Ad uložení pedálu: To, že vlastně všechny "kvalitní" auta mají plynový pedál uložený v podlaze, nemusí automaticky znamenat, že to je nejlepší, může to být i otázka určitého stylu této kategorie aut. Nakonec jak tady někdo nade nmou psal, měla to i škoka 1000 - 130 a stálo to za kulový, protože to po určité době drhlo právě i díky znečistění uložení. Lepší dávkování plynu vůbec nezávisí na tom, kde je pedál uložen, ale na konstrukci uložení (čep, ložisko, zakryté ložisko...) a potom na výstupu z pedálu, jestli je na lanko, táhlo nebo potenciometr, tzn. jakou sílu je třeba primárně vynaložit při přidávání plynu. Seřizování polohy pedálu (pochybuju, že majitelé "kvalitních" aut o této možnosti vědí nebo ji využijí) je snazší vyřešit u horního uložení jednak možností posunu vlastního pedálu (šlapky) a potom i možností seřízení vzdálenosti od řidiče resp. od příčné stěny . Kontakt celou plochou nohy s pedálem se spodním uložením je samozřejmě nesmysl, protože záleží na, zjednodušeně řečeno, celkové anatomii řidiče a jeho nastavení sedačky (jinak bude na pedál šlapat noha velikosti 46 a jinak normální velikost 40). To, že ke kontaktu celou plochou nedochází, dokazuje ošlapání pedálu, které je v naprosté většině případů velikosti max. otisku palce v levé horní části pedálu, stačí se na to podívat u "kvalitních" aut a u zmiňovaných kamionů a autobusů. Samozřejmě uvažuju o pedálu tvaru "placka", jiná situace je u pedálu tvaru "kolébka", tam je potom z mechanicko/geometrického hlediska relativně jedno, kde je uložen. A nakonec: co je dobré pro autobus nebo kamion, nemusí být dobré pro MX-5