Andre: Makki 1.6 NB

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod Andre_fux » 30 črc 2011, 16:22

Po tomto autíčku jsem se díval víc než dlouhou dobu. Rozhodl jsem se do ní jít i přes své tělesné proporce. (190cm).

Mé požadavky na auto byli aby nebylo zasaženo tunningem. Mezi mé favorizované barvy patřili titanová, stříbrná a british racing green. Dále jsem chtěl NB před faceliftem, protože se mi osobně nelíbí FL. Dále jsem preferoval i volant Nardi V neposlední řadě byl požadavek blízkost Mnichova, protože v té době jsem byl dlouhodobě v Mnichově. Finanční strop byl pro mě 5500€. Při těchtěchto limitech jsem mohl zapomenout na 1.8 neposkvrněnou tunningem. :( Teda i když tuto podmínky splnila i jedna 10AE, ale ta byla hned pryční ;(

Z těchto omezení nakonec padla volba na tuto 1.6. Jedná se o model four seson, který měl oproti jiným vyhřívané sedačky a hardtop v ceně. Na autě je bohužel poznat, že jezdilo v zimně :( Po vizuální stránce je hodně zachovalé. Po technické stránce se zná naprosto v pořádku. Auto mám po prvním majitelce, bylo kupované přimo od ní. V den prodeje bylo na tachometru 93 000km. Po slevě jsem zaplatil 4900€ k autu je hardtop a zimní sada kol. Podle servisní knížky byli dělané rozvody po 6 letech provozu.

Vyřízení exportních značek a přepis zabral asi hodinku. Značky mám vyřízené na 3 měsíce. S autem je v plánuju odjezdit sezonu v německu. Pojištění a značky vyšli na 300€. Dále jsem platil 40€ na úřadě za vyřízení všech papírů a ještě bych měl platit daň, která by měla být kolem 50€. Zvažoval jsem i variantu pouze měsíčních značek a přihlášení v ČR, ale tahle varianta byla dosti komplikovaná a hlavně bych hned nemohl jezdit.

EDIT: Daň z auta kterou jsem zaplatil byla nakonec 28€ (počítá se (7.36€ x každých 0.1 obsahu motoru x doba pojištění)/365 ) pravděpodobně to bude i závislé na tom jaké emise auto plní.

Auto samotné bylo vyrobeno 11.09.1999, v provozu od 16.02.2000.

Příjemně mě překvapilo, že se do kufru vlezl i velký kufr.

Při počasí co posledních 14dní panuje v Mnichově, jsem měl možnost dokonale ověřit střechu. Střecha je bez sebemenších problémů a v autě po 3 denním vydatném dešti není ani kapka vody.

Po návratu na Moravu mě čeká odstranění stop po provozu v zimě a vystříkání dutin.

P.S. Snad budou fungovat obrázky. Nenašel jsem lepší možnost jak je sem nahrát...
Naposledy upravil Andre_fux dne 12 kvě 2022, 17:50, celkově upraveno 3
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod Andre_fux » 07 srp 2011, 11:41

Konečně po delší době se umoudřilo počasí a dalo se vyjet aspoň v sobotu na "malý" výlet směr Alpy.

Cesta vedla z Mnichova směrem na Sölden v Rakousku. Odtud do St. Leonhard v Itálii přes průsmyk Timmelsjoch / Passo di Rombo ( http://www.gs-enduro.de/html/paesse/sue ... lsjoch.htm ) Dále pak pokračovala ze St. Leonhard do Vipiteno přes průsmyk Jaufenpass / Passo di Monte Giovo (http://www.gs-enduro.de/html/paesse/sue ... enpass.htm ) zpět do Mnichova.

Za průjezd průsmykem Timmelsjoch se platí mítné. Pro osobní auto a jeden směr je to 14€ za oba směry je to pak 18€. Vrchol průsmyku byl bohužel v mraku, tak se nedalo rozhlédnout se po okolí.

Průsmyk Jaufenpass byl bez poplatku, je na něm více zatáček, cesta je celkem úzka a není tak kvalitní jako je tomu u Timmelsjochu. Ale i tak je v odost lepším stavu jak většina českých a moravských cest.

Na obou průsmycích bylo hodně cyklistů. Někteří si mysleli, že cesta patři jen jim. 3 cyklisti vedle sebe je častý jev, stejně jako si střihání zatáček protisměrem. Některé skupinky to měli řešené doprovodným autem, které jelo za nimi a blikalo. Bohužel těchto skupinek bylo velmi málo.

Doporučuju natankovat až po hrdlo v Rakousku. V okolí Innstbucku vyšel benzín na cca 1.4€, v Itálii na první benzince za průsmykem Timmelsjoch pak na cca 1.7€. Ani o kousek dál nebyla jiná cena. Tady bych měl dotaz, jak moc pod čárku označující prázdnou nádrž může jít ručička palivoměru. Co mám zjištěno, tak když je na začátku té čárky, tak se mě vleze do plna cca 36 až 40l. Takže by mělo být tak 10 až 14 l ještě v nádrži. Teda pokud je opravdu 50l.

Pokud se někdo bude chystat na stejnou trasu, tak doporučuju jet spíš v opačném směru. To je z Itálie do Rakouska.

Autíčko zvládlo cestu na výbornou. Celá výlet měřil 531 km. Ručička teploměru vody se ani nehla z poloviny stupnice. Oleje v motoru taky viditelně neubylo.

K tomuto datu mám s autíčkem najeto 1 500 km. Momentálně mě čeká výměna svíček a kabelů a pravděpodobně i výměna spojky. Protože slyším hučení někde z přední části auta. Při vyšlápnuté spojce toto hučení utichne. Předpokládám, že je to spojkové ložisko. Když by se už měnilo spojkové ložisko, tak to bude dobré vzít komplet i s novou spojkou. Co by to mohlo být podle vás? Věci chci objednávat u I.L.Motorsport.

Pár obrázků z výletu
Naposledy upravil Andre_fux dne 12 kvě 2022, 17:50, celkově upraveno 1
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod widar » 07 srp 2011, 16:47

Můžu potvrdit, když jsem si svoji přebíral, tak byla ručička na Ečku. Okamžitě na první benzínku, ale nalil jsem do ní jen 40 litrů. Takže by tam měla být 10 litrů rezerva. Otázka je, co by to udělalo v kopci nebo zatáčce, aby si to nepřisálo vzduch.
Jinak pěkný fotky i mazdička.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod Zaplik » 07 srp 2011, 19:59

zhruba 2mm pod tou poslední čárkou to chcipne
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod Andre_fux » 07 srp 2011, 20:52

Ty jo tak to jsem měl teda docela štěstí. Ten druhý průsmyk jsem začínal s ručičkou zarovnanou horní hranou (žlutá barva) s čárkou pro prázdno (zelená ). Někde v půlce cesty do kopce byla už zarovnaná z opačné strany (oranžová). Jinak ten rozdíl mezi zelenou a oranžovou je cca 3 litry. Viz přiložené foto.
Obrázek
To jsem zase šlápl do vosího hnízda, co? Zkuste někdo udělat fotku jak je to s ručičkou, když už to chcípne.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod George » 07 srp 2011, 21:08

zcela off topic, tvoje fotka?
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod Andre_fux » 07 srp 2011, 21:12

Ne to jsem někde našel na netu. Nechtělo se mi jít ven a fotit budíky.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod George » 07 srp 2011, 21:16

jsem si říkal, že je divný, že by na NB někdo dal NA budíky:)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod Andre_fux » 07 srp 2011, 21:18

Ty jo tak tomu se říká zkušené oko. :)
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Andre: Makki 1.6 NB

Příspěvekod Zed » 07 srp 2011, 22:07

Nevím jak moc to bude mít vypovídající hodnotu, ale do mýho NA jsem jednou tankoval zhruba v situaci oranžové rafičky z obrázku a do "cvaknutí" se vlezlo cca 43litrů (nádrž má 48l). Řekl bych, že se to bude lišit kus od kusu.
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 236 návštevníků