Janko MX-5 NA 1.6 66 kW

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Janko MX-5 NA 1.6 66 kW

Příspěvekod pandam » 24 úno 2019, 20:38

Zdravím všetkých milovníkov ľahkej váhy a vetra vo vlasoch, ja som ťažká a vlasov je už pomenej :)

Po 1,5 roku vlastníctva Miazgy je už načase aby som ju predstavil.
Cesta k nej bola náročná a tŕnistá...ale nie, kiežby :D...bola rýchla a nepremyslená.

Obávanému aktu kúpy predchádzal krátkodobý zážitok v kamošovej poface NB 1.6 a dlhoročná choroba s názvom bazarový snílek (termín prepožičaný od Autíčkara, dúfam že sa nenahnevá).

Doposiaľ som mal skúsenosť len s predným náhonom, ale zato s tými najpovolanejšími v podobe Clia 3. generácie v prevedení RS Cup a Mégane 3. generácie v prevedení RS Cup - S.
Aj tak som ihneď podľahol túžbe vlastniť ľahký a vyvážený roadster z obdobia 90-tých rokov vyznávajúci Japonskú filozofiu "džinba itaj".

To je tak, keď krátkodobý úlet zamotá hlavu.

Pôvodne bol zámer zohnať lacnejšiu NA (mrkačky ma očarili) v pôvodnom stave bez korózie za nižšiu cenu...dobrý vtip že :D - stále mám Mégane, a aj keď som si to nepriznával, tušil som, že príde vytriezvenie a vlastníctvo sa môže rýchlo zmeniť na kúpu vstupenky do komunity zarmútených predajcov na autobazar / bazos portáloch čakajúcich na spásu.

No táto myšlienka stále ostáva zaprášená niekde v rohu ľavej hemisféry mozgu.

Nakoniec som kúpu unáhlil (som slabý kus a po rokoch prezerania autobazar / bazos som ten nátlak nevydržal) a behom dvoch týždňov svoju neukojenú túžbu vlastniť Mx-5 vyriešil krátkym procesom, a to kúpou modrej NA s notoricky známou motorizáciou 1,6 s ohromujúcim výkonom 66 kW so 158 000 km na tacháči v malebnej obci neďaleko Slovakiaringu - asi osud :)
V SR už bola nejaký ten rôčik, takže sa nejednalo o čerstvý dovoz a podobne.

Tak som si konečne vyskúšal ten zvláštny pocit plný strachu, adrenalínu a bezmocnosti čo bude po kúpe nasledovať :D

Výbava:
- hrdzavé lemy
- dorábané LED-kové denné svietenie a húkajúce kombo central + alarm...ďalej toto kombo radšej nepoužívam
- 15-stky určené pre verziu ´96 M Edition
- el. okná!!!
- strecha bola podľa majiteľa menená 2r dozadu
- dobový koncový tlmič Sebring
- znížené pružiny Eibach na sériových tlmičoch - na býkovi som zatiaľ nejazdil, ale myslím že by to mohlo byť niečo podobné

Po kúpe nasledoval "pravidelný" servis a opravy v podobe:

- motorový olej Motul s viskozitou 10w60 (po odporúčaní kamošom mechanikom)
- rozvody tuším že zn. INA - veru druhovýroba
- nové sériové tlmiče s manžetami a pružiny značky KYB - veru druhovýroba
- oprava hrdzavých lemov a to kúpou nových blatníkov, ich výmenou a následným lakovaním a vystriekaním dutín
- zánovné predné kotúče a platničky zn. Meyle, ktoré ostali po kamošovej NB 1.6 - veru druhovýroba

Plány:
- olej motorový Valvoline 5w 50
- olej v prevodovke Valvoline
- už nachystaný 320mm volant Momo - neviem či ho namontovať a "przniť" sériový stav
- už nachystaný Rollbar od Skidnation - neviem či ho namontovať a "przniť" sériový stav
- ak sa zacnem vozit tak Hawky HP+ s opletanými hadicami - pre doterajšie potreby zbytočné
- aktuálne nahodené orig. disky Daisy s Ns2R 185/60 14 - premýšľam, že kúpim nové bežnejšie pneu na 15tky, kedže jazdím viac menej výlety - uvidíme
- Renovo kúra pre striešku

S autom som zatiaľ podnikol pár výletov a "lietal" v okolí Pezinskej Baby a na Záhorí. S Méganom je už tempo na okreske docela moc, takže na toto Miazga slúži dokonale.
S Méganom už mám za sebou zopár slalomov, a keď tak premýšľam s Miazgou by to bolo asi zábavnejšie - ako slepý povedal, uvidíme.

Takže varovanie pre všetkých, nikdy si nezačínajte s bazárovými portálmi vypĺňať voľné chvíle, prípadne si túto činnosť do svojho mozgu zapísať pod kódovým označením Relax. A keď už ste v tom čertovom kole, nepresviedčajte samého seba o potrebe vlastniť dané auto. To je ale asi v tejto komunite zbytočné, tak si tieto naše slabosti teda užívajme aj naďalej :D

Myslím, že by som tento rok mohol zavítať na nejaký ten pojazd, viem že na Babu už vás zopár chodí.

Tak na záver len toľko, že:

Do zmazdenia priatelia!

1.jpg


2.jpg


5.jpg


6.jpg
pandam
 
Příspěvky: 2
Registrován: 15 zář 2017, 22:53

Re: Janko MX-5 NA 1.6 66 kW

Příspěvekod Smolda » 25 úno 2019, 06:25

To mi něco připomíná...taky jsem začal nevinným brouzdáním po internetových bazarech, až jsem tak nějak zjistil, že nutně potřebuju mx-5 a už nebylo cesty zpět (původní cílová skupina byla větší kombi jako Mondeo, 330d atd a i na ty jsem koukal jen tak z dlouhé chvíle).
Tak gratuluji k této "nemoci" :-D
Uživatelský avatar
Smolda
 
Příspěvky: 244
Obrázky: 0
Registrován: 26 led 2016, 21:13
Bydliště: Praha

Re: Janko MX-5 NA 1.6 66 kW

Příspěvekod TeeJay » 25 úno 2019, 10:02

Krásný text :D přejít z rychlých hothatchů na nejslabší MX-5 může být docela mazec, ale to auto má holt jiné kvality :)
Rollbar vřele doporučuju, nikdy nevíš. Ale SkidNation rollbary neprodává, tak to bude asi jiný :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Janko MX-5 NA 1.6 66 kW

Příspěvekod pandam » 25 úno 2019, 13:08

Upresnim to - rollbar vyrobeny miestnym trubkovym guru na tomto fore a to yntelygent-om.
Ale kupil som ho od Skidnation-a a je to verzia bez harness baru.
Mégane je stale doma, na okruhu je super, ale na okresku budem bravat urcite Miazgu...slo hlavne o to zazit si uplny protipol rychleho hothatchu a do buducna sa od toho odpichnut = to znamena ze buducnost vidim urcite v niecom relativne lahkom, vyvazenom so zadnym nahonom...idealne Elise :D ale to je zatial nedostupne a aj co sa tyka udrzby pripadne tukanca dost narocne...ako realne sa mi javi NC 2.0 s kitom BBR 200, podvozok + pneu a pripadne este pokratit :) zatial sa ale budem tesit so slabuckej NA ktora mi dala iny pohlad na vec...celkovo ma dost ovplyvnil vyvoj clena Jarka, ktory s okruhovo orientovanej Ep3 Type R presadol do NB 1.8 a je spokojny :) pre skutocny zivot bez velkych narokov na casy na okruhoch sa jedna o super volbu...aj ked ma Mégane uz s tymi casmi trocha nakazil :D pripadne je tu este S2000, ktora sa ale stava coraz nedostupnejsou...
pandam
 
Příspěvky: 2
Registrován: 15 zář 2017, 22:53

Re: Janko MX-5 NA 1.6 66 kW

Příspěvekod whisper » 03 bře 2019, 10:44

Vitaj, radi ťa uvidíme na tej Babe, info o výjazdoch väčšinou dávame do Facebook skupiny, ale to už asi vieš :) https://facebook.com/groups/372036999661170

A ja som tiež presadol z Type-R do MX-5 pred 7 rokmi :D
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Janko MX-5 NA 1.6 66 kW

Příspěvekod drzko » 29 čer 2019, 11:14

Tak vitaj dodatocne, ak by si ten volant predsa nedaval, tak by som mozno mal zaujem ;)
1.8 NBFL
drzko
 
Příspěvky: 353
Registrován: 20 říj 2013, 13:51
Bydliště: Bratislava - Záhorská Bystrica


Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 158 návštevníků

cron