Borgi 1.8 NB

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod willy2.0 » 27 úno 2011, 20:28

Aha, promin...Nemířil jsem někam tam, že chci jako chytračit. To nemám zapotřebí. Jen vycházím z praxe, zajímalo mě to...Své auto jsem takhle nikdy motoricky nestavěl, ale díky tomu, že mám x let přátele co staví závodní motory, taky pár přátel co stavěli motory na civil autě...od NA po Kompressor a mám reference i od nich, co to obnáší po výstup.. A nakonec jako bývalej mehanik, technik..něco vím o konstrukci aut celkově, vím s čím počítat... Tak mě zajímalo, co tam je za vnitřnosti, víc kouzla v tom nehledej. Nechme to být, nebudu se radši , už na nic ptát, nedělá ti to dobře. Pokud by si uměl nějak sofistikovaně odpovědět, máš představu nějakou... tak normálně odpovíš. Sorry za OT. Klidně to smažte.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod Borgi » 27 úno 2011, 22:06

Tak já ti taky nic nezazlívám, ale možná bys měl zapřemýšlet o čem píšeš, třeba z jakýho důvodu bys dovažoval kliku když je vyvážená a tak ?
Uživatelský avatar
Borgi
 
Příspěvky: 761
Registrován: 11 úno 2010, 09:03

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod willy2.0 » 27 úno 2011, 22:26

Tak, když děláš takovouhle přestavbu na motoru, kterej není dimenzovanej ani na 250ps , možná ani ne na 220ps třeba...Tak dáváš pochopitelně automaticky kovaný věci a mezi těma se musí ještě správně vybírat. Protože ojnice za 15-20tisíc taky nebudou moc výhra ještě. Kvalitní ojnice jsou tak od 25-30tisíc,písty obdobně spíš maličko víc i. A to je pořád takovej neprofi aftermarket ani se neptej co stojí správný ojnice do rallyauta...Taky třeba 60-80tis.i víc.
A když tohle děláš, hodí se , když to rovnou převložkuješ(už to má něco najeto a kvůli co nejmenšímu třecímu odporu) na klice a převážíš jí...Kdybys třeba věděl jakej je rozdíl v házení kliky u sériovýho motoru Clia Sport proti tomu v CTR, tak bys nevěřil...K20A2 je třeba perfektně složenej motor, proto věřím tomu , že kámošovi vydrží ten motor s kompressorem při 300ps klidně 100-120tis svižných km...Nemusí dělat ani kovanej vnitřek..Hlavně je to vyzkoušený na Arielech Atom, kde je stejná pohonná jednotka i kompressor, takže je člověk v klidu, má z čeho i vycházet.

Nevím jak je na tom motor v MX5 ještě, ale sportovec to není a ikdyby byl, ten v Cliu je a slavný to není, na závody se musí klika ideálně doladit, když se řeší A"úpravy...
Ale...když budeš dávat tyhle věci a míříš někam okolo-přes 300ps je to určitě zapotřebí jít už do materiálu...! Aby všechny rotační hmoty byli perfektně vyvážený, nebo se ti to rozlítne..Tohle není motor jako v EVU, kde to nafoukáš o 100ps a on to tak, nějak vydrží, bez nutný investice do kovanýho vnitřku...

Proto jsem se normálně zeptal co dáš za ojnice apod., zajímalo mě to..A zmínil dovyvážení vnitřku...Nic víc v tom nehledej.
Pár ko motorů jsem, už viděl...Všichni se třeba divěj proč třeba na ITR lítaj ojnice ven sem tam, no když to má třeba o 30-40ps víc, je to prostě na ty odlehčený ojnice leč ze spešl.mat. co ona má moc, motor je v sérii dost našponovanej, B motory nejsou taky good základ jako K20...Proto to odešlo i kámošovi mýmu na ZAV, nechápu, že to podcenil, je potřeba vždycky si hodně zjistit co máš za základ v motoru. Pokud možno čerpat ze zkušeností lidí co s tím třeba závodily, závodí, což u MX5 nevím kdo ti to poví no, je mi to jasný...Takže prevence je nasnadě kort, když je to tak nějak obyč.1.8...
Když jdeš do takový přestavby, musíš vyměnit preventivně spoustu věcí a zkontrolovat třeba i to olej.čerpadlo, co když je trošku přicpaný a při zvýšeným tlaku nestihne mazat, byt jen na chvíly..Taky je oka vyměnit, všechny těsnění co na motoru jsou apod..
Při dodatečným vyvážení kliky se zkontroluje jak je na tom i mazací soustava prostě, což je při tom fofru co to pak bude mít hrozně důležitá prevence....
Když vidím ty Jacson kompressory, to není nic strašnýho, tam se jen ohlídá vhodná mapa pak, jelikož dáváš větší vstřiky...víc paliva...Ale skok výkonovej není tak markantní, abys tyhle všechny věci třeba musel řešit...Každej motor je tak nějak dimenzovanej a 20-40ps navíc skousne...
Ale turbo přestavba to je o třídu vejš, liga nejvyšší. Musí se to vzít sakum prdum...Nebo taky neujedeš ani 5-10tis.km a něco vyletí tam.

Takže není to jen o ivestici do turbo kitu apod...Musíš ojnice , písty, vložky, vyvážení , těsnění apod.apod...to je dalších min.80-100tisíc...S tím je třeba počítat. Ano můžeš to udělat a nemusíš...Ale pak nepočítej s tím, že to dlouho vydrží, bohužel:(
Troufnu si říct, že, když to správně postavíš...Vydrží ten motor klidně 350ps a poměrně dlouho..Třeba 50-80tisíc klidně, před další nějakou repasí...Ano je to drahá prd...:( Pak si spočítáš, že si nakonec mohl mít třeba jiný auto...Turbokity do těchto normál aut rovná se drahá věc, kompressory budiž.
Bejt tebou koupím ty ojnice aspoň, vykašli se třeba na písty, jen vem new kroužky třeba...A vejš jak na 220-230ps bych nešel. Ono je to stejně tak lehký, že od 250ps to bude neřiditelný podle mě...Ale to, už jsou jen moje dedukce...Třeba kecám.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod PavelS » 27 úno 2011, 22:59

My máme takový štěstí, že má willy tolik kamarádů - dozvíme se díky tomu strašně moc věcí! :shock: A hlavně o CTR jak najednou vim tolik věcí - to je supr...


Borgi, už dej video! :) Ale stejně si myslim, že ten motor do léta nevydrží... :D
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod Zaplik » 27 úno 2011, 23:05

myslím ,že jsem na fóru mazdy a to konkétně MX5 a né nějakyho žabožrouta a vubec se nedivím že se musí u žaby davažovat klika :D takže už tady uplně všeci víme žě si v tom několik let dělal a že máš kamarády co dělaj závodní auta a že se v tom strašně vyznáš ale víš skutek jaksi utek jenom mluvit a nic neskusit to dokážu taky, a taky si moc dobře uvědom že už je to dost stary auto a když se něco posere tak je aspoň další důvod něco upravovat než jen kecat (a tiše závidět) a jezdit s trapnou seriou které ujede téměř cokoliv :D
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod Pavel260 » 27 úno 2011, 23:09

Pavle: ITR - Integra Type R :lol: a co je ZAV ?

tu trapnou seriovku si mohl vynechat ;)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod Borgi » 27 úno 2011, 23:14

PavelS píše:My máme takový štěstí, že má willy tolik kamarádů - dozvíme se díky tomu strašně moc věcí! :shock: A hlavně o CTR jak najednou vim tolik věcí - to je supr...


Borgi, už dej video! :) Ale stejně si myslim, že ten motor do léta nevydrží... :D


Pavliku slibuju ze se polepsim, a zitra nehaky videjko udelam :-) Poslys myslim ze ten motor snad vydrzi delam pro to vsechno, zase nejsem takovej letec abych s tim jezdil porad v turbu :-) A kdyz nevydrzi bohuzel :-) cetl jsem o hrozne moc setupech ktery fungujou, a pokud nekde nenastane problem, jako chda smes apod. Tak vydrzi :-) Vem si ze Flyin miata pise ze na serii do 12 psi no problem, a to jsou myslim jinak skuseni borci jak my vsichni :-) Zatim vsechno funguje jak ma teplota parada vsechno parada, jen jsem dal omezovac na 6000 rpm protoze mi uz pak nedodavaji vstriky a jde to do chuda, navic mam predstih hodne dole na ukor vykonu ale ve prospech motoru. Vidis to vsechno peclive monitoruju tak tajne verim ze nezklame a jestli jo, tak ji presto smekam ze byla statecna :-)
Uživatelský avatar
Borgi
 
Příspěvky: 761
Registrován: 11 úno 2010, 09:03

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod Zaplik » 27 úno 2011, 23:15

Pavel260 píše:Pavle: ITR - Integra Type R :lol: a co je ZAV ?

tu trapnou seriovku si mohl vynechat ;)

omlovám se to neplatí pro ty co akorát nerejpajou :D
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod Ryba » 27 úno 2011, 23:23

Na celou tvou slohovku nemám sílu willy, ale tohle mě zaujalo:

Nevím jak je na tom motor v MX5 ještě


Willy, právě že nevíš, protože ti co ví, tak ví že ten motor 200hp na serii vydrží. Tohle neni honda, tohle je nízkokompresovej motor, kerej byl od začátku stavěnej na to, mít turbo.

A pořád se tu oháníte koněma, ale co já vim, tak hlavní co odrovnává turbenej motor je krouťák, to je hlavní nepřítel ojnic, né výkon.

Pavel260: ZAV sou závody do vrchu


Myslim, že Borgi de na to správně. Má svuj cíl, ale de na něj postupně. Nejdřív to zkusí odladit na serii a pokud to pujde, našetří na kovanej vnitřek a časem pujde k jeho vysněnejm 400hp...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Borgi, Squirted NB GT28R

Příspěvekod Pavel260 » 27 úno 2011, 23:25

:lol: každej má to auto na něco jiného. omlouvám se za OT, končím, borgimu a tobě držím palce ;)

Ryba: díky, to mě nějak nedocvaklo ;)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků