Nová generace ND...?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 06 pro 2017, 13:58

Celkově se zde v diskusi ukazuje, že se mnohdy čísly jen zatemníme mozek. 2.0 je lepší než 1.5. Je to ostré a je to do detailů doladěné. Dá se říct, že to je prostě dobře tuningovaná MX5. Je tam opravdu hodně věci navíc, které byste do mnoha o dost dražších aut nakonec stejně dokupovali. A je rozdíl mít MX5 dotaženou k dokonalosti za 900.000Kč a mít BMW holobyt za 1.200.000Kč a celý život vědět, že, aby s tím BMW mohla být sranda, tak jste měli dát 2.200.000Kč. Ono si stačí sednout s dealerem a začít to konfigurovat. Já na MX5 oželel jen alkantaru na palubce a ve dveřích a ještě dostal slevu. U BMW, Mustangu nebo Jaguaru za 1.200.000 oželíte prakticky vše - vše, co tyto auta dělá lepší než třeba Octavii RS (nebo jak se to jmenuje).

Pokud někdo kupuje 1.5 měl by to dělat protože ví co chce od stylu jízdy a ne kvůli úspoře (teda pokud s tím chce jezdit a ne to jen ukazovat) a pokud zde někdo mluví o síle, asi by bylo lepší koupit starší MX5 s 2.0 (nebo Porsche, Lotus) a neplatit za novost - to je úspora, jak to vidím já.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod tomybandit » 06 pro 2017, 15:34

v tomto som ja uplne iny, na mne by predajcovia nezarobili heh :D Mozno len nie som rozmaznany touto dobou kde cloveka presvedcia ku kupe cohokolvek co ani nepotrebuje. Na druhej strane keby boli vsetci ako ja, tak by sa netocili prachy a ziaden biznis by nebol,heh :D

Ale spat k Mazde..pozrezal som si priplatkove vybavnie NDcka a budem kriticky. V priplatkovej vybave nieje nic co by som vyuzil, potreboval, alebo by som si to auto bez toho nevedel uzit. A kto ano tak potom tu uraza vsetkych NA-NB ckarov :D ktory ziadne z tych veci v aute nemaju a svoje auta maju radi pretoze jazdia ako jazdia. Fakt nepotrebujem drziaky na napoje, I Stop, mrtvy uhol, bezklucove zamykanie, kozene volanty, radiace paky, parkovacie senzory, USBecka, adaptivne svetla, dazdove senzory a pod.

Ale chapem a poznam ludia ktori prve s cim pridu do predajne, pytaju co vsetko k tomu bude a bez toho to auto pre nich nema vyznam.
Naozaj poznam sa, som asi z mala ludi ktori ziadne tie veci nevyuzivaju a nepotrebuju ich.
Na druhu stranu ak by som po rokoch kupoval jazdene ND a boli by dve rovnake za rovnaku cenu jedno v soc vybave a druhe v plnke, zobral by som to v plnke, ale nepriplacal by som si za to ani Euro. Nejde mi o prachy...ide naozaj o to ze som stara skola a tie veci nevyuzivam a cim menej sa toho moze pokazit tym lepsie ;)

Druha vec. Stale som presvedceny ze 1,5 a 2,0 je len marketingovy tah aby mali zakaznici akoze na vyber. Teraz nemyslim samosvor a Bilstein podvozok. Myslim cisto motor. Ten rozdiel 29 k je fakt zanedbatelny. Ten rozdiel je mizivy v zrychleni, v max rychlosti. Dokonca co ich porovnavali na okruhu to bolo takmer rovnake. Tu sa nebavime o tom ze 2.0 urobi Nurburgring za 20 minut a 1.5 za 40 min. Tu ide o sekundy A to sa tu bavime o profikoch. Staci ze pojde amater v 2.0 a lepsi amater v 1.5, ktory lepsie podradi, zaradi, zoslpane spojku a zrazu je cas v prospech 1.5,heh :D
Ale jasne ze ak cloveku ponuknu nieco slabsie a nieco silnejsie tak xce to silnejsie. Ale nech ma nikto nepresviedca ze 2.0 je brutal inde ako 1.5. Nie som mal decko ktore porovnava auta podla toho kolko maju na tachaci,heh. Staci ze presvedcil sam seba ze 2.0 je omnoho rychlejsie, vykonejsie,heh :D :D :D

A teraz do mna :D
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod Safa » 06 pro 2017, 16:52

Taky jsem si včera pro radost konfiguroval RF a vyšlo mi to hodně blízko k milionu. Jako palubku a řadičku s Alcantarou bych asi oželel, ale jen a pouze ty dvě nejvyšší výbavy nabízejí svor (ta druhá nejvyšší variabilně) a to samé platí o Bilsteinu. Kdybych už chtěl RF nové, tak asi v Top Revolution, v tom souhlas s mx-5nd2.0. Na druhou stranu, nemít to jako daily, tak myslím, že bych se dostatečně vyblbnul (a spokojil) i s 1.5 a plátnem. V ND jsem už jinak seděl a se svými 192 cm a 100 kg se vejdu. Ale někde jsem četl (nebo mi to snad říkal Vojta Dobeš, nejsem si jist), že místa v RF je přece jenom míň než v plachťáku. Tak nevím - kdyby to tak bylo, tak bych přemýšlel, že si nechám svoji Nellču jako daylinu a když budou hrachy, tak si pro letní výlety pořídím NFCL PRHT Karai. :lol:
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod cafe-racer » 07 pro 2017, 00:37

mx-5nd2.0 píše:Pleteš se moc já mám MX5 2.0 ND v top výbavě a konkurence není na dosah. To jsem si sakra prověřil a ozkoušel. Mustang je právě něco úúúúúúúplně jiného. Než se s Mustangem rozjedeš, já už jsem doma. Na okreskách bys musel v Mustangu potkat Stiga, aby měl koule jet pilu (dtto ten Jaguar). Oproti tomu honit MX5 zvládne po čase každý. A opravdu srovnatelná lehčí auta, jako BMW, Mercedes nebo Porsche začínají opravdu někde jinde. Takže Mustang i ten Jaguar se sice opravdu dají koupit jen o chlup dráž. Ale to je v základu a je to o úplně jiné filozofii. Spíše o prezentaci a dospělosti

Nepletu se vůbec, ono je to dáno tím že zatímco ty jsi reálný zákazník , v téhle situaci jsi už byl a pro Mazdu ses rozhodl, já jsem prostě někde jinde. Hledám auto pro zábavu jako druhé , spíš vlastně třetí auto ke dvěma daily a notabene motorce. Je mi úplně fuk jaký má jízdní vlastnosti, mazda nemazda, nepotřebuju (a nechci!) řezat zatáčky, nepotřebuju se s nikým nahánět, chci aby mi to auto dělalo radost a osmiválec v mustangu mi dá té radosti víc (vyzkoušeno) - jen prostě není k mání za peníze, který jsem ochotnej do toho dát. Narozdíl od mazdy. Takže až budu mít mega na auto pro zábavu, nebude to mazda. Toť vše.
BTW zrovna rozjezdy jsou pro Mustang docela adekvátní disciplína, ale to už odbočujeme...
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod phantomond » 08 pro 2017, 09:11

Trochu mi přijde, že se tady začaly míchat hrušky s jabkama. IMHO mazda v dnešní době v podstatě nemá obdobně zaměřenou konkurenci ve stejné cenové hladině. Vzhledem k tomu, co všechno vymizelo z trhu, případně co se jak změnilo (S2000, Z4), tak už toho moc nezbylo. Koncepcí (jízdních zážitků, zaměřením na řidiče, ne uspořádáním) odpovídá asi tak boxster, jinak na trhu nic takového už podle mě v podstatě není. 370Z už má hodně jiný charakter, co jsem měl tu čest, a i když to nevypadá, tak je podle mě blíž mustangu než mx-5. Pokud někdo chce malý mrštný sporťák bez střechy, pak podle mě nemá na výběr. Pokud může být i kupátko, pak se samozřejmě jako nejbližší konkurence nabízí BRZ/GT86. Pokud pro člověka není rozhodující stahovací střecha, tak je to asi jediná přímá konkurence mazdy, o které člověk, který má konkrétní představu může uvažovat. Samozřejmě jsou na trhu lidi co chtějí "sporťák", a kterým je jedno, jaké to má jízdní vlastnosti, jestli to má nebo nemá pevnou střechu, apod., ale na ty mazda nikdy ani s mx-5 mířit nemohla, o tomhle nikdy nebyla. Nikdo ve vedení mazdy do mx-5 nešel s myšlenkou: "Tak, teď přetáhne klientelu fordu a půjdeme proti mustangu." U mazdy je myšlenka úplně opačná. Nepřetahuje zákazníky od žádné konkurence, protože nemá v současné době konkurenci. Je to v podstatě třída sama pro sebe, a kdo chce roadster, ideálně s rozumnými provozními náklady, nemá v podstatě na výběr, protože boxster je cenově někde jinde. Můžeme se bavit třeba o tom, že kdo hledá roadster, může uvažovat v rovnici ojetý boxster/nová mazda, ale to je taky zavádějící, jakmile je v rovnici ojetina, už budu uvažovat o tom, že můžu rok počkat, ušetřit třeba 250 000,- když bude mazda lehce jetá, a pak těch 250 000,- projezdit. Nemyslím si teda, že by mazda cenovou politiku nezvládla. Tím, že prakticky nemá konkurenci, se musí bát jenom o zákazníky, kteří hledají spořták ve smyslu hodně obecné definice. Jakmile si třeba budou chtít užít kouzlo jízdy bez střechy, nemají moc kam jinam jít, max. 370 cabrio... No vzhledem k prodejům 370 bez střechy a mazdy ND to nevypadá, že by mazda musela mít strach. Což taky svědčí o tom, že to dobře zvládli i cenově. Takže když to shrnu, mazda si může dovolit být takhle drahá, protože ostatní, co nabízí něco podobného, jsou mnohem dražší.
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod cafe-racer » 08 pro 2017, 11:14

Hezky shrnuto.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mildahb » 08 pro 2017, 15:11

cafe-racer píše:
mx-5nd2.0 píše:Pleteš se moc já mám MX5 2.0 ND v top výbavě a konkurence není na dosah. To jsem si sakra prověřil a ozkoušel. Mustang je právě něco úúúúúúúplně jiného. Než se s Mustangem rozjedeš, já už jsem doma. Na okreskách bys musel v Mustangu potkat Stiga, aby měl koule jet pilu (dtto ten Jaguar). Oproti tomu honit MX5 zvládne po čase každý. A opravdu srovnatelná lehčí auta, jako BMW, Mercedes nebo Porsche začínají opravdu někde jinde. Takže Mustang i ten Jaguar se sice opravdu dají koupit jen o chlup dráž. Ale to je v základu a je to o úplně jiné filozofii. Spíše o prezentaci a dospělosti

Nepletu se vůbec, ono je to dáno tím že zatímco ty jsi reálný zákazník , v téhle situaci jsi už byl a pro Mazdu ses rozhodl, já jsem prostě někde jinde. Hledám auto pro zábavu jako druhé , spíš vlastně třetí auto ke dvěma daily a notabene motorce. Je mi úplně fuk jaký má jízdní vlastnosti, mazda nemazda, nepotřebuju (a nechci!) řezat zatáčky, nepotřebuju se s nikým nahánět, chci aby mi to auto dělalo radost a osmiválec v mustangu mi dá té radosti víc (vyzkoušeno) - jen prostě není k mání za peníze, který jsem ochotnej do toho dát. Narozdíl od mazdy. Takže až budu mít mega na auto pro zábavu, nebude to mazda. Toť vše.
BTW zrovna rozjezdy jsou pro Mustang docela adekvátní disciplína, ale to už odbočujeme...

No vidíš, a já vybíral víkendový kabrio mezi mustangem a miatou, protože drahá polovička už na moto nechce, a u mustanga kromě nádhernýho zvuku osmiválce není nic, co by měl nad ND ( kromě ceny + 350.00,-). Pravda je, že jsem chtěl recara a samosvor - tím pádem tam mám i ty pičičandy co nepotřebuju, ale to musím překousnout. A víkendy na okreskách jsou hned takový příjemnější :D
mildahb
 
Příspěvky: 24
Registrován: 28 led 2016, 12:48

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod cafe-racer » 08 pro 2017, 16:10

mildahb píše:protože drahá polovička už na moto nechce

Obrázek
Za mě je Mustang prostě dospělejší auto , víc se hodí do dnešního - ne zcela klidnýho - provozu (výkonová rezerva + pasivní bezpečnost). Ale zdůrazňuju, tak to prostě vidím já. Motorku mám taky těžkopádnou , z dnešního pohledu zastaralou a dýchavičnou, ale prostě mě totálně - i po 11ti letech vlastnictví - baví jak se po nastartování rozvibruje celej chodník, spadnou mi rukavice a helma ze sedla atd :-)
A přesně takový chci mít i hobby auto, má mi dělat radost když už si na něj najdu čas. Mazda je v tomto skvělá, totálně nenáročný autíčko na hraní, který dokonce umí i docela upalovat a přitom stojí pár šupů.
Hrozně rád se někdy svezu v RF, i když sehnat ho v automatu asi bude oříšek.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 09 pro 2017, 00:27

Phantomond to popsal přesně.

Pokud někdo napíše,že mx5 nd 2.0 nemá v provozu výkonovou rezervu, tak v tom asi neseděl. Když jsem svezl kamaráda co má Bávo Mko s asi milionem koní a papírově málem 2x lepším zrychlení, tak říkal,že ta okamžitou reakce je právě brutální. Právě na propletani provozem je mx5 2.0 nd bezvadná. Mustang jsem v takové situaci sice nařídil, ale je jich kolem dost (3) a jezdí v provozu poklidek a zrychlení si nechávají na delší rovinky. Co jsem řídil je Jago kabriolet a s tím turbem je to právě v provozu na nic, než to zabere je příležitost k manévru pryč, obří rozměry na jistotě v provozu nepridaji.

Pro mě je řízení takových aut něco úplně jiného a mx5 nekonkuruji, což jen umocňuje i prestiž vs hravost.
Kdo vůbec zvažuje Mustang vs MX5 měl by 100% vzít Mustang, MX5 jako levná alternativa Mustang opravdu nefunguje.
A měl by zvážit i ten Jaguar - to je přímý konkurent Mustangu.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: Nová generace ND...?

Příspěvekod cafe-racer » 09 pro 2017, 10:46

mx-5nd2.0 píše:Mustang jsem v takové situaci sice nařídil, ale je jich kolem dost (3) a jezdí v provozu poklidek a zrychlení si nechávají na delší rovinky

Opravdu máš zapotřebí debatovat na této úrovni ?
Mazda je prostě hbitá mrška, skvělá do zatáček ale sedíš 15cm nad zemí, zhruba v úrovni nárazníků jiných aut, večer ti všichni svítí přímo do ksichtu. Na přeplněné okresce od 120 km/h nemůžeš konkurovat oturbeným dieselům co ti při předjíždění budou zatápět i rakví na střeše a rodinkou uvnitř. Toto je pro mě dnešní provoz. Dynamika mustangu je zkrátka jinde , bez ohledu na to kolik lidí se v něm veze. Ale je to úplě jiná liga , jak zaměřením tak rozměrama , asi jsem se pustil do srovnávání krasobruslařky s vrhačem koulí jen proto, že jsou oba sportovci... má chyba.
Tototo téma každopádně patří ND a plně souhlasím s tím , že prakticky nemá konkurenci.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 289 návštevníků