od yntelygent » 12 bře 2017, 15:25
Servus pani, planoval som sa sem prist vyjadrit ale bohuzial az teraz som sa k tomu dostal. Najprv by som sa vyjadril k tym ohybom z prvej varky. Ide o uplne nedoladenu a nedonastavenu ohybacku (v tej dobe sa z nej viac dostat nedalo), preto po prvej varke presla updatom. Ide viacmenej o esteticku zalezitost a co sa pevnosti tyka, si myslim ze je to stale najpevnejsi prvok na aute a pri prevrateni na strechu povoli cokolvek ine (mozno aj podlaha a ram preleze skrz - joke) skor nez ram samotny. Dalej by som sa chcel vyjadrit k polemike o spracovani. Neviem kolko tu mame zvaracov, metalurgistov a ludi z obdobnej brandze ale v motorsporte sa ramy ako aj ostatne ci uz bezpecnoste alebo doplnkove prvky zvaraju prerusovanym zvaranim teda mincovanim. Cybul zvara vkuse coz je rychlejsi a lacnejsi sposob. A je uz len vec vkusu, aky typ zvaru sa koncovemu uzivatelovi paci. Dalej by som sa chcel vyjadrit k tvrdeniu, ze by moje zvary nepresli vizualnou kontrolou (aj ked teda len z fotiek). Ramov ci kompletnych siluiet mam za sebou uz par. Konkretne v Brne prvy bola hned silueta lotus exige (kopia gt3), ktora nasledujucu sezonu v Brne burala (mozno niekto pamata 12h LeBrno), zakruta za cielovou rovinkou pri ktorej narazova rychlost o stenu bola niekde nad 100km/h - pilot odisiel po vlastnych a s usmevom na tvari, auto zohnute na banan a po kompletnom rozobrati sme nenasli ani jeden co i len naprasknuty zvar na rame. Vsetky trubky natiahnute bez jedinej praskliny - tolko z praxe. Dalej sme robili siluetu pre cz a eu autokrosovy pohar hondu civic pre Dusana Horcicku pri ktorej stavbe nam konzultovali viaceri komisari, ziadny z nich nemal jediny problem so spracovanim. Dalej to boli rady bezpecnostnych ramov do x seriovych aut, ale to tu nejdem rozpitvavat. Teraz pracujem v Bratislave, mame dokoncenu zavodnu buggy na Cross Country Rally, a 2 ramy s novou ohybackou. Ohyby su krajsie, maju vacsi radius a ziadne stopy po ohybani - proste krasa. Ako to uz byva zvykom pri stavbach zavodnych aut, tiez ma tu chodi konzultovat (citaj buzerovat), komisar z FIA/SAMS a ma velmi pozitivny feedback na moju pracu, dokonca chce pomne ram do jeho auta. A co sa uz estetiky a urovne spracovania tyka - hodim sem nejake detailne fotky a nech si uz nazor spravi kazdy sam.
- Přílohy
-
-
-
-
-
-
-
NB 1997
Výroba rollbarov (prípadne iných kovových doplnkov ako dodatočné výstuhy, strut bars, fender braces, door bars, výfukov, zvodov a všetko železné, nerezové aj hliníkové)