Majkova NBfl BRG 1,6

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod Majk1 » 30 pro 2017, 17:58

Ahoj všem, prvně bych se asi rád představil. Jmenuji se Michal, bydlím kousek za Prahou a momentálně pracuji jako vedoucí jednoho nejmenovaného autoservisu na Praze východ. V letošním roce se pro mě událo spousta změn a i díky nim jsem nakonec pořídil dlouholetý sen a sice MX5ku v mé nejoblíbenější barvě BRG. Začalo to tím, že jsem po vyzkoušení cca 50ti Evropských a US aut na jaře po zralé úvaze mých požadavků na auto pořídil svého prvního Japonce a sice Lexus Rx 300. Ten mě tak učaroval, že jsem absolutně zapomněl na svoje "každopololetní" výměny vozů a naopak jsem začal pokukovat po něčem dalším, jako mazlíkovi pro chvíle volna. No a na podzim se to nějak sešlo, změnil jsem práci po cca 20ti letech podnikání a k blížícím se čtyřicetinám jsem si nadělil Mazdici. Dopomohlo k tomu i to, že díky práci ji mám kde ustájit přes zimu a hlavně mám možnost na ní i něco dělat...
Samo shánění bylo celkem zajímavé, když jsem objel cca 5 kousků z inzerce a všude bylo nějaké ale... Nakonec opět nezklamal kamarád, který v jednom nejmenovaném největším bazaru fotí auta a jelikož věděl, že sháním, tak když se mu dostala pod ruce slušná NBfl, dal mi echo a nakonec i vyjednal slušnou cenu. Zatím musím zaklepat - je to již třetí nebo čtvrté auto na doporučení odtamtud a nikdy jsem se nezklamal.

Nicméně plány jsou asi jako u každého zde veliké, tak sem postupně budu zkoušet dávat aktualizace stavu, občas i nějakou tu fotku a pokud budete tak hodní, budu se i s dovolením na spoustu věcí ptát vás zkušenějších. V hlavě toho je spousta, tak uvidímě, co se povede zrealizovat a co ne :-)

Zatím pár bodů z toho, co je v plánu:

- nová kola Sparco Gara bronz 6,5x15
- vyvaření zadních rohů prahů (sice se už o to někdo pokoušel, ale nadělal víc škody než užitku...)
- nový výfukový systém (zde bud asi potřebovat radu, co vybrat - chtěl bych aby to mohlo volněji vydechovat, ale zároveň aby to bylo zvukově ještě přijatelné)
- nové vzdochové sání, ať se jí lépe nadechuje (uvažuji o komplet boxu s přibližným zachováním původní délky)
- očalounit sedačky do kombinace kůže / alcantara - kamarád se tím "amatérsky" zabývá
- pořešit podvozek - asi Bilstein B6 + progresivní pružiny, co již na autě jsou...
- pořešit brzdy
- a nakonec, až budu mít pocit, že mě motoricky omezuje, tak uvažuji o kompresoru (ale to je hudba vzdálené budoucnosti)

Teď mám rovnou jeden aktuální dotaz, jelikož předchozí majitel na autě již nějaké úpravy dělal, zda nějak vizuelně poznám, že je na autě samosvor? Vím, že se standardně do 1,6ky nedával, ale když jsme po dovezení zkoušeli blbnout na zasněženém trávníku za servisem, všiml jsem si, že odhazují sníh obě zadní kola najednou, což by měl být znak samosvoru?

Níže pár fotek mého nového pokladu :-)
Přílohy
IMG_0507.jpg
Po lehké péči s 3M pastama ...
IMG_0492.jpg
IMG_0491.jpg
IMG_0490.jpg
Zespoda dle mého celkem ujde - alespoň jde vše bez násilí povolit ...
IMG_0420.jpg
IMG_0419.jpg
Takhle na mě čekala ...
IMG_0505.jpg
IMG_0502.jpg
Majk1
 
Příspěvky: 13
Registrován: 22 pro 2017, 14:52
Bydliště: Zlonín (Praha - východ)

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod Pochtli » 31 pro 2017, 15:15

Už to tu několikrát bylo, pokud máš jedno kolo na ledu, druhé na něčem pevném a točí se obě kola = samosvor není.
NB 1.8 -> NB 1.6 -> NBFL 1.8 -> NB 1.6 Miracle (2000)
Toyota Avensis kombi 2.0 VVTi (2005)
Suzuki Swift 1.3 (1999)
Uživatelský avatar
Pochtli
 
Příspěvky: 2005
Obrázky: 3
Registrován: 22 čer 2010, 20:08
Bydliště: Brno

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod Mikerc » 31 pro 2017, 19:44

Pochtli píše:Už to tu několikrát bylo, pokud máš jedno kolo na ledu, druhé na něčem pevném a točí se obě kola = samosvor není.


Snad obráceně ne ? Open diff jde cestou nejmenšího odporu a bude mu hrabat jen kolo na ledu, svor protočí kola obě.
Mikerc
 
Příspěvky: 96
Registrován: 19 lis 2013, 22:52

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod Majk1 » 31 pro 2017, 20:48

Myslim si to taky tak. Tohle bylo na zasnezenym travniku a obe kola hrabou v podstate stejne. Zitra, az budu “komunikace schopny” sem pripnu video, kde je to pekne videt. Jinak vsem preji pekny Novy rok.
Majk1
 
Příspěvky: 13
Registrován: 22 pro 2017, 14:52
Bydliště: Zlonín (Praha - východ)

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod Fernie » 02 led 2018, 13:30

Doporučuju s tím zkusit zagumovat narovno někde na asfaltu, pokud bude jen jedna čára, tak je open :)
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod mojžo » 02 led 2018, 15:46

Auto s LSD diferenciálom sa na asfalte otočí krásne pretáčavým šmykom, s open sa stane tzv. "one tire fire", samozrejme aj rada predtým je správna :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod Majk1 » 20 led 2018, 16:00

Díky za rady. Teď se bohužel nedostanu k praktickým zkouškám (auto je na dílně ve stadiu oprav a úprav), ale aspoň sem zkusím hodit to video, z něj by snad mohlo být něco poznat :-)

https://youtu.be/VSsiMJLCEjE
Majk1
 
Příspěvky: 13
Registrován: 22 pro 2017, 14:52
Bydliště: Zlonín (Praha - východ)

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod Filip46 » 20 led 2018, 18:33

Na tak kluzkém povrchu je jasné, že se ti budou protáčet oboje kola. Ono to není zas takový problém to utrhnout i s opendiffem ale bezpečně ten rozdíl oproti svoru poznáš :D. Podle mě máš klasický opendiff od 0:50 se mi zdá, že se ti vnitřní kolo točí dost rychleji než to venkovní.
Filip46
 
Příspěvky: 43
Registrován: 04 pro 2015, 00:24

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod spooon » 21 led 2018, 14:12

já bych byl s těma radama na identifikaci torsenu opatrný, protože určitě není pravda že na rovným suchým asfaltu když uděláš dvě čáry = samosvor. Když jsou adhezní podmínky stejné pro obě kola, tak není absolutně žádný problém udělat i s open dvě čáry.

Ani to, že když máš jedno kolo na ledu a jedno na asfaltu, a na ledu se protáčí tak že nemáš torsen. Torsen dokáže redistribuovat určitý procento momentu z kola s menší adhezí na kolo druhý. jenže když kolo na ledu má moment téměř nulový, tak torsen pošle na druhý kolo nějaký násobek toho téměř nulového momentu. Což ale v praxi nemusí stačit na rozjetí a kolo na ledu se vesele protáčí, auto a druhý kolo stojí, a přitom torsen je přítomen!

Jinak skoro 100% identifikaci se blíží mojžo, ale i tak se občas podaří i s open diffem "two tire fire" :-D

Ale jinak ono to je na chování během smyků, nebo i při projíždění ostřejších zatáček hodně poznat na chování, ideální je mít pro porovnání nějakou zadokolku s open, pak to poznáš bezpečně :-D
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Majkova NBfl BRG 1,6

Příspěvekod PavelS » 21 led 2018, 21:14

Vítej na foru :)

Ohledně LSD bych ani nedoufal - u NB byly standartně jen v 1,8. Nejlíp se to pozná když se vyškubne poloosa :P
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 148 návštevníků

cron