Skrblík a jeho Memories

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod TeeJay » 15 zář 2017, 20:36

Torsen potřebuje alespoň malou zátěž na obou kolech, aby svoroval. Když je jedno kolo na ledu a druhé na asfaltu, horko těžko se rozjíždí (ale rozjedeš se, protože i na ledu není adheze nulová), všechna síla jde na kolo na ledu. Když bys dal jedno kolo do vzduchu, nerozjedeš se.
Tochigi Fuji nevyžaduje zátěž na obou kolech, stačí mu na jednom kole, aby alespoň trochu síly poslal i na druhé kolo. V popsané situaci bude rozjezd s Fuji rychlejší.

Torsen má ale vyšší svornost a vyšší životnost, kdy stále ještě svoruje (vždy), kdežto Fuji jednoho dne svorovat přestane úplně. A je dost velká šance, že část dnešních 14-11 let starých Fuji nesvoruje už vůbec.

Tady je o tom hezké povídání https://bofiracing.co.uk/blog/tor-what- ... roduction/
Vypíchl bych tuto část...
The VLSD was quite a new concept when Mazda took it on board for the development of the MX5, Mazda has a habit of taking quirky and new ideas (see Wankel Engine) and running with them, making them their own. In this case the VLSD’s remit was to improve the vehicles ability to get un-stuck and to give the car better drive ability all year round.

This is an excellent business strategy, in a car with so little in the way of driver aids anything to help the average middle class customer keep the car moving and not succumbing to the issues of an open diff while at the same time not fully committing to the aggressive nature of a proper locking differential.

However, the VLSD was never engineered as a Motorsport solution, or even realistically hard road or trackday use. The reason for this is simply in the design, the VLSD operates its locking action by the viscous fluid’s shear force, that is to say that it has clutch packs on either side with fluid suspended between the plates and depending on how the fluid resists the twisting force, is what causes the differential to transmit power.

The units themselves are sealed, meaning you cannot replace or renew the silicone based fluid held between these clutch plates. The misconception here is changing to a different weight or more premium brand of gear oil can help these units – with testing we can see that it really has very little effect on the unit at all in this respect.

So, as these units were made for the original 1.6 cars, they are all getting on for over 25 years old now and we can imagine that the fluid is past its best. Considering that the specification for the VLSD brand new could allow 10-20% of lock, this really doesn’t come close to a Torsen or ATB style differential at up to 50/50 or a 1.5/2 way Clutch differential.

Keep in mind that these units, being 25 years old, will have backlash issues as the preload on the bearings changes with age and wear. That’s what gives you the characteristic whine and judder on and off power.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod bkralik » 15 zář 2017, 21:37

Ale to mluvíš zase o něčem úplně jiném!
VLSD - neboli viscous limited slip differential - je věc, která se montovala pouze do NAček (nevím teď jestli jen předfl nebo i pofl a která motorizace) a která funguje jinak než SuperLSD které bylo v NBFL. Tam jde o to, že svornost je daná viskozitou oleje natečeného v lamelách, které jsou mezi poloosami a hruškou diffu. U funkce si tady nejsem úplně jistej, ale myslim si že to přestává fungovat zaprvé proto, že ty lamely se ohoblujou a zadruhé proto, že se do toho má dávat nějakej jinej olej....

Zato Tochigi-Fuji SuperLSD funguje takhle http://2.bp.blogspot.com/-UNLSTCYehRk/V ... er-lsd.png - mezi kolečky poloos a hruškou diferenciálu jsou lamely, které jsou do akce zapojované, pokud se přes to vnitřní ozubení přenáší nějaká síla. A aby to svorovalo i za malých rychlostí, je tam ještě pružina vytvářející předpětí...

A nakonec Torsen - ten se dával do nějakých NA, NB a prvních NBFL. A ten funguje na tom principu, že k vnitřnímu ozubení diffu jsou přidané ještě šnekové převody, které zajišťují tu samosvornost. Tam se (pokud se neulámou kolečka) nemá teoreticky nic zkazit...

Pokud to někde říkám blbě, opravte mě prosím :-)
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod TeeJay » 15 zář 2017, 22:01

Cool, z nějakého důvodu jsem měl za to, že Tochigi Fuji je VLSD. No není... a s tím olejem je to snad mýtus :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod Skrblík » 26 zář 2017, 18:06

tak to nakonec s koly dopadlo úplně jinak... po telefonické domluvě (řekl jsem jim kód barvy a neměl to být problém) jsem kola odvezl do lakovny, abych na místě zjistil, že moji vybranou barvu vůbec nedělají, takže jsem na rychlo musel vybrat jinou... no posuďte sami.. :) příští týden snad budou kola na autě :)
22092425_1293043220806952_1057378572_o.jpg


kamarádka potřebovala vybít novou baterku ve foťáku, tak jsme se s přítulkou nechali vyfotit :D
22047226_1824685137545817_2022090096_o.jpg

22016859_1824688344212163_962056567_o.jpg
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod buteo » 26 zář 2017, 19:22

Pěkná !!!
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod Safa » 26 zář 2017, 20:06

#isthislegal? :mrgreen:
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod Skrblík » 28 zář 2017, 08:45

no nevím, asi bych neměl stát na té trávě :? :lol:
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod moah » 28 zář 2017, 09:58

no ja nevim, nebylo to na ten podpatek na disku?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod Skrblík » 28 zář 2017, 10:35

to bylo ještě před lakováním, kola jsem potom stejně posílal na chemické odmočení barvy a tryskání, podpatek Té montaně co tam byla stejně asi moc neuškodil :D
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Skrblík a jeho Memories

Příspěvekod Skrblík » 22 říj 2017, 14:25

Když jsem po podepsání kupní smlouvy sednul do auta, mělo najeto přesně 105 000km...no, po dvou měsících už je to trošku jinak :D
rsz_img_0271.jpg

S autem jsem se zúčastnil slalomu v Tchořovicích (Joyride), hrozně mě to bavilo, auto fungovalo skvěle (až na absenci samosvoru.. :( ) Svoji jízdu jsem jel na mokru, ale i tak z toho bylo 19. místo ze 46 :) šest let staré Kumha fungovaly obstojně, ale po zimě už jdou z auta pryč :)
22549015_495767257456319_847081331222794494_o.jpg

_dsc3900-kopie.jpg


No, co mám v plánu teď? Hlavně sehnat samosvor :D Brzdy už jsou skoro na plech, takže jsem objednal nové kotouče ( předek i zadek), na předek destičky Hawk HP+, na zadek nějaké obyčejné, uvidíme jak to bude brzdit :D
Naposledy upravil Skrblík dne 07 kvě 2018, 21:54, celkově upraveno 1
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 186 návštevníků

cron