Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Moderátoři: Stepan P, Zed

Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod MX-5 Cup » 09 led 2017, 18:08

Zdravíme všechny závodníky a účastníky ELIT MX-5 Cupu.

Toto téma má sloužit k diskuzi se Závodní Radou nad chystanými pravidly, konkrétními body pravidel, k návrhům změn v pravidlech apod.
Na všechny otázky tu budeme odpovídat prostřednictvím tohoto účtu a budeme rádi za jakékoliv připomínky či dotazy.

Návrh pravidel je k nahlédnutí zde: http://elit.mx-5cup.cz/files/pravidla/pravidla_emc_2017_v1doc.pdf

Prosíme o věcnost k tématům a především slušnost.
Webové stránky: http://mx-5cup.cz/
Pravidla pro sezonu 2019: ZDE
MX-5 Cup
 
Příspěvky: 28
Registrován: 06 led 2017, 15:57

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod buteo » 09 led 2017, 19:29

Up!
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod buteo » 10 led 2017, 08:28

AP !
Lidé, čtěte! A diskutujte!
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod spoofan » 10 led 2017, 09:09

Na FB 100+ komentaru kvuli coiloveru, swapu a odlehcovani a tady nic... :|
Díly na MX-5 NA/NB

I am not into fake things - including boobs and wheels.
1.8 NA BRG + jedna lady + brap
spoofan
 
Příspěvky: 612
Registrován: 26 říj 2012, 14:55

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod spoofan » 10 led 2017, 09:14

Mel bych 2 dotazy:

1) Proc do touringu nesmi coilover a snizene pruziny ano?

2) Jak moc se muze v unlimited odlehcovat, tedy co se jeste povazuje za karoserii MX5? Kdyz uriznu predek a dam trubky, je to jeste ok? Kdyz to stejne udealm se zadkem, odboduju vnejsi plechy...?
Nebo se smi sundat/odlehcit pouze odsroubovatelne casti karoserie (dvere, kapota, kufr...) ?

V podstate, je tohle ok, nebo ne?
Obrázek
Díly na MX-5 NA/NB

I am not into fake things - including boobs and wheels.
1.8 NA BRG + jedna lady + brap
spoofan
 
Příspěvky: 612
Registrován: 26 říj 2012, 14:55

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod vhml » 10 led 2017, 10:38

Zkusím ti odpovědět, aniž bych o tom věděl něco víc, jen ze zkušeností z jiných závodů, kde dělám technika:

1) U použití jen snížených pružin, máš takous jakous jistotu, že je to kombinované se sériovým tlumičem, popř tlumičem od sériových vlastností se moc nelišící. Zatímco ve chvíli když dovolíš coilover, tak už v rámci předpisu nerozlišíš jestli je to nefukční šmejd z ebaye nebo tlumiče za 50 tisíc. Což není pro kategorii ,,sériových" aut správně.

2) za mě osobně bych takový autoz obrázku z hlediska bezpečnosti hnal svinskou holí...
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod buteo » 10 led 2017, 11:46

Taky bych měl dotaz:
Proč se ve třídě Unlimited nemůže swapnout motor za ne-MX5?
Přece když "unlimited", tak proč tady limited?
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Winie » 10 led 2017, 13:29

Buteo:
Protože, když to má motor z ničeho jiného, tak už to přece není MX5 - může do kategorie open.

Celá tahle diskuse je mi trošku proti srsti. Vytratilo se z toho to hlavní a to je bezpečná zábava za volantem. Není to F1, abychom se jak troubové honili za poháry a hledali mezery v pravidlech.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Brandon » 10 led 2017, 14:19

A bude k dotazům odpovídat někdo z pořadatelů? Protože jinak je toto téma k ničemu.

