Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Beny » 18 čer 2020, 15:27

A jéje, tady se zase hází číslama, jsem zvědavej, kdo se dostane alespon na 160 koní na klice. :-) Jinak pár postřehů: Cpát VVT písty do starýho bloku se mi jeví jako chujovina, když už to mám měnit použiju rovnou aftermarket písty a mám vyšší kompresi, ne? Nebo se na to taky dá jít opačně, hodit do toho rovnou celej VVT motor, tím spíš, když už to budu řídit laditelnou ecu. Jako bonus budu mít i VVT. Touhle cestou jsem šel já - 1995 NA + 2002 BP-Z3 + ME221. Jinak přeju hodně zdaru, jen nebuďte smutný z těch čísel, S2000 z toho prostě nebude. :D
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 214
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 18 čer 2020, 18:11

Beny píše:A jéje, tady se zase hází číslama, jsem zvědavej, kdo se dostane alespon na 160 koní na klice. :-) Jinak pár postřehů: Cpát VVT písty do starýho bloku se mi jeví jako chujovina, když už to mám měnit použiju rovnou aftermarket písty a mám vyšší kompresi, ne? Nebo se na to taky dá jít opačně, hodit do toho rovnou celej VVT motor, tím spíš, když už to budu řídit laditelnou ecu. Jako bonus budu mít i VVT. Touhle cestou jsem šel já - 1995 NA + 2002 BP-Z3 + ME221. Jinak přeju hodně zdaru, jen nebuďte smutný z těch čísel, S2000 z toho prostě nebude. :D

Dovod preco sa vyuziva bp-z3 blok je schvalne iba kvoli tym piestom ktore zvysuju kompresny pomer. BP4W je iba predfaceliftova verzia a teraz zhanat BP-Z3 za dakych 1000€ vs piesty za 53.50€ +kruzky, ktore zvysuju kompresny pomer este viac?
Ako nechcem sa hadat, alebo tu mudrovat ja som skor len chcel zistit ci tu niekto robil nieco takeho a ma skusenosti, alebo by ma vedel nasmerovat :shock:
Ali
 
Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Beny » 18 čer 2020, 18:23

Ali píše:Dovod preco sa vyuziva bp-z3 blok je schvalne iba kvoli tym piestom ktore zvysuju kompresny pomer. BP4W je iba predfaceliftova verzia a teraz zhanat BP-Z3 za dakych 1000€ vs piesty za 53.50€ +kruzky, ktore zvysuju kompresny pomer este viac?
Ako nechcem sa hadat, alebo tu mudrovat ja som skor len chcel zistit ci tu niekto robil nieco takeho a ma skusenosti, alebo by ma vedel nasmerovat :shock:

Jasně, já to chápu, jen mi nevychází matematika. Nový písty s kruhama snad nebudeš dávat do starýho bloku, ne? To znamená výbrus což něco bude stát. Plus složení, pokud si to nedáš dohromady sám. Jinak BP-Z3 je dostupnej motor a ani ne tak drahej. Já koupil kompletní nastrojenej motor i s komplet nbfl kabeláží, ecu atd za nějakejch 600€. Když jsem to rozebral tak na válcích bylo ještě vidět honování, tak jsem spodek nechal a jen jsem si pohrál s hlavou. Jo a dle internetovejch zdrojů má BP-Z3 lepší sací manifold, ale o jak moc, to nemůžu soudit.
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 214
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod JohnyS » 23 čer 2020, 06:40

90% těch bloku umírá na zapečené stírací kruhy, ale válce mají v pohodě. Většinou ještě krásně vidět původní honování, tam ne vždy musíš na výbrus...

Jinak kamarád co jezdí závody do vrchu ten motor někdy okolo 2008 stavěl a dostal se při seriovém vnitřku, upravené hlavě, výfuku, čtyřklapce na nějakých 190 koní na brzdě. Pravda nebyl to motor, který by jsi použil do auta na spz, ale závodní motor který s tím už přináší trochu jinou péči a nároky. Omezovač měl posunuty dál atd. ale každopádně byla to domácí stavba motoráře co vyrustal za totality u škodovek 130 RS a nebyla rozhodně tak astronomicky draha. Ono když se dnes koukneš jaký výkony tahali z 1.3 co bylo ve Favoritu pro závodní učely tak ti musí být jasný že při možnosti použít motor z motorky atd to až tak nákladný být nemusí, nikdo by to totiž jinak na čtyřklapku nestavěl, ale tady je nějak zažitý dogma že jen kompresor a turbo je cesta ... výsledkem je akorát tak turbo díra a u drtivé většiny "nefunkční auto"

stejně potřebuješ řešit řídící jednotku, mnohdy palivové vedení, chlazení oleje a další věci. To jestli pak řešíš čtyřklapku nebo turbo a svody je už jen drobnost a osobně si teda myslím že třeba 200 atmo koní je pocitem minimálně pro mě mnohem lepších než 250 koní na který se ruku na srdce nepodíval v ČR asi nikdo ...

Já jeden motor chci taky stavět na čtyřklapku, ale mě k tomu vede to závodění celkem na jisto, platí turbopřepočet a dát na 1.8 turbo tak jsem objemově vedený jako 2 880 ccm (radši si zazávodit do 2 000ccm než jezdit poslední do 3 000ccm)
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 391
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 39 návštevníků