TeeJay píše:Další miniupdate, teploměr spraven dostaly se ke mně ohlasy, že to mám nafotit a popsat, tak tady to je...
Nakoupil jsem páječku, pájku s tavidlem, odpájecí knot, nastudoval, jak se pájí a hlavně jak se nepájí, abych věděl, čemu se vyvarovat... a hurá na teploměr ve finále je to docela jednoduché.
Největší sranda byla zjistit, který rezistor je který... nejdřív jsem čísla dle prvních tří proužků sčítal, ale ony se mají jen napsat vedle sebe a přečíst dohromady před násobením, kterej blbec to vymýšlel? Při téhle logice by se tam rovnou mohla napsat čísla... Nicméně úspěch se po chvíli dostavil. Druhý rezistor má jen 62 Ω, cílem je získat na jeho větvi 138 Ω, alespoň podle návodu na MiataForumz, ale protože jeden rezistor na teploměru, který musí stejně pryč, má 75 Ω, tak se jen připájí do série přesně jako v návodu a 137 Ω je na světě a jestli je to 137 nebo 138 Ω je asi jedno, je tam nějaká tolerance už při výrobě rezistorů a tohle na fukčnost nemá vliv...
Když je v tomhle jasno, může se začít... stačí najít správnou stranu, je tam relátko ve svislé poloze a 75Ω rezistor ve vodorovné - pravý dolní roh teploměru při pohledu proti stupnici. Konec obojího ke spodní straně se pečlivě odpájí od konektoru a vyvlékne...
Díky moc za ten návod
... rezistor se ideálně odpájí i od druhého konce, protože má moc dlouhé dráty, bude se s ním pak lépe pracovat. Relátko stačí ohnout do diagonály...
... pak se všechno napájí podle obrázku v návodu, čili takto... jak doporučují v návodu, napájet jednotlivé rezistory na konektory a výsledný spletenec si nechat nakonec je cesta nejmenšího "odporu"
Nakonec se spletenec spájí dohromady a je hotovo. Na to, že je to moje první pájení, to ani nevypadá špatně
Budík do přístrojovky...
... přístrojovku do auta a pozorovat funkční teploměr a pozvolný náběh na 90°C Tady na obrázku je auto po jízdě a asi minutě-dvou stání, kdy do auta nefouká studenej vzduch, takže se auto chladí jen ventilátorem a teplota přesahuje 100°C, proto ručička mírně vpravo.
No a protože už teplo nic moc, ode dneška je na autě hardtop... a taky jsem chtěl seštelovat světla svítící do země, ale štelovací šroub pravého světla se mi protáčí v ruce co s ním?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků