od gramo » 22 lis 2016, 19:08
U atmosféry se při stejném objemu dosahuje vyšší maximální výkon v zásadě díky vyšším otáčkám a to je pak na úkor točivého momentu v nižších otáčkách. Proměnlivé časování a zdvih vaček dovede průběch krouťáku vylepšit, ale i tak někdy méně znamená více a papírově slabší motor se líp sbírá např. na výjezdech ze zatáček. Co si vybavuju srovnávací jízdy NC vs GT86 vycházely navzdory rozdílu ve výkonu dost podobně a v recenzích na GT86 se objevovaly názory, že pocitově je ten motor slabší, než 200 koní. Ne vždycky tvar zatáček, poskládání převodovky a zkušenosti či odhodlání řidiče dovolují si na ten vyšší výkon sáhnout.
Ten wankel by asi narušoval to kouzlo "most smiles per galon", které k mx5 patří, podobně jako nízké provozní náklady. Ale jako možnost volby by to bylo určitě zajímavé a taky věřím, že by si řada lidi vybrala mx5 s wankelem.