Já bych se ještě s dovolením vrátíl k adaptérům na pásy, s šestikvaltem jsem je nasadil na auto. Jsem přesvědčený, že mají díry do trubičky na původní šroub udělané obráceně, než by to mělo být.
Nejprve fotka, jak tam adaptér pásu patří (levá strana):
Je patrné, že šroub nezaleze celý dovnitř, protože díra je přesná na průměr závitu a závit není až do konce šroubu, který má širší hladkou část bez závitu (částečně viditelná na fotce), na které se volně pohybuje očko pásu do rotace.
Když se podíváme z druhé strany, tak na druhé straně je díra větší, přesně na onu plochou část šroubu a šroub do ní tak zaleze celý. Takhle by tam měl jít, ale velikosti děr by musely být naopak.
Kdybych tam ale dal šroub obráceně, aby tam vlezl celý a seděl uvnitř bez vůli, celý v adaptéru, tak je to super, ale na auto to nenamontuju.
Je to dost nešťastné, protože pás tak drží za kratší závit než by mohl a adaptér nedrží tlakem hlavy šroubu, ale té hladké části, která je mnohem užší než hlava šroubu - a to je kompromis bezpečnosti.
Kdybych přidal podložku, nebude to hezké a navíc ještě víc zkrátím závit, na kterém pásy drží - leda bych vzal flexu a svěrák a trubičku zkrátil o sílu podložky. Ale neobjednal jsem si DoDo (dodělej doma) výrobek.
Ještě je možnost koupit jinej šroub, ale tenhle do sloupku pásů má jemnej závit, dost specifickou délku a předpokládám vyšší pevnost, nevím, jestli bych sehnal obdobný. Ale zase jsou to zbytečné starosti navíc, zvlášť, když byl spojovací materiál součástí balení.
Chápu, proč je to takhle - celý "adaptér" jsou dvě trubičky spojené kusem plechu, do kterého jsou vyvrtané jen přesné díry na závit. A ne každý má tak velký vrták, aby udělal díru na celé tělo šroubu. Je to ale škoda, vrták nestojí tolik peněz, zvlášť, když je to asi 40. vyrobený rám, už by se asi zaplatil. A na druhý konec trubičky vařit podložku s přesnou dírou by byla práce navíc.
Škoda, stačilo tak málo a mohlo to být perfektní, bohužel není.