Konkurence mx 5

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod riderhenry » 01 lis 2011, 18:09

Nechci teda slovickarit, ale roadster nema s pohonem nic spolecneho, zkratka 2 sedadla a stahovaci strecha. Chces teda rict, ze nejdulezitejsi pri vyberu roadsteru je pohon kol? To se musim priznat, ze to by ani pro me nebyl nejdulezitejsi faktor, a to se povazuju za vetsiho fanouska aut, nez vetsinova populace...
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod PavelS » 01 lis 2011, 18:20

Pokud mluvim za sebe - tak mě MX-5 začala zajímat až když jsem zjistil, že má pohon zadních kol... Takže můžu za sebe říct (a žiju v domění že i pro většinu lidí co koukaj po roadsteru) ano - pro mě je u roadsteru nejdůležitější pohon kol, protože roadster je v podstatě jen o jízdních vlastnostech a ty jsou "nejryzejší" u RWD. Pak nastupuje ke slovu spousta jiných věcí :) Možná jsem moc puritán, ale Barcheta ve mě právě díky tomu pohonu nevzdbudila víc emocí než Punto HGT.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod kousmen » 01 lis 2011, 18:32

Když se řekne roadster, tak si vybavým sporťák bez pevné střechy se dvěma sedačkama posunutýma dozádu a tudíž dlouhej čumák a krátkej zadek. Toť koncepce roadsteru pro mě. A když už vzít takový auto s rozložením váhy kolem 50:50, tak jedině zadokolku. Sporťák s náhonem na předek bych vážně nechtěl a ani bych ho s mazdou nedával v konkurenční boj. Ale z pohledu ženské jsou mazda a mini určitě konkurenti. Je to hold o tom pohledu na věc. Každej to máme jinak. ;)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod riderhenry » 01 lis 2011, 19:34

Tak ja vybiral auto prave podle pozadavku na jizdni vlastnosti a z toho vysla MX-5, ale klidne to mohlo byt neco jineho, i predokolka. Nemam rad, kdyz se striktne tvrdi, ze jenom pohon zadnich kol je ten pravy. Obzvlast, kdyz vetsina zadokolek je stejne naladena naprosto nesportovne, bezpecne nedotacive atd. Zajimalo by me, s kolika legendarnimi predokolkami jsi se svezl? Ze u tebe Barchetta nevzbudila vic emoci nez Punto je spis otazka predsudku. Podivej se na srovnavaci test TopGearu treba ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod Pochtli » 01 lis 2011, 19:38

Nevím, já si vybíral mezi Fiatem, BMW a Mazdou, ta nakonec zvítězila, protože byla z nich nejhezčí, za rozumnou cenu oproti BMW a byly na ní hodně dobré reference na její jízdní vlastnosti.. Ostatní obyč auta s uřízlou střechou jsem nebral v potaz..
NB 1.8 -> NB 1.6 -> NBFL 1.8 -> NB 1.6 Miracle (2000)
Toyota Avensis kombi 2.0 VVTi (2005)
Suzuki Swift 1.3 (1999)
Uživatelský avatar
Pochtli
 
Příspěvky: 2005
Obrázky: 3
Registrován: 22 čer 2010, 20:08
Bydliště: Brno

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod Koby » 01 lis 2011, 20:57

Cooper S roadster sice podle nepsaných pravidel roadsterem je, nepochybně bude i rychlejší jak mx-5 a zábavy s ním bude až až, o tom nepochybuju ani vteřinu, protože už standartní eSko nemá po stránce emocí za volantem chybu a je to pro mě společně s Cliem RS přesně ta jediná předokolka, kterou bych si dovedl někdy představit jako fun káru. Je to zábava vs. trochu jiná zábava a já bych to auto určitě nezatracoval a klidně bych ho jako konkurenci MX-5 označil. Mimochodem, pokud budeme chtít nový auto bez střechy s troškou zábavnosti, moc se toho nenabízí...
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod riderhenry » 02 lis 2011, 02:15

No ja jsem dost zvedavy na Toyotu FT-86. Co jsem o ni zatim cetl, tak je to podobna revoluce, jako kdyz se zacala vyrabet prvni NA MX-5. Auto dost mozna jen za relativne smesnych 600 000, ktere ma dvousetkonovou atmosferu, speru a pohon zadnich kol. Navic to funguje ocividne bezchybne a prioritne bylo auto postavene na zabavu, ne na rychlost (myslim dost velky problem velkeho mnozstvi dnesnich sportovnich aut). Osobne si mysilm, ze Mazda si prozije celkem tezke obdobi. Obzvlast, kdyz jsou podobna auta obecne na ustupu a asi se neprodavaji zrovna jako rohliky...

Koby: A co treba jeste Integra a Civic Type R? Myslim, ze obe ty auta budou ridicsky vyrazne zajimavejsi nez Mini. Osobne je pro me Clio favorit, ale to mluvim o starsi verzi (Clio RS 172), ktera uz je zajima i z financniho hlediska.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod Vavris » 02 lis 2011, 09:26

A já bych ještě doplnil Focus RS Mk.I (z toho člověku prasknou žilky i když je zcela sériový) a vlastně obecně se dá říct, že jakákoliv schopná předokolka se špérou může být úžasné sportovní náčiní a proklamacím ortodoxních zadokolkařů nebo ortodowních AWDéčkařů, že přednohrabka je přece laciný hnůj, už se jen směju.

Mimochodem, přes docela slušný výběr zadokolek je nejlepší auto, ve kterém jsem zatím jel a nejvíce se přitom bavil a potil strachem, tohle: http://www.jdm-meeting.cz/forum/viewtop ... f=6&t=3067
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod Koby » 02 lis 2011, 09:30

Civic type R mě teda moc neoslovil - nefunguje na našich silnicích, divná převodovka, tvrdý k pláči a navíc je ošklivý... jj, Clio . beru to nové, to je jiní káva. Jenže příští rok tuším končí, takže je to jedno z posledních aut s atmosférou a hydraulickýcm posilovačem. Už je nahlášený nějaký turbo a elektrický řízení.... :-/ Tam je zajímavý, že i Cup podvozek funguje dost dobře a asi bych si za něj připlatil. Nutností jsou ale Recara, bez těch to nemá cenu... :))

Na tu toytotu jsem taky zvědavej, uvidíme kolik to bude vážit, snad moc ne a snad to bude mít ještě hydraulickej posilovač, což by snad mohlo... :-/
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod Koby » 02 lis 2011, 09:37

vavris: Nj, nikdo neřiká, že předokolka nemuže bejt sportovní náčiní.. Naopak, já řikám, že hodně předokolek bude rychlejších jak slavná mx-5 a to jak na okruhu, tak v provozu - tam spíš, protože se dostaví samozřejmý respekt z RWD. Jenže pořád jsem u tý zábavy... Já radši pojedu pomaleji a budu si vyhrávat zatáčky s mx-5 - max ještě cooperem nebo cliem, než tam pojedu s předokolkou typu focus st, rs - to starý ručně dělaný možná, nejel jsem, ale pověst ho předbíhá, nebo i Mazdou mps... To jsou auta, který uměj bejt děsivě rychlí, jenže mě osobně tam chybí ta zábava... ale to je sto lidí - sto chutí. pro někoho je zábava jezdit dokonale hladce, čistě a rychle někdo radši ucítí precizní ovládání vozu už od nízkých rychlostí..
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků

cron