MX5 jako jediné auto

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Winie » 25 dub 2011, 10:36

tohle nema cenu resit. kazdej ma jiny priority a jiny pozadavky. kreuz ma v necem pravdu a v necem ne. aspon podle me. NC uz se da podle me pouzivat celej rok. kor pokud mas HT nebo pevnou skladaci strechu
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod dopr » 25 dub 2011, 10:41

Souhlasim snad jen s tim zimnim provozem, ktery urychluje reznuti prahu, ale jinak sorry, ale vubec. Uz jsem toho o tom napsal dost v jinych vlaknech, i v tomto samotnem.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod willy2.0 » 25 dub 2011, 18:27

rimmer132 píše:
Kreuz píše:Zdravím,
Už delší dobu koukám po nějakém sportovním autě a asi vám tady nemusím rozvádět, proč jsem došel k závěru, že mx5 je ta pravá volba
Zajímalo by mě ale jak je to s každodenním použitím. Konkrétně mi jde o to, jestli se mx5 dá použít jako jediné auto na každodenní ježdění do práce, v zimě na hory, nebo na dovolenou někam mimo republiku. Rodinu nemám, jenom přítelkyni, takže dvě místa teoreticky stačej, takže otázka zní jestli prodat současné auto (fabie kombi 2006) peníze vrazit do mazdy, nebo koupit mazdu jako druhe auto na občasné vyjížďky s tím, ze by to asi nebyl žádný zázrak co se stavu týče (cca 100k kč)? jak to máte vy a co poradíte?


Pravá volba to bezesporu je, do 1 mil. asi nic čistšího není.

Na druhou stranu budu asi mezi zdejšími členy velký unikát, odsouzeníhodný renegát, modloborec a kacíř, ale jako jediné auto po roce používání nedoporučuji. V zimě na hory je jako ta o Červené Karkulce (na letňácích jsem měl velký problém vyjet z ledových lavorů na blbém parkovišti). V zimě dostává auto kapky a rychle hnije, pokud ho necháš venku, plátno můžeš do tří sezón odepsat (vinyl snese snad více).

Jakákoli cesta nad 100 km je opruz, dálnice přímo utrpení. Jezdím pravidelně PHA - OVA, když mě nedonutí čůrání, tak na jeden zátah, ale jsem z toho maximálně otrávený (samozřejmě vrchem přes Hradec a Olomouc, D1 jsem zkusil jednou<blicí smajlík>, zásadně v noci a pro udržení rozumného průměru musím pořád tlačit na pilu, aby mi všichni pracně předjetí následně naprosto effortlessly ujeli po nájezdu na dálnici). Pokud nemáš rád randál a vichřici za krkem, jezdíš delší štreky bez střechy maximálně kilo a se střechou do 120. Zahraniční dovolená by byla demonstrací sebemrskačství (pokud ti není cílem cesta - ploužení se kilem a zdravotní pauzy co dvě hodiny, přítelkyně tě sežere). Jako vylepšení doporučuji špunty do uší z lékárny, omezují únavu a posouvají snesitelnou hranici přes 130 tacho se střechou.

Radši kup (nejlíp pěkné NA) jako druhé auto, za tu cenu může být ťip ťop, většina klubáků a dlouhodobých majitelů má tenhle dvojautový režim, jinak se to asi nedá vydržet. Příští rok budu asi sám řešit tohle dilema, buď pořízení druhého samohybu nebo realističtěji náhradu za nějaký "cestovnější".

Co se cen týče, čas od času se to tu řeší, auto za zenitem seženeš lacino, ale skutečně top zustand & gepflegt málo jeté mají v Říši svou cenu, na vzácnější speciální modely ještě dost přihoď. A vzhledem k věku ani ony nejsou bez investic a bolístek. V Čechách jsou ceny zkreslené dolů tím, že bazarníci v minulosti navozili to nejlevnější, co šlo sehnat a trh to akceptoval jako standardní stav a ceny...


Máš naprostou pravdu , souhlasím se vším, kort delší přejezdy nebo dálnice, to je utrpení a jednak je mě pak líto i auta....Jako druhé, třetí auto super. Jako daily ...To je totální sebemrskačství a to vydržím dost. Neříkám najezdit s tím 2tis km ročně, ale jako víkendovka a občasný svezení s ročním nájezdem okolo 10tis km oukej, dovolená-výlet v tomhle dál jak 200 km, ani náhodou:-))....
MX5 se nechci zatím vzdát asi, jak je ted sezona přišel jsem tomu víc na chut. Je fajn začít slunečnej pracovní den tím, že do toho skočím, stáhnu střechu , vyřídím vše rychle a pak už se jen jezdím kochat krajinou a vopaluju v tom. Takže si to možná asi nechám, koupím stejně brzy ještě další káru. Ideálně by MX5 zůstala jako třetí auto, tolik peněz v tom autě nemám, takže mě to ani nevadí v tomhle ohledu, což je taky podstatný, uvidíme...Jiná by byla , kdybych přivezl jako jiní tady tzv.vonavku a byl v tom třeba za 150-200tis, to je podle mě nesmysl za tohle auto, zbytečně víc peněz. Jen mě pořád čílí , že to nejede...To je otázka, kterou budu muset ještě vyřešit...Nebaví mě porád řadit i při kochačce, ten výkon to je největší průser u toho auta. A 1.8 motorizace to neřeší určitě ...Nebo ano, ale s kompressorem třeba, chci min.200ps a slušnej krouták, pak to bude oukej. Nebo nějakej swap prostě...Pokud si to nechám, postupně by se to přestavělo na živej sportáček a semtam bokování, auto si to zaslouží, pak to bude mít grády konečně. Jako DAILY nikdy, odpočítávám dny , kdy půjdu pro použitelný auto na normál ježdění.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Raduna MX5 » 25 dub 2011, 20:23

Winie píše:tohle nema cenu resit. kazdej ma jiny priority a jiny pozadavky. kreuz ma v necem pravdu a v necem ne. aspon podle me. NC uz se da podle me pouzivat celej rok. kor pokud mas HT nebo pevnou skladaci strechu

Je tu spousta dalšich neznámých: co garáž? jak si rostlej? (dlouháni si mazdici užívaj jen bez střechy), a takovejhle otázek bych vymyslel....kup levnějš jako druhý a až sám vše zkusíš, můžeš se s tím nějak popasovat...prodat obě a koupit lepší atd...
Řídit MX-5 je nejzábavnější činnost z těch, kdy člověk může zůstat oblečenej ;-)
Uživatelský avatar
Raduna MX5
Administrátor
 
Příspěvky: 588
Obrázky: 15
Registrován: 01 led 2010, 18:23
Bydliště: Děčín

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod PavelS » 25 dub 2011, 20:47

Rimmere sorry, ale po roce užívání jsi specialista?Já myslim, že spíš zklamanej milovník pohodlného svezení :) Trochu se vyjádřim - neřikám že něco řikáš (vyloženě) špatně, jen opravim trochu nepravd a přidám druhej názor člověka co měl deset let NA a druhým rokem NC ;)

rimmer132 píše:Na druhou stranu budu asi mezi zdejšími členy velký unikát, odsouzeníhodný renegát, modloborec a kacíř, ale jako jediné auto po roce používání nedoporučuji. V zimě na hory je jako ta o Červené Karkulce (na letňácích jsem měl velký problém vyjet z ledových lavorů na blbém parkovišti). V zimě dostává auto kapky a rychle hnije, pokud ho necháš venku, plátno můžeš do tří sezón odepsat (vinyl snese snad více).


