Konkurence mx 5

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod willy2.0 » 14 dub 2011, 11:18

Henry nesrovnávám to s Meganem, třeba to tak vyznělo...Ale jen jsem vyzdvih to, že mě to sedlo možná nakonec trošku víc(cabro), zmínil jsem ho s ohledem vyššího jízdního komfortu a vyzdvihnul jeho motor, kterej kdyby v MX5 byl.......bylo by to prima( skvělej zátah odspod a moc pěkná špička).
Šlo o moje subjektivní dojmy z aut, nešlo mi o přímý srovnání rozhodně...Když budu chtít MX5 s něčím srovnat tak to může bejt s něčím jako je A86, S2000 apod....to je nám všem asi jasný.
Co se týče Clia....Já se k ničemu nemodlím, vadí mi na něm vágnější řízení, ale přesný...vadí mi posaz trošku, nemuselo by mít přeposilovaný brzdy tak..Ale nakonec se rozjedeš a na vše zapomeneš, je to celek, funguje to neuvěřitelně...CTR je vedle toho pořád docela nedodělaný auto jakoby, myslím jen podvozkově, řízení. Takže za tu cenu fakt nemá konkurenta. A to se pak horkotěžko mluví dobře o jiné předokole.....a rád bych. A může to bejt klidně žigulík.
Pokud bych chtěl jít někdy vejš tak to bude EVO6, nebo R26 Megan...nic jinýho mě momentálně asi tolik neláká. Samozřejmě ted se vrátím ke Cliu, protože nic lepšího za reálný peníze fakt není a ještě cpu peníze do baráku. Kdo se na jeho limitu svezl nebo byl svezen, nezapomene jen tak. Chtěl bych ted ph2, je hezčí než ph1 co jsem měl určitě. Taky je to typ auta, z kterýho cejtíš závodno...je to příjemný.
http://www.youtube.com/watch?v=bJI1QXn6Tc8
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod PavelS » 14 dub 2011, 11:32

Booomba - nakonec jsme se dočkali rozumného příspěvku - jen tak dál a možná se nebude muset mazat...Fakt to oceňuju willy.

Ad Clio, znám kluka co přešel od MX-5 ke Cliu, ale bylo to čistě z logického hlediska - jezdil slalomy, chtěl něco prostě rychlejšího. MX-5 je určitě zábavnější celkově...Ale bůhví co si koupim příští rok, to už asi na změnu dojde...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod willy2.0 » 14 dub 2011, 15:49

No vidíš, já bych nerad ¨co se týče zábavnosti MX5 s Cliem srovnával vůbec. Oboje je na něco jinýho. Já zas z Clia po 10-20min palice-jízdě na okrsce vylezu a je to takovej hukot, že to nepřebije snad nic a že jsem si zažil hodně..Vylezu spocenej, adrenalin takovej jak po 10 kafích a rohlík naprosto neuvěřitelnej jeden kluk mi řekl, že to bylo víc než bungeejumping. V tomhle ohledu mě MX5 přijde jako strašně nudný auto a proto to jde z domu, tady vidíš jak na to koukáme každej jinak. Já zas chápu, že ne každej se chce v autě zabít ale. Oželím smýkání zatím prostě...Chci něco jinýho, pořádný zrychlení, brzdy, protahováky lámat tak že auto jde ze silnice řízeně a sem tam si skočit, to prostě s MX5 nejde. Každej to máme jinak......
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod Miata » 14 dub 2011, 18:46

Willy, jezdil jsem s hodně auty, nemám zapotřebí to rozebírat. Před 10ti lety jsem měl clio 1.8 16v. Dobré auto... Jen mazda je mnohem komunikativnější (vím že je to klišé ale je to tak) navíc to co popisuješ že děláš s cliem, tak si troufám říct že já dělám s MX-5. Nevím, možná máš strach z té koncepce, ono naučit se dobře řídit zadokolku chvíli trvá. Možná že právě tady je chyba... Každopádně ti chci říct, že i s MX-5 se dá lítat 120-170 po okreskách, seknout s ní do jak říkáš protahováku a teď čistě můj názor a pocit: věřím ji v tu chvíli více než jsem kdy jakému autu věřil. Bohužel, ta důvěra je roky pěstovaná, tu nezískáš za pár tis KM nebo 2 měsíce. Když ti v ní chybí výkon, což mi už chybí :lol: tak ji prostě přifouknu a hotovo. Náklady na údržbu nula nula nic. Posed pro mě 180cm dost dobrý, rozložení pedálů oproti cliu mnohem lepší a jízdní vlastnosti jsou oproti starému kousavému cliu daleko přátelštější a když jedeš opravdu hranu, tak ta hrana je mnohem širší a jsou v ní schované pro řidiče nadšence opravdu nádherné pocity a možnosti jak auto na hraně řídit. Ale jak říkám, tohle za 2 měsíce neobjevíš... někdo to třeba neobjeví za celý život (to bude asi tím že po tom třeba nepátrá :lol: ). No nic, nějak jsem se rozepsal a to není můj styl ;)

Každopádně Willy, sám musíš uznat, že styl jakým jsi napsal poslední koment, je na hony vzdálen tvému předchozímu.
MX-5 NA silver 96 1.6 komplet Postert + podvozek BC Racing BR-RS 4/5kg alles in ordnung http://www.lennypromotion.cz
+ daily E61 535D :-)
Uživatelský avatar
Miata
 
Příspěvky: 842
Obrázky: 1
Registrován: 23 dub 2010, 10:58
Bydliště: Ostrava

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod willy2.0 » 14 dub 2011, 19:43

Nelze nějakou 1.8 Clio brát v potaz, taky jsem ji kdysi řídil...A Williams byl pak úplně někde jinde.............Měl větší brzdy, rozšížené nápravy , jinak poskládanou převodovku...a poníkama sice jen papírově o 10ps více proti 137ps 1.8, ale celkově motoricky.......... jak kdyby tam byl jinej motor diametrálně, úplně jinej silák.
Do té doby jsem se modlil před 10lety k Vti Civicu....Jak jsem poprvé tehdy zkusil Williamse, dá se říct, že jsem úplně přehodnotil to co od auta chci. Do té doby jsem si zažil jen auto dobré motoricky, ale najednou fungovalo celé jako celek a dalo se s tím neuvěřitelně a všude letět. Je to typ auta, v kterým si vyjedeš hodně velkej řidičskej level.

Co se týče komunikace a tomu jak autu věříš, v tomhle mám naprosto jasno min.ve své třídě Clio diktuje a mnohdy i zahraniční novináři brali toto auto i na test mezi supersporty a to o ledasčem svědčí...Hele já se rozkoukávám v každém autě rychle, to se o mě i ví-kluci co mě znaj tak mi to často říkaj tak snad nekecaj, troufnu si říct že MX5 využívám na min.90procent ! po 4tis.km úplně v pohodě, s předokolkou letím od pátý zatáčky, jen si to odbrzdím a posouvám okamžitě limit pokud mi to auto dovolí...Nebojím se v MX5 ani náhodou. V M3 jsem třeba ale respekt měl, kdoby ne to je vysoká škola zadokolová...Jen jsem limitovanej jejíma schopnostma (MX5) víš, ne těma mejma. Když auto zadokola funguje, není to hned silák jako M3, prostě se mu jen přizpůsobím přepnu a jedu , musím říct, že díky MX5 jsem zjistil opět starou pravdu, pokud ti to sedne, funguje... tak se s ním dá jezdit hnedka limit a je jedno, že je to jiná koncepce úplně to fakt neřeším a měl jsem respekt na začátku ne že ne.

Taky cejtím od začátku (což jsem sem už psal), že bych ji na nějakou rychlejší jízdu musel přestavět a byl jsem rozhodlej od začátku, že zůstane jak je...Takže čekám vždy ideálně, když naprší pěkně a jdu se bavit takhle a tam si myslím, že je místo tohodle auta ! ne rychlá jízda na okrsce(v sérii).

Ona mi nemůže nabídnout to co Clio, protože na to není stavěná to ani náhodou v sérii, fakt nemáš tucha co se dá s tím renckem dělat.... Znovu říkám, nesrovnávejme tyhle dvě auta, nejde to...Jedno je fakt na smýkání a kochačku, druhý je naprostej hardcore, král na okrsku, auto kterýmu tak nesmyslně věříš , který tak funguje, že když nebude řídit třeba EVO9 nějakej šikula.. tak se nečape a odjedu mu. Můj kamarád co má Zetko nebo další co umí se zadokolkou, mnohem silnější nežli je MX5 ...a půjčil jsem jim to, ty mě řekli dokonce že je to kočár pro dědky, prodej to už. Já to takhle negativně nevidím až, auto jde postavit, přestavět..Jasně že mnohem lepší základ bude 1.8 a poladit to , ideálně nafoukat asi, aby to mělo těch min.200ps a krouták rozumnej....K tomu dát velký brzdy , překopat geometrii a komplet podvozek a věřím, že to bude hezký svezení. A autu to bude slušet...Ale to je investice, kterou do toho prostě nedám, až tak mě neoslovilo, asi i ta koncepce jak jsem nakonec psal...Beru ji čistě jen na zábavu, na závodění ne.
At mi nikdo netvrdí, že s tím jezdí na okrsce palici nějakou a už vůbec ne to, že s tím dělá to co se dá dělat asi s Cliem, není to možné. Fyziku nikdo z nás neochčije. Pokusím se, než to prodám natočit nějaký videjka(chtěl jsem i pro sebe na památku), až bude voda na silnici, zrovna včera jsem se hezky svezl...je to velká sranda, ale jak jsem řekl na suchu je auto poloviční jakoby. A to bych jako novinář, kdybych dělal test o tomhle autě zmínil. Štve mě , že nikde jsem se toto nedočetl...Že na suchu je auto nudnější, je sice hezké, že to jde hned za volantem, dá se pěkně trefovat apex apod.apod vohraný písničky ....Ale sakra, pořád je to trošku houpačka a strašně tomu chybí koněěěě a brzdy, trošku koule by to mohlo mít to je to co tomu neodpustím. Pokud , ale zaprší....je to velká věc a úplně jiný auto......Jak kdyby to ožilo:-) Potenciál tam je, každé auto jde udělat a základ je dobrej ve svý třídě jeden z nejlepších za tu cenu asi nejlepší i nepochybně. Co se mě ještě strašně líbí na ní, to je teda vzhled...Je to strašně hezký auto, to se musí nechat. A tím bych to ukončil.
Naposledy upravil willy2.0 dne 14 dub 2011, 20:07, celkově upraveno 1
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod alt » 14 dub 2011, 20:02

