TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 01 zář 2018, 14:19

Daily chci až v listopadu, pak se pochlubím, až něco doma přistane. A rád se stavím, Karle, dneska mám zrovna cestu kolem. Vyzkoušenou mám jen slabou 63kW 1.2 a solidní 103kW 1.4.

Odvzdušnění ABS - úplně jednoduchá procedura. Je potřeba spojit ty dva kontakty v diagnostické krabičce v motorovým prostoru, viz foto na předminulé straně. Pak už jen sedneš do auta (všechny odvzdušňovací ventily nech zavřené), sešlápneš a držíš brzdu a otočíš klíč do první polohy. Chvilku počkáš (2-3 vteřiny), aktivuje se motorek ABS a do každého ze 3 ABS kanálů pošle postupně jeden impuls.

Takhle jsem ABS aktivoval 5x a jal se odvzdušňovat každé kolo podle vzdálenosti od ABS krabičky (LZ, PZ, LP, PP). Před každým kolem jsem ABS aktivoval znovu 5x.
A hůř brzdící auto je rázem velmi dobře brzdící auto :-)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 01 říj 2018, 22:20

Měsíc utekl jako voda a v garáži jsem toho moc nestihl, nicméně něco málo ano.

Byl jsem zvědavý na ty MeisterR, tak jsem shodil a prodal B6 s Mazdaspeed pružinami a nahodil MeisterR.
Obrázek

Je dost zajímavé vidět jeden vedle druhého, zvlášť, když je dost zašroubované tělo tlumiče v patce. Menší průměr pružiny a znatelně kratší tlumič, v tomhle případě o 5 cm. Pak jsem ho asi o centimetr a půl vyšrouboval nahoru a dostal se na 25mm závitov limit.
Obrázek

Na autě se jenom lesknou, jen by to už chtělo nasadit nové nápravy, ať je to pěkné všechno :)
Obrázek

Tady původní výška
Obrázek
A nová výška. Zadek je na maximální výšce, předek zdaleka ne. Pak jsem předek ještě zvyšoval a aktuálně mám předek cca stejně vysoko jako zadek. Ještě si s tím ale trošku musím pohrát, zadek i předek chci o malinko níž.
Nicméně můžu po třech letech hrdě oznámit, že offroad packet je pryč :) Jestli mezi sériovým podvozkem a Bilsteiny je rozdíl třídy, mezi Bilsteiny a Meisterem je rozdíl asi tří tříd. Nastavitelnost tuhosti funguje lépe, než by leckdo čekal, a podvozek je to krásně příjemný a univerzální - ale přitom už mnohem ostřejší než Bilsteiny, byť na měkká nastavení stejně pohodlný, ne-li více, výhoda menších náklonů je ale i při měkkém nastavení na straně Meisteru. Snad bych si jen dokázal představit ještě delší horní uložení, na hodně agresivních nerovnostech dokáže jít nepříjemně do dorazů. Proto jsem skončil na nastavení 10/12 (počet cvaků od nejtvrdšího vepředu/vzadu), abych se tvrdým ranám do dorazů vyhnul. A na tohle nastavení to už tak pohodlný podvozek není. Přítelka si ale prý ničeho nevšimla :D
Obrázek

Další zářijový víkend jsem narychlo "slepil" motor.
Obrázek
Obrázek

Práce kvapná, hovno platná. :lol:
Při nasazování olejového čerpadla mi vypadnul o-kroužek na vyústění olejové pumpy. Naštěstí jsem si toho všiml, vana už ale byla na motoru. Takže jsem motor zase rozlepil, znovu očistil dosedací plochy a čeká mě to ještě jednou.
Jinak rozměr onoho o-kroužku je 3mm tloušťka, 14mm vnitřní průměr. V Mazdě za něj chtějí asi 150 Kč, v krámě 3 Kč.
Příště budu aspoň lepit v klidu a dám tam o trochu méně silikonu... :)

A nápravy už dlouho čekají na nějakou akci, takže jsem se skorotchánem zapojil starou truhlářskou hoblici do akce a dali jsme se do lisování. Čtyřma rukama a dvěma šroubováky na usměrnění to šlo docela dobře, ani nebylo třeba silentbloky půlit.
Obrázek
Obrázek

No a protože dobrým nabídkám se neříká ne, tak jsem si minulý týden koupil zimní daily driver. 1.8 TSI 132 kW/180 hp, 99k najeto, vepředu xenony + LED, vzadu LED světla, 1. majitel, pouze autorizovaný servis, komplet historie auta, elegance výbava, vyhřívané sedačky, dvouzónová auto klima, vyhřívané čelní sklo, sedačky...
Největší rozdíl oproti MX-5 je v tom, že motor je sotva slyšet, auto jede už od nějakých 1300 otáček a zrychluje absolutně v klidu, nenásilně, ale přitom to pálí jako blázen. :) Jako jsem měl ze začátku v Mazdě při 80 km/h pocit, že jedu minimálně 120, tady jedu 120 a mám pocit, že jedu sotva 80. Ale to jsem od tohohle auta přesně chtěl. V první zatáčce pak člověk pozná, že nesedí v MX-5. Ale to je taky v pořádku.
Obrázek
A v sobotu jsem se přehoupl do začátku druhé stovky tisíc :)
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Renee » 02 říj 2018, 08:55

Sice jsem se na dorazy nedostal ani na nejměkčí nastavení, ale tvrdost jsem šteloval kvůli komfortu a skončil jsem na podobných hodnotách jako ty, myslím že mám 9/12, a právě v téhle oblasti mi to přijde úplně nejpohodlnější. Tvrdé, ale pohodlné. :)
Říkám to teď často, ten podvozek je fakt supr, všichni na něj máme samou chválu. Akorát doufám že to vydrží, přecejen neznám snad nikoho kdo ho má třeba přes rok a najeto pár desítek tisíc km.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Beny » 02 říj 2018, 10:58

V jednom příspěvku píšeš že podvozek dokáže jít nepříjemně na dorazy a v dalším že jsi se na dorazy nedostal. Jak to teda je? :) Můj podvozek je KO a budu muset něco řešit, protože jsem se sérií na dorazech skoro pořád - taky jezdím docela dobitý trojkový silnice. Proto se ptám, mám strach že při nizších coiloverech si uberu ještě víc z pracovní dráhy a bude to dřepět na dorazech pořád.
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 230
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod froxic » 02 říj 2018, 11:01

Že by to bylo tím, že to psal někdo jiný? :D Stane se...
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Beny » 02 říj 2018, 11:16

froxic píše:Že by to bylo tím, že to psal někdo jiný? :D Stane se...

Hups, mám křivý oko... :D
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 230
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 02 říj 2018, 11:26

Takhle - když jsem vyjel z garáže, nechal jsem 0/0 (nejtvrdší). To bylo fakt hardcore a nikomu bych s tím nepřál jezdit.
Postupně jsem experimentoval a došel k nastavení 14/18. To je super nastavení, měkké jak Bilstein, možná ještě příjemnější. Máme tu ale takovou vlnu přes silnici a když jsem přes ni pálil 110 (to jsem ještě nevěděl, že tam je), tak mě to vzadu koplo pěkně, rána do dorazů vzadu. Takže bylo třeba přitvrdit a pár experimenty jsem došel k 10/12 a od té doby jsem na dorazech nebyl, nebo aspoň ne tvrdě. A vyhovuje mi to, ne že ne :) jen šla zase část komfortu do háje, ale furt je to na daily jezditelné, žádný kostitřas, zkrátka to, s čím Mazda měla vyjíždět z výroby.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod jarka » 04 říj 2018, 16:58

A jaký jezdíš tlak na gumách? Jsem taky laboroval a nakonec jsem skončil na podobných hodnotách, ale s relativně malým tlakem v pneu, což docela dobře vyfiltruje malý nerovnosti.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 04 říj 2018, 17:17

Na daily držím 2 atmosféry za studena, na okruhu držím 2.1 za tepla.
2.1 atm je hodnota doporučená přímo Yokohamou pro AD08R a na menších hodnotách (1.8) ta guma nefunguje tak dobře, jak jsem si sám v Sosně ověřil :) ale je fakt, že zrovna AD08R je nejtvrdší guma co se pohodlí týká, na který jsem kdy jezdil, předtím jsem měl R16 s PZero Nero a nedokážu říct, jestli jsou R15 s Advany pohodlnější a jestli jo, tak ne o moc, přestože mají vyšší profil.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod froxic » 04 říj 2018, 18:13

AD08R jezdím úplně stejně. Předek tak 2.0 až 2.05 a zadek 2.05-2.1 po lehkém zahřátí. Na okruhu jsem minule neupoštěl, ale bylo okolo 15° a fungovalo to velmi dobře. Možná bych měl o něco větší grip potom, ale nevím nevím. Na 6" ráfku je potřeba mít trošku větší tlak ať se to co nejméně hýbe na bočnicích.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 186 návštevníků

cron