Ledový lavory na letních gumách snad nemusim komentovat, tak se rovnou dostanu k jádru - nejsi renegád, myslim, že tě nikdo v tvém rozčilení ani nebude odsuzovat po zkušenostech s willym :) Ale - tobě Mazda rychle shnila?Nebo máš tolik zkušeností, že MX-5 hnije přes zimu?Nějaká statistika o které nevim? Nebo - plátno? Na který MX-5 je plátno? Myslíš Moher na NC? Protože NA i NB plátno sériově nemaj. A vinyl i když je horší vlastnostma než Moher, tak vydrží hodně zim - věř mi.
Tyhle rádoby osvícené internetové vyjádření deformujou obecný znalosti o čemkoliv... Třeba někdo napíše, že Fabie má špatný přední světla - všechny oslňujou - a za pár měsíců je to už pravda :roll:


rimmer132 píše:Jakákoli cesta nad 100 km je opruz, dálnice přímo utrpení. Jezdím pravidelně PHA - OVA, když mě nedonutí čůrání, tak na jeden zátah, ale jsem z toho maximálně otrávený (samozřejmě vrchem přes Hradec a Olomouc, D1 jsem zkusil jednou<blicí smajlík>, zásadně v noci a pro udržení rozumného průměru musím pořád tlačit na pilu, aby mi všichni pracně předjetí následně naprosto effortlessly ujeli po nájezdu na dálnici). Pokud nemáš rád randál a vichřici za krkem, jezdíš delší štreky bez střechy maximálně kilo a se střechou do 120.


Pokud je pro tebe cesta nad 100km v MX-5 opruz, tak nechápu na co to auto máš - vážně - to s ní budeš jezdit jen kratší vzdálenosti?? Na co ti pak takový auto je?

rimmer132 píše:Zahraniční dovolená by byla demonstrací sebemrskačství (pokud ti není cílem cesta - ploužení se kilem a zdravotní pauzy co dvě hodiny, přítelkyně tě sežere). Jako vylepšení doporučuji špunty do uší z lékárny, omezují únavu a posouvají snesitelnou hranici přes 130 tacho se střechou.


Máme za sebou x zahraničních dovolených a sebemrskač nejsem,je mi přes třicet a svoje pohodlí už taky ocenim, ale dovolená k moři v roadsteru je nezapomenutelnej zážitek pro mě i ostatní kdo se mnou byli (táta, přítelkyně...). Nikdy jsem z toho auta nevylezl unavenej (v pondělí jsem dal cestu do německa - 1050km na jeden zátah), právě naopak, díky tý zábavnosti, neusínám za volantem jako ve svým DD. Mám možnost se dopravovat kamkoli letecky za minimální náklady a stejně dám (téměř) vždycky přednost drahý dovolený s MX-5. Jsem divnej já, nebo ty? :D Ani jeden, jen každej chceme od auta něco jinýho.
Proto tady lidi tak zběsile reagujou na willyho (sorry, že se o něj otírám pořád, není to ve zlým) - protože nechápeme, proč někdo má tohle auto a pak na něj nadává že není jako Passat nebo Clio :D To prostě v dnešním světě neomezenýho výběru aut nedává smysl...


rimmer132 píše:Radši kup (nejlíp pěkné NA) jako druhé auto, za tu cenu může být ťip ťop, většina klubáků a dlouhodobých majitelů má tenhle dvojautový režim, jinak se to asi nedá vydržet. Příští rok budu asi sám řešit tohle dilema, buď pořízení druhého samohybu nebo realističtěji náhradu za nějaký "cestovnější".


Dá se to vydržet, proč by se nedalo?? :D Já se těšim kdykoliv jedu do práce byť jen 30km po JS - zase je to o prioritách... Ale souhlasim s tebou v jedný věci - jako DD bych už jí už nechtěl. Protože vim, jak (každý) auto trpí když se používá denně - ať je to MX-5, nebo třeba Fábie. Jen je rozdíl v tom, že Fábie mi nebude líto...

rimmer132 píše:Co se cen týče, čas od času se to tu řeší, auto za zenitem seženeš lacino, ale skutečně top zustand & gepflegt málo jeté mají v Říši svou cenu, na vzácnější speciální modely ještě dost přihoď. A vzhledem k věku ani ony nejsou bez investic a bolístek. V Čechách jsou ceny zkreslené dolů tím, že bazarníci v minulosti navozili to nejlevnější, co šlo sehnat a trh to akceptoval jako standardní stav a ceny...


Souhlas...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod PavelS » 25 dub 2011, 20:49

Raduna MX5 píše: Je tu spousta dalšich neznámých: co garáž? jak si rostlej? (dlouháni si mazdici užívaj jen bez střechy), a takovejhle otázek bych vymyslel....kup levnějš jako druhý a až sám vše zkusíš, můžeš se s tím nějak popasovat...prodat obě a koupit lepší atd...


Koby je vyšší než já a evidentně na něj víc fouká, ono je to relativní... :D
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Krenstik » 25 dub 2011, 21:16

Chlapi, s prominutím už jsou tyhle " žgryndy " nudné.

Kdo chce používa auto celý rok, někdo nechce tak nepoužívá.

Taky nejsem jeden z nejměnších a jsem s NB spokojený.

Dukazu, že to jde je tady dost. Dokonce je to snad i zábavnější. Ano není to 4x4 a nebude nikdy v zimě tak dokonalé, ale k tomu není určena.

Dá se s ní jet na dovču, je to stylové a baví to i přítelkyně. Pokud nejsem blb a domluvím se s ní, co nám vyhovuje. Když nám nedělá problém dlouhý přejezd tak jedem. Když ne tak jedem s pauzama a kouknem tu na nějaký hrad, tu na nějaký zámek nebo prostě jen z kopce dolů.Když jí natruc tahám 7 hod v kuse tak je nasraná. Když chceme oba tak se dá jet i 10. Je to o domluvě a fakt mě nchce sežrat. Kolikrát zastavím i já, je to jen o chuti a domluvě.

Nikdy to nebude ryzí závodní auto, Na to je tu spousta jiných, ale umí zabavit, pobavit a umí to s ní bavit. A k tomu byla určena.

Když vím, že potřebuju být za hodinu v Ov po dálnici s rozumnou spotřebou nepojedu mx-5.
Když mám víc času tak to vezmu přes ECCE, nobo klidně i Fulkem a přijedu sice později ale s úsměvem na tváři. Ale musím chtít.

Když se sám v sobě neumím rozhodnout co chci budu nadávat na jakékoliv auto. Panamerou počínaje, přes Evo 9 klidně I A8 bude na hovno, když já nevím co chci.

p.s. Willy, fakt už to pošli do světa a kup si něco víc daily. Kolikrát se sebezapřením jsem na tebe nereagoval, ale zkus si po sobě přečít vše co jsi na tohle fórum napsal a 95% za poslední dva měsíce je pořád dookola jedno a to samé.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod petr007 » 25 dub 2011, 22:29

Krenstiku na 100% s tebou souhlasím, ještě bych dodal pošlete to do světa a přestaňte psát sem tydle blbosti..
Když někoho porazí 100 km., tak asi nemá cenu přemýšlet o dovolené na kterou pojedu autem. :roll:
NB 1,8 vyrobená : 14/12/1998, LSD, SPORT SUSP, stříbrná
NC 1,8. šedá
NC 2,0. bílá
Uživatelský avatar
petr007
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 1
Registrován: 28 bře 2010, 09:18
Bydliště: Mělnicko

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Krenstik » 25 dub 2011, 23:14

Vis jak, kolikrat ujedes 150 km a nemas naladu, a jsou dny kdy sam udelas 600 a jsi spokojeny az za usima. Nekdo musi na okruh, jiny na letiste. Nekomu staci houpat se krajinou,jini potrebuji turbo. Je to jen o tom vedet co chci ja, ne novinari, kamaradi nebo moje mama. :D :D
P.S. ta ma narozdil od pritelkyne jizdu dverma napred rada.

Je to jen o tom co kdo chce. A kdyz to nejde tak to nejde. Mam druhe( resp. prvni) auto k ucelu ke kteremu jsem chtel a hotovo. Mam preference jinde ale tohle jsem proste potreboval, tak ho mam. Nebudu ho hanit, je urcene k tomu kvuli cemu jsem ho kupoval. Treba Evo je super ale na me moc "ostre", "tvrde", neumi jezdit pod 10 a mozna je zakerne ale hlavne to pro me nebylo ono. Nemel jsem z toho dobry pocit. Je to super auto ale mi se nelibilo. Nebudu hanit prece to auto ale rovnou reknu ze mi proste nesedlo.

Minuly vikend jsem byl na Porsche road show tady v Brne na okruhu. Ty auta jsou famozni, ale chybela mi hravost mx-5. jeji vyvazenost. Kazde z tech aut melo vykon ze mi ledviny litaly telem nahoru a dolu a kluci z fabriky se s tim vubec nemazlili. Neskutecny zazitek, ale proste me to neoslovilo. Ale kvuli tomu je GTR 3 spatne auto?????

Boha chlapi jsme dospeli lidi a meli bychm si pripustit ze jsme udelali neco spatne a koupili si neco co nam nevyhovuje. Teda mi nevyhovuje

Nemusim kvuli tomu hanit auto, ale na ferovku si rict ze ta chyba je ve me. ze jsem od toho ocekaval neco jineho, neoslovilo me to a jdu dal. A nebo me to chylo a vim co od toho cekam. Borgi chce turbo a extrem. Dopr je spokojeny a Lucce nevadi jezdit na dovce do Italie a oba jsou spokojeni. Je to o preferecich konkretniho cloveka. Kazdy z nas doma nema holku ktera ma 180 cm 55 kg a k tomu trojky kozy. A sni o ni polovina z nas, ale doma by ji chtel mozna tak jeden. Ostatni by zjistili ze neumi varit, nebo uklizet nebo je v posteli drevo. Jednomu nevadi to vareni, druhemu to uklizeni a skoro vsem ta postel. :)

Pochopme ze objetivne mame 4 kola a kus plechu kolem. Ale taky mame mx-5 ktere jsou fenomenem. Kdyby nebyly dobre tak nejsou tim fenomenem.... ...ve sve tride.

Ano nikdy nebudou konkurence pro A8, BMW 7 ale k tomu nejsou urcene, tak jako nebudou konkurenci pro hot hatch, protoze proste na to nemaji kufr a pohon prednich. Nikdy nebudou konkurovat zavodnim autum, ale proboha proc by mely byt?? Maji byt komunikativnim roadsterem a tuhle funkci plni dokonale.

Maji komunikativni rizeni, jsou svym zpusobem pohodlne a nikdo v nich neocekava masazni sedalo. Proboha co by tam delalo?

Nedelejme z toho auto to co neni a nikdy nebude a spis si pripustme, ze jsme to auto spatne odhali a nesedlo nam, jako konkretni osobe.

A kdyz se mi to libi a neco mi chybi, drobnost tak to dodelam, nebo prodam a resim si to co chci, potrebuju nebo ocekavam.... Libi se mi 17" tak je ma, ze to vazi 19 kg. No a? Proste si mi to libi... Chci vykon a libi se mi mx-5. tak vymenim motor, nebo jej nadopuju. Zda se mi ze to nebrzdi tak proste vymenim brzdy. Budu nadavat na Mazdu ze ma zelene podsviceni a ne modre? Sakra tak si ho predelam k obrazu svemu a budu spokojeny. A kdyz chci cervene a nebudu to predelavat tak ji poslu do sveta a si auto s cervenym podsvicenim. Je to o me preferenci.

Camprlika mame mezi nahoma taky kazdy jineho a zenskou doma snad spokojenou. A kdyz ne jak ji to kompenzuju autem, kontem a nebo treba sousedem, ne?

kua to jsem se rozepsal.... :evil:
Naposledy upravil Krenstik dne 25 dub 2011, 23:23, celkově upraveno 1
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod dopr » 25 dub 2011, 23:20

ale rozepsal jsi se pekne, a na rozdil od williho chaotickych odstavcu to clovek bez sebemensiho problemu precte :)
Naposledy upravil dopr dne 25 dub 2011, 23:23, celkově upraveno 1
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 284 návštevníků