Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod jarka » 20 úno 2017, 22:17

emenems8 píše:Názorná ukážka ako sa správa auto na semislickoch s tw 120 s nastavením:
F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -2/0°/4°
R: Odklon/Zbiehavosť = -1,5°/0°
https://www.youtube.com/watch?v=Njq67U9 ... CsafGm_FPk

Kouká a poslouchá se to moc pěkně, jen mi to přijde takové kousavé. Vždycky když ti ustřelí zadek tak to hned podchytíš a "zestabilníš" zpět. Ale možná je to jen dojem z videa (čekal bych ladnější ukončení smyku). Je to tak, nebo to video zkresluje? Jezdím uhp a zatím oem geo co na NB byla když jsem jí koupil a na týto kombinaci se mi hodně líbí neutralita, kdy si lze velmi jednoduše a čitelně s autem pohazovat jak je třeba. Taky zvažuju kam se s geo posunout malinko dál, ale cesta většího odklonu vpředu podle mýho není z pohledu neutrality úplně to nejlepší.

Skrblík: prosím nemáš taky nějaké podobné video jak funguje ta tvoje geo (F: Odklon/Sbíhavost/Záklon = -1.8°/-2mm(rozbíhavost)/5.4°; R: Odklon/Sbíhavost = -2,3°/0°)?
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Geometrie

Příspěvekod Skrblík » 20 úno 2017, 22:38

bohužel ne, neměl jsem kameru :( každopádně auto se chovalo velice neutrálně a mělo skvělý turn-in :)
tenhle rok už nebudu jezdit tak lepivé gumy, takže uberu o půl stupně odklony a o 1mm snížím rozbíhavost na předku :)
gumy mám sjeté rovnoměrně, je tam rozdíl asi 0.1-0.2mm
auto musíš mít snížené, aby jsi nastavil takovéhle hodnoty a některým lidem hodnoty přes -2 stupně ani nastavit nejdou :)
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Geometrie

Příspěvekod jarka » 20 úno 2017, 23:14

Skrblík: jezdím 185/55R14, takže nějaký další snižování moc nepřichází v úvahu (už teď mi to přijde nízký až až). Ale ty tvoje budoucí hodnoty odklonů 1.3°předek a 1.8°zadek je cca to co má v plánu. Uvidím až to změřím co tam je teď, nechci úplnou divočinu jen malinko živější zadek a při zatočení více zaklenutí na bok (možná to ale bude chtít ještě pevnější stabíky). No uvidíme, děkuju za info.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Geometrie

Příspěvekod Skrblík » 21 úno 2017, 10:06

ajo, já jezdím 195/50 R15 na 8" disku :D na okruhu v Mýtě jsem byl s chováním auta spokojený :)
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Geometrie

Příspěvekod emenems8 » 21 úno 2017, 10:51

jarka píše:
emenems8 píše:Názorná ukážka ako sa správa auto na semislickoch s tw 120 s nastavením:
F: Odklon/Zbiehavosť/Záklon = -2/0°/4°
R: Odklon/Zbiehavosť = -1,5°/0°
https://www.youtube.com/watch?v=Njq67U9 ... CsafGm_FPk

Kouká a poslouchá se to moc pěkně, jen mi to přijde takové kousavé. Vždycky když ti ustřelí zadek tak to hned podchytíš a "zestabilníš" zpět. Ale možná je to jen dojem z videa (čekal bych ladnější ukončení smyku). Je to tak, nebo to video zkresluje? Jezdím uhp a zatím oem geo co na NB byla když jsem jí koupil a na týto kombinaci se mi hodně líbí neutralita, kdy si lze velmi jednoduše a čitelně s autem pohazovat jak je třeba. Taky zvažuju kam se s geo posunout malinko dál, ale cesta většího odklonu vpředu podle mýho není z pohledu neutrality úplně to nejlepší.

Skrblík: prosím nemáš taky nějaké podobné video jak funguje ta tvoje geo (F: Odklon/Sbíhavost/Záklon = -1.8°/-2mm(rozbíhavost)/5.4°; R: Odklon/Sbíhavost = -2,3°/0°)?


Ono sa to ťažko vysvetľuje, ale to je asi rozdiel medzi OEM geometriou pri ktorej je auto viac neutrálne a nieje treba podchytávať takto zadok keďže k jeho vybočovaniu pri plynulom prejazde za hranicou priľnavosti nedochádza (auto sa sunie celé resp. začne opisovať v zákrute len väčší oblúk)a touto kde po prekročení priľnavosti pneumatík postupne ten zadok odchádza do strany. Nevidím v tom nejaké zrýchlenie auta samotného len zvýšený fun factor kde okrem práce s plynom pribudne do hry kontra s volantom.
Na kamere to vyzerá trhane ale v aute sa to tak nejaví. Je to úzka cesta so špinavým asfaltom (zváža sa tou cestou drevo takže na ňu sem tam lesné stroje vynášajú prah a blato) kde nieje veľa priestoru kam by sa to dalo nechať plynulo dokĺzať ak máš zostať po celý čas vo svojom pruhu.
V konečnom dôsledku je celé laborovanie s geometriou len o subjektívnych preferenciách. Na bežnej ceste sa auto jej zmenou podľa mňa nezrýchli len sa inak chová. Na okruhu sú požiadavky zas iné ako na slalom alebo drift atď.

Do novej sozóny sa tiež chystám ubrať z odklonov takže zas urobím podobné video a uvidíme čo to spraví. Prakticky sa bude dať odsledovať aj zmena v čase za ktorý sa na ten kopec dostanem.
emenems8
 
Příspěvky: 85
Registrován: 14 srp 2012, 11:13

Re: Geometrie

Příspěvekod jarka » 21 úno 2017, 15:59

Souhlas - geometrie je hodně subjektivní a jde hlavně o to co komu přesně vyhovuje. Měl jsem na předchozím autě (fwd) takovou geometrii, že mi zadek v zatáčce decentně letěl ven a pomáhal tak stáčet auto do zatáčky. Nebylo to nic extra agresivního a záludnýho, jen to pomáhalo časům na kolo a zábavě za volantem (když mi poprvé v zatáčce ve 160+ lehce sklouzl zadek, tak jsem byl dost vyjevenej, pak jsem si na to zvyknul a začalo mě to hodně bavit). V miatě bych chtěl něco podobnýho tak sbírám moudra. Přijde mi, že už s oem geometrií lze autem lehce pohodit, jen je k tomu potřeba provokace volantem. No uvidíme až to nějak nastavím jak se to bude chovat (co jsem tak vyčetl, tak mám v plánu jen mírný zvýšení odklonů a lehce menší sbíhavost na zadku).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Geometrie

Příspěvekod flyingislife » 03 bře 2017, 18:18

Vedeli by ste dať nejaký tip ako nastaviť geometriu? idem v pondelok poobede .
Auto je sériová výška, disky R15 6J ET40, pneu 195/50.
Predstavu mám takú, aby auto bolo na limite skôr pretáčavé, ale aby zvládalo aj dlhšie rovné cesty. Takže myslíte že ak použijem ten setup ktorý tu už bol x krát spomínaný, ale vymením odklon predku a zadku, že to bude lepšie? viacerí tú písali že ten zadok by mal mať menší odklon ako predok, aby sa dosiahla väčšia agilita.
Díky za názory,
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: Geometrie

Příspěvekod jarka » 03 bře 2017, 23:21

Co jsem tady přečetl celý vlákno, tak já zvolím postupnou drobnou evoluci. Protože jsem víceméně spokojenej a mám v plánu jen lehce rozdivočit zadek a zvýraznit zakleknutí auta na vnější gumy při zatočení. Takže změřím současný stav a trochu snížím sbíhavost na zadku a na obou nápravách přidám cca 0.5-0.8° odklonu (a asi víceméně zachovám rozdíl odklonů, který naměřím). Ale to je jen názor malinko poučenýho laika (proto taky volím postupný drobný úpravy).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Geometrie

Příspěvekod flyingislife » 03 bře 2017, 23:56

A akú konečnú konfiguráciu by si teda zvolil aj s tými tvojimi odporúčaniami?
Vedel by si tu napísať celé nastavenie?
1991 MX-5 NA 1.6 116hp
flyingislife
 
Příspěvky: 226
Registrován: 21 zář 2014, 18:38
Bydliště: Ivanka pri Dunaji / Košice

Re: Geometrie

Příspěvekod jarka » 04 bře 2017, 08:11

Konečný hodnoty záleží na tom co naměřím, pak napíšu. Představu mám že se budu blížit tomu dynamickému nastavení o stránku zpět (F: Odklon/Sbíhavost/Záklon = cca -2°/0°/4°až 5°(záklon asi zachovám co tam bude), R: Odklon/Sbíhavost = cca -2°/ 1/8").
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků