od KubaK » 01 čer 2021, 23:07
Jojo, ty "stydné" momenty znám.. Jsem, řekl bych, dost sebekritický, takže otevřeně a nahlas přiznávám, že jsem měl za volem obecně pár "kopanců", na který fakt nejsem pyšnej.. Naštěstí jsem jel vždycky sám, a stáli při mně ten moment všichni svatí, že se skutečně NIC nestalo.. ale bylo to fakt "o prsa"..
Teď ale poslední tři roky, co jezdím služebně-rodinnou hybridní RAVkou, jsem markantně změnil styl řízení.. Ono fakt nechceš moc často v režimu SPORT (byť to má velmi slušný zátah při třech motorech naráz, tzn. 2.5l benzin + 2 elektromotory) poslouchat kvílení bezestupňové e-CVT převodovky, kdy je to někde na půl cesty mezi Vespou a Elektroluxem.. Je to řízení na pohodu a la "pan doktor se zase kochal", ve městě za 5.3l na sto.
Tedy chápeš, jak pak jeden v Miatce pookřeje, když váží cosi lehce přes tunu a sedí na stošedesáti konících, kteří se touží proběhnout. Rozhodně ale netlačím až na limit. Jednak je pro mě Miatka posvátná a skončit mimo silnici (nedejbože v oboře s nožkama nahoře!!) je pro mě naprosto nepředstavitelné a jednak ani nemám odpovídající vodičské schopnosti, abych ji tahal bokem. Dobře, dal jsem nedávno trasu po okreskách mimo dálnici v délce 270km za přesně 3 hodiny. To bylo ale po silničkách, který znám i poslepu, bylo čisto, sucho a teplo, se slabým provozem. Hlavně ale - jel jsem sám! Po většinu času totiž vozím své dva poklady - dítka, 5 a 7 let. To pak vždycky dám 80 či 90 na tempomat a křižujeme si to v klídku krajinou!!
- Přílohy
-
Že jsem si splnil sen, který jsem ani netušil, že mám, jsem pochopil, až když jsem si do ní sednul, otočil klíčkem a projel pár prvních zatáček...
Předtím: NC-FL 1.8 PRHT, 2010, nyní sedlaná mým taťkou..
Nyní: NC-FL2 2.0 PRHT, 2014, edice Sendo