Nevim už mi to přijde dost zamotaný a míchaj se tady jabka s hruškama :)
Už se porovnává i clio 1.8 16V což je samo výsměch pro clio RS ;)
čirou náhodou mam obě jak clio sport cup tak i mx-5. S mazdici jsem zatim najel jen pár stovek km,ale účelově jsou to opravdu rozdilný auta.
Nebudu psát jak je clio dokonalý i když pro mě prostě je,ale zároveň i mx-5 mi přijde dokonalá :D Každý ale pro ten svůj účel !!
v mazdě nemam potřebu lítat jak magor a vymetat kouty zatáček,naopak působí na mě v tomhle uspěchanym světě tak krásně čistě a blahodárně.. :P
Takže splnila na 110% účel proč jí mám. Nikdy nebude ostřejší než clio a já jsem za to moc rád,protože bych jí pak neměl..
Neni moc aut,který opravdu pobavěj i při pomalý a klidný jízdě což bude asi vzácnější a vzáčnější. Takže nepomlouvat a važit si jich a co víc jezdit a smát se :D
alt
 
Příspěvky: 78
Registrován: 06 pro 2010, 16:36

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod willy2.0 » 14 dub 2011, 20:12

U mě je průse..r Martine, že si jedu vyloženě hardcore, já si v autě neumím vorazit no :D Proto, mě asi přešla, není tam zatím moje srdce no... Ale jak jsem psal, třeba se k tomu autu vrátím jednou, má nepochybně svoje kvality, nikdo nemůže napsat, že to pomlouvám...Má to prostě jen nedostatky i ne že ne, který pokud někdo chce, odstraní..Prodává se na to spousta věcí a není to drahý. Jak jsem psal, každé auto jde udělat. Momentálně chci narvat peníze do předokolky něco zkusit no.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod alt » 14 dub 2011, 20:23

Tim pomlouváním jsem nemyslel vyloženě tebe přece ;)
O Mxku se poděl s přítelkyní a sobě naděl pod stromek sporta ph1 a budeš mít obě ne?
alt
 
Příspěvky: 78
Registrován: 06 pro 2010, 16:36

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod willy2.0 » 14 dub 2011, 22:24

Já vím ;) :) Pojedu pro ph2, je daleko koukatelnější to víš sám:-) Přítelkyně měla radši Sportíka než MX5 a když bylo CTRo ... pořád vedlo Clio, vždycky mi říkala, že se v něm bála méně jak v tajpárku, zvláštní ...ale měl jsem to stejně.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Konkurence mx 5

Příspěvekod Vavris » 25 dub 2011, 23:40

Tak dnes jsem strávil odpoledne s Boxsterem S. Sice to je spíše logický postup po MX-5, než konkurence, ale roadster to je!

Upřímně řečeno, vážím si MX-5 zase o něco víc. Boxster, který jsem zkoušel, měl jednu obrovskou nevýhodu - obstarožní a nechutně pomalý tiptronic. Po prvních cca 50ti kilometrech, kdy jsem ještě Porsche neměl úplně v ruce a nasáté, bych v případě dilematu Porsche vs. Mazda neomylně šáhl po MX-5. Nakonec to po 350km už nebylo tak jednoznačné a velmi bych váhal. Být to Boxster s manuálem, asi není o čem, ale tiptronic žere motoru takových 20% výkonu a kolik ubírá celkovému dojmu auta ani nechci odhadovat. Přesto bych před zapůjčením vůbec nečekal, že bych mohl mezi těmito auty byť jen na chvilku váhat, což je pro MX-5 určitě super vysvědčení.

Každopádně pár poznatků ve stručnosti:

1. V6 je prostě V6 :) Ještě když je navíc plochá a tak hezky teskně skučí pod plynem.
2. Boxster se mi zdál nejdřív zbytečně utlumený, ke konci už mi došlo, že si sice nepovídá, tak intenzivně jako Mazda, ale ve skutečnosti řidiče neobírá ani o špetku informací. Jen prostě nenakecá tolik "zbytečností okolo".
3. U Porsche platí, že čím rychleji jede, tím líp funguje, u Miaty bych (pokud to přeženu), řekl přesný opak...
4. PSM je nejgeniálnější systém jízdní stability, který jsem zatím měl tu čest poznat. Blbce rychle sekne přes prsty, ale při "uvážené" práci s plynem v zatáčce dovolí až nečekaný úhel skluzu.
5. opět jsem si potvrdil, jak skvělé all-round auta Porsche umí udělat. Ve městě pohodlné, na okresce precizní jako backhand Rogera Federera...
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 87 návštevníků

cron