Destructor NB 99' "Tuzing"

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Dacan » 25 čer 2018, 09:49

krásné kola, možná trochu škoda těch gum ne?
Dacan
 
Příspěvky: 149
Registrován: 24 led 2015, 16:18

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod m8rinek » 25 čer 2018, 10:02

Podle mě je tedy chladič malý. Otázkou je jak vyresis přívod vzduchu. Aktuálně jezdím chladič cca 3x větší a budu zvětšovat. Při normálním provozu to dostačuje, na malém okruhu také, ale na Ringu jsem ve 30C atakoval 130C na oleji...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod vhml » 25 čer 2018, 10:11

Takový chladič je určitě lepší než drátem do oka, ale když už bych řešil hadice, zástavbu atd, tak bych to udělal rovnou pořádně. Bez chladiče jsem neměl problém mít 120 i v mínus 15 při kravení na hřebech. S chladičem jsem 120 ještě asi nedosáhl. Mám ten širší a 16 řádků. Namontovanej před vodním chladičem v místě před větrákem, tudíž sepnutím větráku si dochlazuju i olej. Na slalomy defakto nezbytnost, protože tam se žádný nápor vzduchu nekoná.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod jarka » 25 čer 2018, 14:01

m8rinek píše:Podle mě je tedy chladič malý. Otázkou je jak vyresis přívod vzduchu. Aktuálně jezdím chladič cca 3x větší a budu zvětšovat. Při normálním provozu to dostačuje, na malém okruhu také, ale na Ringu jsem ve 30C atakoval 130C na oleji...

Ale ty máš foukání ne? Tepelná zátěž tvýho motoru bude asi o level horší. Jsem to taky zvažoval, ale na malý okruhy zas tak často nejedu a 2krát do roka velkej to doufám snese i v oem stavu s odolnějším olejem 5w-50.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 25 čer 2018, 21:40

Beny > Dík, zkusím jim napsat :)

Dacan > Nechtěl jsem nic extra jako ADr08, R1R apod. možná časem, zatím jezdím takové tempo, že mi bohatě stačí normální obutí. Vyzkoušel jsem Toya, to byla tragedie, Pilot Sport je celkem jistota, zatím pár desítek km najeto a spokojenost.

René > Dík, začínám si na ně zvykat, to se časem nakouká :) Pokud mi Muzzy stihne naladit auto, v Neděli by jsme se mohli potkat na Kafe & káry.

Zatím jezdím 99% času běžně v provozu, letos byla jedna Sosnová, určitě bych rád ještě jednu - dvě návštěvy autodromu absolvoval, do budoucna bych zkusil i ten slalom, ale stále bude většina jízd na cestách.

S montáží jsem počítal buď vyjít z toho, jak ho postavil Vhlm, šoupnout ho co nejblíže před chladič, aby vzduch procházel přes olej a vodu zároveň, ale pak jsem našel "Cool" obrázek zastavěného chladiče v nárazníku před kolem - jenže tam už mi vede trubka sání. Takže jsem objednal malý chladič, s tím, že ho posadím do horní části před chladič, mezi světlo a zámek kapoty, v nárazníku vykrájím tunerský otvory a prostor zadekluju tak, aby vzduch z těch otvorů musel jít skrz chladič a neměl kam utíkat. Pokud nepojedu, nebude to k ničemu, ale v rychlosti - i menší - by to mělo pořád trochu profukovat. Navíc v tom místě je dost různých plechů, kam se dá chladič uchytit a místo pro hadice je spodem pod chladičem vody. Bál jsme se, že tam budu mít problém umístit cokoliv většího, po tom co na mě v reálu vykouklo, zas mám strach, že si toho auto ani nevšimne.
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod gramo » 25 čer 2018, 22:32

V serii máš jen výměník voda-olej, kde je celkem malý teplotní rozdíl, takže přínos chlazení oleje je minimální. Věřím, že oproti tomuto stavu i malý chladíč dost pomůže, zvlášť když zajistíš přísun vzduchu. Asi to bude kompromis, ale zase i bez termostatu udržíš olej v provozní teplotě i při normální jízdě v chladnějším počasí. Jsem docela zvědavý, jak to bude fungovat, taky mám nějaké umírněné chlazení oleje v plánu.

Jinak přímo v Hořovících je SDS Kovo, kde vyrábí hydraulické hadice, to k chladiči oleje teplotní odolností nejspíš nebude stačit, ale třeba ti aspoň poradí, kam se obrátit.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 03 črc 2018, 21:50

Malý update:
Z nedostatku času ještě k chladiči ani nepřiblížil, to samé hadice, vypadá to na dlouhodobější projekt. Jisté je, že jsem ho nevrátil včas, takže až se k tomu konečně dostanu, použijiu tam tento malý. Nic jiného už mi nezbývá.

Přesto jsem minulý týden stihl alespoň odvézt auto Muzzym, kde se zjistilo že, jsem kokot a příště se budu víc ptát, neboť jsem zbytečně vyhodil peníze za vačku, která v autě je sériově. Pozitivní je, že sériová jednotka pravděpodobně z anglické RS verze a nejspíš i standardně dodávaná v japonských autech, tam nebyla a po mírných peripetiích, kdy se nedařilo nahodit palivovou pumpu, se muselo trochu zaimprovizovat a nakonec vše funguje. Kdyby náhodou měl někdo v kapse schéma konektorů jednotky (BP5A), určitě ocením.
A jelikož jsem lenoch a neměl jsem čas, rovnou jsem nechal nainstalovat "square top" sání z FL verze, aby to bylo komplet.

Zatím jsem jel autem domů z Prahy a v neděli cca 100km Praha a zpět. Auto má zvláštní volnoběh, za studena cca 1500, po chvilce padne na klasických 850. Když se ohřeje, nechává si stále cca 1500-1700 otáček, na semaforech moc zábavné...
300 otáček navíc se jeví jako nic, ale jsem opatrný. Je to sice nápad samotné Mazdy, ale nevím nakolik si s tím můj 20 let starý motor rozumí.
Celkový projev, krom toho že to víc prdí do výfuku, se změnil směrem k lepšímu / chtěnému. O něco zchudly výjezdy z obcí na čtyřku, která předtím příjemně zabrala, teď je to vlažnější a síla se posunula směrem nahoru. Citelné zlepšení je od 5 do 7+, přijde mi, že teď neztrácí dech ani tam, kde předtím klepal omezovač, je radost tomu nakládat a pokud jí šlapu na krk, je pocitově rychlejší. Nebýt zazděné vačky, je to celkem úspěšné, nízkorozpočtové vylepšení, zatím spokojenost.
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Fernie » 04 črc 2018, 12:59

Mám komplet schémata na NB, BP5A by tam taky mohla být...
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod jarka » 04 črc 2018, 17:04

Co to je prosím tě za jednotku, pasovala by případně i na motor BP? Posunout výkon trochu navrch by se mi líbilo a kdyby to bylo plug and play tak by to bylo hodně fajn.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Fernie » 04 črc 2018, 17:44

Na BP5A umím popřípadě zvýšit redline víceméně... ehm... na míru...
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 186 návštevníků

cron