escortovi. Vytáhnu si + kde jde proud po zapnutí zapalování (třeba napájení indukční cívky) a tento + pol vedu přes sepnuté relátko k světelným diodám (- je samozřejmě kostra). + přívod do cívky relátka se natáhne od světla). Zapnu světla napětí jde přes cívku relátka, relátko rozepne kontakt + ke světelným diodám takže diody zhasnou a svítí hlavní světla. Pochopil? J.
jardaj. píše:Pro autoelektrikáře to není problem. Ale: to relátko musí být sepnuté bez proudu na cívku elektromagnetu. Je to obráceně než je ve většině případů. Třeba světla jdou taky přes relátka a při zapnutí vypinače jde proud do cívky která sepne "silový okruh" do světel a ty se rozsvítí. Já jsem vlastně relátko od světel předělal aby pracovalo obráceně, čili při sepnutí relátka přerušilo proud do světelných diod denního svícení. J.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků