od willy2.0 » 28 dub 2011, 21:40
Jinak na NB jsem sehnal japonský ložisko za hubičku, od GMB, taková středně kvalitní cesta-značka. Kdyby někdo potřeboval, mám tam slevy (Intercars). Časem chci dodělat ten webshop, díly pořád umím.
Někdo tady řešil třeba brzdy..
Z kotoučů který jsou i kapku lepší jak OE, mám odskoušeny skvěle Bremba HC(více nauhličené než standartní řada) a k tomu vydržej, seděj klidně i sportovnější Feroda DS2000-2500(obojí sem měl na Sportu a CTR) a super...Pokud jezdíte svižněji, nedoporučuju moc takové ty středně dobré značky(mívají reklamace) jako např.TRW, LPR, ABE apod..už vůbec ne sortiment Starline od Kelly, to je úplnej shit..Spíš vždy Bremba, Feroda, ATE, Textar a některé japonské značky. Pokud je na konci kodu PR", znamená to premium japonská kvalita to je good( Intercars), povětšinou to vychází i cenově super.
Vím za ty roky, co se reklamovalo, kroutilo... a co ne. U Textar destiček zas mohu např.říct, že více prášej což může vadit někomu, k ATE Powerdiscům zas např., že jsou zbytečně cenově dražší. Na zadek jsem si vždy dal něco normál, co cenově vyšlo i good, třeba Ferodo kotouče a Ferodo premier desky, tam se to nemusí s top kvalitou přehánět...snad jen pokud jezdíš okruh, jinak jsou to vyhozený peníze. Ty Bremba HC se nám osvědčily dobře i na Baworech, které jsou těžší, nebo jsme dávaly ATE powerdisky na ně..
Nebrat děrované kotouče , či jinak perforované...vždy to po cca.20tis.km zpravidla vypraská mezi dírkama a můžeš je vyhodit...
Pokud chce někdo EBC kamarád má na to zastoupení, rád předám kontakt. Kotouče maj oukej, doporučuju a oku neuteče, že jsou jen navrtany ale ne skrz naskrz ...vědí proč...Desky radši jezdím Ferodo DS...2000-2500-3000. A to i kamarid co to prodává..(255ps CTR). Ale je to i věc vkusu..Desky od nich taky oka, jen zvyk náš no, brzděj maličko jinak.
Brzdy by se měly zajíždět těch 1000km...Spíš stylem pohoda a sem tam na to víc šlápnout při nějakém dobrždění , důrazně, ale nepřehřát rychlou delší jízdou zas...to ne, modrej kotouč nežádoucí:-)
Celkově by se mělo brzdit krátce a důrazně vždy, při sportovní jízdě...... POkud ty brzdy měníte, není od věci stříknout pod gumičku pístku u třmenu nějakej ten olej při každé výměně (používám injekci), nestane se pak, že by se pístek přidřel, nechodil. Pokud, už je přidřenej nevrací se třeba nebo málo, je dobrý tam stříknout brzdovku, žere rez, maže, ale je agresivnější na tu gumovou manžetku(rozchodit takhle a pak tam dát olej).
To samé do vodítek třmenu, nacpat lehce vazelínu vždy při výměně. A pokud ste pedanti, není od věci lehce vazelínou natřít dosedací plochu středu, unašeče pod kotoučem... Nestane se pak v budoucnu , že by kotouč nešel sejmout a držel tam jak židovská víra(to se mě stalo na mé, když sem to dělal tedka).7
Taky bacha na to štelování vzadu u ručky, zjistil jsem, že stačí tomu šroubu co je na imbus málo a strneš ho...ten tisícihran...
Jinak zadní ložisko jsem měnil:
Zatáhneš ruku, povolíš tu hlavní matku co drží poloosu. Povolíš horní dolní rameno, vyhodíš třmen, kotouč. Vyndáš těhlici, použiješ ideálně tuším 30 vořech vyklepneš ten unašeč jak jsou na něm štefty kolový, sejmeš segrovku co jistí ložisko , vyklepneš či vylisuješ ložisko. Vyrejpneš zezadu to starý gufero, stírátko co zabranuje bordelu do ložiska. Nalisuješ ložisko...a bla bla vše zpátky. Na konci dotáhneš fest co to jde, tu centrální matku. Jiný je to u kuželovejch ložisek(koncern VW apod), tam se dotahuje na fest a povolí o osminu, nebo prostě tak, že se kolo pěkně točí. Všehovšudy jsem to dělal hodku celé asi.
Maximum Atack"