K zatím jediné odpovědi od člověka, který mx-5 cup dle reakce nejezdí:

vhml píše:Zkusím ti odpovědět, aniž bych o tom věděl něco víc, jen ze zkušeností z jiných závodů, kde dělám technika:

1) U použití jen snížených pružin, máš takous jakous jistotu, že je to kombinované se sériovým tlumičem, popř tlumičem od sériových vlastností se moc nelišící. Zatímco ve chvíli když dovolíš coilover, tak už v rámci předpisu nerozlišíš jestli je to nefukční šmejd z ebaye nebo tlumiče za 50 tisíc. Což není pro kategorii ,,sériových" aut správně.

2) za mě osobně bych takový autoz obrázku z hlediska bezpečnosti hnal svinskou holí...


bych si dovolil napsat absolutní nesouhlas.
Jak už jsem psal na fb, což asi všichni beztak četli,

1) není absolutně pravda, že kombinace snížené pružiny s jiným tlumičem se od seriových vlastnostní neliší. Toto pravidlo je prosím pěkně celkem nesmysl vzhledem k tomu, že stavající pravidla umožňují do 1. kategorie vstoupit s naprosto bezkonkurenčním povodzkem (klidně za zde uvedených 50tis Kč) sestaveným tak, aby podrtil veškerá seriová auta na okruhu, ovšem za neporušení pravidel jen kvůli tomu, že nemá možnosti nastavení. Zatímco člověk, který si přinese čínský coilover jen kvůli nastavení tuhosti automaticky spadá do 2. kategorie, kde bude akorát zdržovat. Samotné nastavení u levných podvozků nepřidá vesměs nic nehledě na fakt, že nefungují zdaleka tak dobře, jako slušný podvozek z volitelné kombinace tlumičů a pružin. Jedná se auta stářím kolem 20 let a není na místě si myslet, že budou závodníci 1. kategorie pořizovat originální povozky nebo nějaké náhrady kvalitou zásadně převyšující originální.

Pochybuju, že rada bude fungovat tím způsobem, že se podívá na auto, od majitele si vyžádá značku použitého tlumiče, vyhledá na internetu jeho kvalitu a na základně toho rozhodně, do které kategorie účastník patří :-D

Takže buď 1. povolit pouze seriové povodzky + aftermarket podvozky bez změny světlé výšky vozu nehledě na to, jedná-li se o kombinaci či coilover. Nebo povolit vše a nesmyslně nerozlišovat, zdali si účastník na zem klekl za použití pružiny, nebo pružiny a tlumiče, nebo coiloveru nebo kdo ví čeho.

2) Může mi být kategorie "unlimited" prozatím fuk, ale na obrázku vidím slušeně postavený rám , který co bezpečnosti zafunguje líp, než seriový vůz.

Samotná odpověď o hnání někoko svinskou holí dle mého názoru patří někam do žumpy a ne do (rádoby seriozní pokus) o diskuzi k pravidlům.

Předem děkuji za odpověď.
Brandon
 
Příspěvky: 8
Registrován: 12 zář 2016, 15:35

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod MX-5 Cup » 10 led 2017, 15:36

Ahoj,

takže něco za závodní radu.

Brandon píše:K zatím jediné odpovědi od člověka, který mx-5 cup dle reakce nejezdí.


A Brandon jezdí?
Brandon píše:Zatímco člověk, který si přinese čínský coilover jen kvůli nastavení tuhosti automaticky spadá do 2. kategorie, kde bude akorát zdržovat

Při znalosti pravidel MX-5 Cupu by měl zdržovat jak?

vhml píše:Zkusím ti odpovědět, aniž bych o tom věděl něco víc, jen ze zkušeností z jiných závodů, kde dělám technika:

1) U použití jen snížených pružin, máš takous jakous jistotu, že je to kombinované se sériovým tlumičem, popř tlumičem od sériových vlastností se moc nelišící. Zatímco ve chvíli když dovolíš coilover, tak už v rámci předpisu nerozlišíš jestli je to nefukční šmejd z ebaye nebo tlumiče za 50 tisíc. Což není pro kategorii ,,sériových" aut správně.


