Janota - 1.8 NBFL black

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 03 kvě 2019, 12:16

Jiné úpravičky se udály akorát po stránce kosmetiky, povedlo se mi ulovit origo 5q koženou řadičku s červeným prošíváním (což ladí se Sparco volantem) a finálně se zbavit chromových obložení v interiéru. Rovněž origo 2din rádio jsem nahradil mojí starou dobrou Alpine UTE-72BT, kterou už tahám přes páté auto po 4 roky a funguje stále parádně. USB, BT, aux...

radicka.jpg

radio.JPG


Jinak auto mi jezdí na R15 Enkei z edice Phoenix - ve značně špatném stavu laku, ale naštěstí rovné kola. Časem je zrenovuji. V zimě jsem ulovil na inzerátu sadičku AD08R s cca 5mm vzorku a jsem z nich poměrně nadšený. Jediný co, tak je docela kumšt ohlídat tlaky. Za studena foukám cca 2,05 a po ujetí 30km v klidném tempu jsem odměřil 2,3-2,4 tlaky. Upustil jsem zas k 2,1 a pak už se to chová dobře, což ale znamená, že když vyjedu za studena, tak je mám podhuštěné. S tím ještě budu špekulovat.
V prvních pár ostřejších zatáčkách si i zadek trochu klouzne, ale jakmile se zahřejí, tak i pokus o bůček s clutchkickem skončil neúspěšně, prostě drží a drží... Možná pouvažuju, že dva kousky uschovám a dozadu obuju něco horšího, aby byla trochu prča.

ad08r.jpg

IMG_2118.jpg


Jsem i docela spokojen s duplexem od Ulteru. Na druhém autě (R6, 231k) jsem měl krásný setup výfuku (laděné svody, decat, race střed a koncový tlumič) a to krásně prskalo a mělo pilovitý zvuk bez basové složky. Tady je série vč. katů a jen jiný koncák a bohužel to v nižších otáčkách má docela hluboký basový zvuk, což není moc příjemný. Ale jakmile se to pořádně ohřeje, tak při puštění plynu mezi 2,5-4k rpm si to hezky zabublá, což mi vcelku stačí. Žádné úpravy na výfukovém vedení neplánuji, pár let s oserama na emisích a stk mi asi stačilo.

Kromě chlazení už na autě nic moc řešit nechci, hlavně jezdit a doladit nastavení podvozku. Zatím se bráním výměně sériovýho chladiče vody, chtěl bych spíš zkusit jít cestou silnějšího ventilátoru (možná dual set-up) a chladiče oleje. Při středeční projížďce (cca 18 st) není problém během pár km dostat teplotu oleje ve vaně k 90st, což bude třeba 105 na hlavě, tak nechci vidět ty čísla, až bude přes 30st. Voda se celou dobu drží kolem středu, občas mírně za středem, což je v pořádku.

Jo a kdyby někdo uvažoval o prodeji silnějších stabíků, tak bych se asi nechal přemluvit.. :D
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod JohnyS » 03 kvě 2019, 14:46

Tuhle Alpinu jsem taky vozil, koupil jsem ji za 500,- na bazoši a za ty prachy super. Doporučuji ještě za 60 kč koupit mikrofon a dát ho nahoru k ridicovi na sloupek vedle sluneční clony. I v 90 km/h super na telefonovani
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 03 kvě 2019, 15:40

Samo, že ho tam mám ;) jen bojuju s kabelem, táhnu ho tam pofidérně nějak pod těsněním venkovní stranou a je to naprd :(
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod JohnyS » 06 kvě 2019, 09:03

Ja sundal to zelezo na softtop a plast na sloupku, za nim už se to dá vést v pohodě. Pak je otázka jestli se ti to povede zavleknout za palubku v rohu, když ne tak se to taky da provleknou pod zaslepkou šroubu ze strany palubky
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 06 kvě 2019, 09:25

Díky, zkusím to taky tak.. sundal jsem stínítka, tak mi tam mikrofon v dírách drží ok
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 27 kvě 2019, 16:52

Po zhruba 3 naježděných tisících s Mazdou se objevil první a problém a sic drnčení zespod auta a poněkud divočejší zvukový projev. Chvilka na heveru v BM Motors ukázala na typickou bolest - prasklý středový díl výfuku. Po chvilce laborování, kdy zkoušet svařit již někdy dřív opravovaný díl nedávalo smysl, kor když nový středový díl se dá sehnat asi za 1200 kč. Objednal jsem tedy kousek od Bosalu...
Nabídka nerezovýho středu výfuku je sice lákavá, ale umím si představit xyz dílů, za který bych tolik peněz vyhodil raději... Nehledě na to, že jsem se zvukem auta spokojený. Takže včera po hodince práce byl výfuk vyměněný, odměnil jsem auto na wapce a už jen vyhlížíme hezčí počasí, abych konečně pořádně projel nový podvozek se semislicky + individuální geometrií od Honzy z BM Motors. Menší vyjížďky zatím naznačily mnoho radosti...

vyfuk.jpg

vyfuk1.jpg


IMG_2892.jpg
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod Daep » 29 kvě 2019, 09:36

Ahoj, jakou Geo ti tam teda nahodil?
Daep
 
Příspěvky: 96
Registrován: 15 bře 2018, 23:26

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 29 kvě 2019, 23:10

předek odklony téměř 1,5, sbíhavost k 0, vzadu kolem 1,3 a nulová sbíhavost...
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 02 led 2020, 09:57

