gramo píše:To mě zaujalo, tak jsem si na toto téma doplnil znalosti. Stupeň GL označuje odolnost proti tlaku, tedy pokud olej splňuje GL-5, splňuje tím i GL-4. Vyšší odolnosti se dosahuje pomocí aditiv s obsahem síry a fosforu, které se váží na ocelový povrch a tvoří tak ochrannou vrstvu. Háček je v tom, že se tato aditiva jsou pro měděné či mosazné synchrony korozivní a tím, že žluté kovy jsou měkči, při tření se vytrhává i materiál synchronů a dochází tak k většímu opotřebení, než u GL-4, kde je těchto aditiv méně. V převodovce nejsou tak vysoké tlaky jako v diferenciálu, takže je pro ni vhodnější GL-4.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil
http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf
Tady http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx píšou:Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 69 návštevníků