Kreuz píše:Zdravím,
Už delší dobu koukám po nějakém sportovním autě a asi vám tady nemusím rozvádět, proč jsem došel k závěru, že mx5 je ta pravá volba
Zajímalo by mě ale jak je to s každodenním použitím. Konkrétně mi jde o to, jestli se mx5 dá použít jako jediné auto na každodenní ježdění do práce, v zimě na hory, nebo na dovolenou někam mimo republiku. Rodinu nemám, jenom přítelkyni, takže dvě místa teoreticky stačej, takže otázka zní jestli prodat současné auto (fabie kombi 2006) peníze vrazit do mazdy, nebo koupit mazdu jako druhe auto na občasné vyjížďky s tím, ze by to asi nebyl žádný zázrak co se stavu týče (cca 100k kč)? jak to máte vy a co poradíte?
Pravá volba to bezesporu je, do 1 mil. asi nic čistšího není.
Na druhou stranu budu asi mezi zdejšími členy velký unikát, odsouzeníhodný renegát, modloborec a kacíř, ale jako jediné auto po roce používání nedoporučuji. V zimě na hory je jako ta o Červené Karkulce (na letňácích jsem měl velký problém vyjet z ledových lavorů na blbém parkovišti). V zimě dostává auto kapky a rychle hnije, pokud ho necháš venku, plátno můžeš do tří sezón odepsat (vinyl snese snad více).
Jakákoli cesta nad 100 km je opruz, dálnice přímo utrpení. Jezdím pravidelně PHA - OVA, když mě nedonutí čůrání, tak na jeden zátah, ale jsem z toho maximálně otrávený (samozřejmě vrchem přes Hradec a Olomouc, D1 jsem zkusil jednou<blicí smajlík>, zásadně v noci a pro udržení rozumného průměru musím pořád tlačit na pilu, aby mi všichni pracně předjetí následně naprosto effortlessly ujeli po nájezdu na dálnici). Pokud nemáš rád randál a vichřici za krkem, jezdíš delší štreky bez střechy maximálně kilo a se střechou do 120. Zahraniční dovolená by byla demonstrací sebemrskačství (pokud ti není cílem cesta - ploužení se kilem a zdravotní pauzy co dvě hodiny, přítelkyně tě sežere). Jako vylepšení doporučuji špunty do uší z lékárny, omezují únavu a posouvají snesitelnou hranici přes 130 tacho se střechou.
Radši kup (nejlíp pěkné NA) jako druhé auto, za tu cenu může být ťip ťop, většina klubáků a dlouhodobých majitelů má tenhle dvojautový režim, jinak se to asi nedá vydržet. Příští rok budu asi sám řešit tohle dilema, buď pořízení druhého samohybu nebo realističtěji náhradu za nějaký "cestovnější".
Co se cen týče, čas od času se to tu řeší, auto za zenitem seženeš lacino, ale skutečně top zustand & gepflegt málo jeté mají v Říši svou cenu, na vzácnější speciální modely ještě dost přihoď. A vzhledem k věku ani ony nejsou bez investic a bolístek. V Čechách jsou ceny zkreslené dolů tím, že bazarníci v minulosti navozili to nejlevnější, co šlo sehnat a trh to akceptoval jako standardní stav a ceny...