Ano, takto je pravidlo zamýšleno. Stavitelné pružiny a tlumiče mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti. Samozřejmě záleží na typu a stáří, ale právě proto to nelze individuálně posuzovat. Jsou „coilovery“, které v novém stavu fungují excelentně (a na okruhu zvlášť), ale ve velmi krátké době tlumiče ztratí svoje vlastnosti. Na druhou stranu třeba Ohlins bude fungovat na výbornou několik let, ale něco to stojí.

Brandon píše:1) není absolutně pravda, že kombinace snížené pružiny s jiným tlumičem se od seriových vlastnostní neliší. Toto pravidlo je prosím pěkně celkem nesmysl vzhledem k tomu, že stavající pravidla umožňují do 1. kategorie vstoupit s naprosto bezkonkurenčním povodzkem (klidně za zde uvedených 50tis Kč) sestaveným tak, aby podrtil veškerá seriová auta na okruhu, ovšem za neporušení pravidel jen kvůli tomu, že nemá možnosti nastavení. Zatímco člověk, který si přinese čínský coilover jen kvůli nastavení tuhosti automaticky spadá do 2. kategorie, kde bude akorát zdržovat. Samotné nastavení u levných podvozků nepřidá vesměs nic nehledě na fakt, že nefungují zdaleka tak dobře, jako slušný podvozek z volitelné kombinace tlumičů a pružin. Jedná se auta stářím kolem 20 let a není na místě si myslet, že budou závodníci 1. kategorie pořizovat originální povozky nebo nějaké náhrady kvalitou zásadně převyšující originální.


Zde právě píšeš, že nelze rozlišit, co je dobrý a co špatný coilover. A cílem třídy touring je, aby šlo o co nejvíc sériovou a dostupnou třídu, kde se bude moci účastník poprat o stupně vítězů a nebude muset mít podvozek za 30 tis.


Odlehčování: samozřejmě jedna z věcí, která je základem automobilových závodů….ale vše má svou míru a jak se píše v pravidlech, jsou povoleny úpravy, které neohrozí bezpečnost posádky vozidla a ostatních účastníků podniku. A to by měli mít účastníci na paměti!
Jakýkoliv zásah do karosérie mění vlastnosti a chování deformačních zón. Nepředpokládáme, že na takovéto úpravy bude mít někdo homologaci a třeba jen nahrazení předních a zadních příček a zkrácení nosníků bude mít dopad na bezpečnost. A to nejen pro samotného řidiče a spolujezdce, ale i pro další závodníky. Je pak na zvážení organizátorů každé soutěže, zda chtějí takový vůz pustit mezi ostatní auta.
To znamená, že do karoserie by se nemělo zasahovat odebíráním jejích částí. Samozřejmě ze vyztužování a zpevňování je povoleno. Přední okno má být součástí vozidla. Blatníky a nárazníky také – zde existuje možnost používat třeba carbonové díly, které jsou na trhu v nabídce.

To auto, co je na obrázku je vzhledem k bezpečnosti absolutní nesmysl včetně toho, že pánové na sobě nemají potřebné ochranné prvky. Pokud by se tou auto převrátilo, tak budou mít minimálně zle odřené vrchní části těla, případně zlomené ruce a vzhledem k pásům i možná vypadnou z vozu.

Swap motoru – jak píše Winie, má motor z ničeho jiného, tak už to přece není MX5 - může do kategorie open a tento fakt platí i pro ostatní třídy.

Toto jsou amatérské závody a všichni účastníci mají přece stejné moto - děláme to pro zábavu a zlepšení dovedností. Pokud má někdo větší soutěžní ambice a nebo případně ambice další a chce být vidět na stupni vítězů, tak může zvolit profesionálnější formu závodů.

Podpis:
Současná závodní rada
Webové stránky: http://mx-5cup.cz/
Pravidla pro sezonu 2019: ZDE
MX-5 Cup
 
Příspěvky: 28
Registrován: 06 led 2017, 15:57

Další

Zpět na MX-5 Cup

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron