Přidám téma na zahřátí. Někdy před rokem jsem po experimentu - jak si MX-5 stojí coby drtič mrazu - napsal totok:
Tomin píše:Topení jsem totiž neměl naplno. V tom ledovém vzduchu a šíleném větru se motor ne a ne zahřát. Ručka se celou dobu motala v první pětině stupnice a nechtěl jsem mu proto odebírat vzácné teplo pro svůj komfort.
No jakpak by se mohl motor zahřát a topení pořádně topit, když byl celou dobu v prdeli termostat. Dílem mé nepozornosti a ignoranství a částečně zmatečného označení stupnice teploměru, jsem dlouhou dobu (možná už od koupě) jezdil s touto vadnou součástkou. Bylo to pro mě hodně nepříjemné zjištění hlavně v kontrastu se skoro až přecitlivělostí při zacházení s tímto vozítkem. No nic - nakonec někdy loni na sklonku léta byla součástka vyměněna a mazda tak mohla konečně produkovat nejen kilowatty výkonu, ale i kilojouly tepla. A že ten rozdíl toho, co se pak linulo z ofuků byl citelně hřejivější!
Traduje se takový mýtus a pověra, že MX-5 topí víc než běžná auta. Tak jsem se to rozhodl vyzkoušet. Postupně jsem projel vw golf, oktávku a mazdu. U všech jsem zvolil následující postup - jak byl motor dostatečně prohřátý a topení mohlo foukat naplno, sem k ventilaci přiložil dlaň a počítal čas, než to začalo pálit.
Výsledky: VW Golf TDI 10s, Škoda Octavia TDI 14s, Mazda MX-5 NC po 30s jsem přestal počítat. Tož tak.