Winie píše:Pavle, troufam si tvrdit ze spalovací motor tu bude rozhodně déle jak celá slavná unie:-D co se týká prodejních cen mx5 tak já souhlasím s pavlem260. Přecijen je to nejprodavanejsi kabriolet na světě. Tudíž je zde obrovská nabídka která dálece převyšuje poptávku. Ale nic to měnění na tom ze opravdu výstavní mx5 NA s plnou dokumentáci a malým nájezdem bude jednou ceněný veterán, obzvlášť pokud půjde o nějakou limitovánou edici. Jenže mezi nama není taková ani jedna:-D
Myslím, že ani ten malý nájezd a plná dokumentace nebude třeba. Postačí kastle bez koroze a pěkný stav. Golfů GTI je taky vyrobených x set tisíc, a pěkné G II GTI už stoupá na ceně, jelikož nezbořených a nezrezivělých jich je minimum. E30 BMW je další příklad. 325i E30 s Mpaketem II je už pomalu drahší, než E46. Myslím si, že u MX to nebude jiné. Alespoň teda o silnější motorizace a různé edice bych vůbec neměl strach.
Jednu dobu jsem se o toto docela slušně zajímal. Kdy autu stoupá cena a co kupovat, aby člověk za pár let prodal za stejně nebo třeba i za víc. Jen na množství vyrobených kusů to nestojí. NA už teď podle mě splňuje minimálně 3 kritéria.
1. Má status kultovního auta - to je strašně důležité, je mezi moto veřejností známá, profláklá a všeobecně doporučovaná. A je to mnohem důležitější než počet vyrobených kusů - Isuzu Piazza se vyrobilo sotva pár tisíc, ale nikdo po nich ani neštěkne. Navíc, jak jsem říkal, nezrezlých a nezbořených NA bude rychle ubývat.
2. Jako nové auto byla levná a rozšířená - to je důležitý aspekt, protože je potenciálně zajímavá pro lidi, kteří si ji třeba jako mladí novou koupili, a po nějakých 25-30 letech ve středním věku na ni dostanou znovu chuť, takže začnou hledat pečovaný ojetý kousek.
3. Má "ideální" investiční věk - obecně klesá hodnota auta na nejmenší částku po 17-22 letech, pak začne stagnovat anebo růst. NA je nyní právě v tomto věku, takže se dá předpokládat, že levnější už nikdy nebude.