Sezóna 2019 je již za námi, tak mi přišlo vhodné postnout nějaké updaty.
S mazdou jsme letos zvládli jedno volné ježdění na červnovém MX-5 Cupu, což bylo příjemné, ale zároveň to poukázalo na nutnost chlazení oleje – nebyl problém se dostat na 120st na oleji (měřeno ve vaně), voda se držela do cca 97st. Když jsem měl v roce 2015 zlatou MX-5 1.8 NB, povedlo se nejlépe nějakých 1:00:66, tentokrát jsem se podíval k 0:56, což je příjemný posun, ale auto dost bojovalo s nedotáčivostí v pomalých zatáčkách.

miatacup.jpg


V červenci jsme s přítelkyní podnikli cca 1800km roadtrip, kdy jsme zvládli Grossglockner a pokračovali do Itálie. V Itálii jsme nakonec zůstali déle, než bylo v plánu, protože začal odcházet altík. Díky bohu za budík s voltmetrem od VHML, že jsem byl schopen rozeznat stále klesající hodnoty dobíjení (pod 12v). Pomohl nám Ital u kterého jsme bydleli, objel se mnou pár servisů a za 2 dny jsem měl auto s novým altíkem. Cena? 350 eur bez dokladu…
Furt levnější, než odtah, kdyby to padlo někde v Alpách. Další super událost byla, kdy jsme vyjížděli od ubytka a při odbočování na hlavní najednou nastartovalo SUV vedle nás a začalo couvat… Mazdu přehlídlo, troubítko na Sparco volantu nezapojené…Lehce odřené zrcátko a opřel se do dveří, anglicky neuměl ani slovo, spěchali jsme na véču… Klakson bylo nutné zapojit!

Byl jsem dost rozčarovaný z výkonu auta na Grossglockneru, to auto přišlo snad o všechny koně. Na dvojku, 3tis otáček a nulová ochota zrychlovat, natož předjet nějaké kochající se posádky a nebezpečně stoupající teplota vody (opět dle diag cca 97-98 max). Pro dokreslení atmosféry jen přidám, že při odjezdu z Itálie domů odešlo relátko blinkrů, takže fungovalo jen blikání do prava... :D

gross1.jpg

gross2.jpg

gross3.jpg

it1.jpg

malta1.jpg


malta.jpg
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Janota - 1.8 NBFL black

Příspěvekod janota » 02 led 2020, 10:13

Když byly dovolenky za námi, pozjišťoval jsem nějak situaci v oblasti chlazení oleje a uchýlil se k objednávce od Jagyho z JedeToShop.cz.
Za cca 5tis Kč po měsíci dorazil sendvič Mocal se závitem pro čidlo teploty oleje, hadicemi a fitinkami (čína) a 19 řadý chladič. V průběhu pár týdnů jsem ještě poobjednával další hračky a auto putovalo k Liborovi do Vitic.

Úkony:
Nové SB motoru (D.Márinka)
Výměna hlavního a pomocného spojkového válečku (pedál občas padnul na podlahu)
Montáž termostatu IL Motorsport (71C, trošku overkill, ale auto v zimě nejezdí. Zvažuji něco rozumnějšího kolem 82st)
Montáž olejového chladiče + nové čídlo do sendviče
Montáž oil catch tank (B.Průža, krásný výrobek)
Montáž druhého ventilátoru (z auta s klimou, zapojeno přes relátko a přepínač místo mlhovek v interiéru - zatím netestováno vzhledem k teplotám)
Zprovoznění klaksonu !!!
Montáž červených strongflexů diferenciálu (tohle bych asi asi příště rozmyslel)
Výměna olejů ve všem (Valvoline VR Racing 5W-50, Valvoline 80W-90, 75W-90)

catch_tank.JPG

oc_1.JPG


Pár desítek km od montáže chladiče oleje se naplnily Liborovy obavy z čínských fitinek, které prostě netěsnily, auto dělalo loužičky. Nakonec vyřešeno zakázkovou výrobou hydraulických hadic s lisovanými fitinkami. Dnes bych doporučil od Jagyho kupovat pouze navrtaný Mocal sendvič, případně olejový chladič dle jeho umístění...
Co se týče umístění chladiče ve stylu Mishimoto řešení, auto posloužilo jako vývojové pro toto řešení u Libora, pro vymýšlení nádechů vzduchu a výsledek si myslím vypadá skvěle. Možná bych časem popřemýšlel nad instalací nějaké rozumné mřížky - kvůli kamínkům.
Takhle opravené jsem ho v prosinci vyzvedl a akorát na Silvestra ho vyrazil projet asi 80km, pořádně umejt na wapku a nezbývá, než čekat na jaro v garáži.

Přes zimu zbývá objednat nějaké zadní kotouče a asi DS2500 i na zadní nápravu. Enkei R15 již jsou zuté, očištěné a přes zimu se nechají opískovat a nalakovat, byly již dost zoxidované. K mé radosti na vyvažovačce rovné.
Tak snad bude příští sezóna hlavně o ježdění, letos to bylo cca 7tis km, což není mnoho, ale to ani času a hezkých dnů.
Naposledy upravil janota dne 28 úno 2020, 16:02, celkově upraveno 4
2001 NBFl 1.8 Brilliant black
1998 NB 1.8 - ex
janota
 
Příspěvky: 93
Registrován: 03 bře 2015, 00:05
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 154 návštevníků

cron