Fernie píše:VojtaS: Čištění hydroštelů se dělo víceméně podle návodu na miata.net, http://www.miata.net/garage/hla/cleaning.html
Abych to nějak tak shrnul a poskytl budoucím generacím možnost bejt línej a číst si to česky
Čištění hydroštělů
Vyndáš hydroštel. Tomu předchází shození rozvodů a vaček, ale to je snad jasný, žejo? Z něho je třeba vyndat vnitřek. Jde to dobře kleštěma, ale opatrně. Ten střed ještě rozebereš na dva díly a pružinku. To vše vykoupeš nejdřív v čističi motorů, pak opláchneš čističem brzd a pak namočíš do nového a voňavého oleje. A v něm taky složíš a zkusíš, jestli hydroštel funguje jak má a nezadrhává se, popřípadě vytlačíš bublinky a tak. Chce to asi zkusit. Já osobně mám nastudovanej jen postup, do práce se dal kamarád, kterého sralo, že na naší garáži pořád stojí moje mrcha i když už je třeba dělat i na jinejch autech. (Ano, tak zhýčkaný a nešikovný parchant jsem, dělají za mě jiní.)
A nyní zpátky k příběhu rudé potvory!
Po složení následovala pořádná testovací jízda. Původně měl být cíl Le Mans, ale vzhledem k tomu, že celá story popsaná v předchozí kapitole o opravování trvala o dva až tři týdny déle než měla a stála poněkud násobně více, než jsem si prve spočítal, tak jsme nakonec jeli s přítelkyní na Šumavu. Bylo to docela malebné, potvora za sebou má skoro tisícovku po vyjetí z garáže a za tu dobu jsem došel k několika poznatkům:
- poznatek první: Ta věc nežere.
Jako vážně, předtím bylo docela obvyklé, že jsem bral plnou po čtyřech stech kilometrech. Ale zatím jsem se nedostal nad osm litrů. Život je hezkej, když najednou můžeš víc jezdit.
- poznatek druhý: Ten výfuk mě sere.
Rudá mrcha má oproti jiným NA před faceliftem nějakou podezřelou zadní nápravnici, která disponuje příčkou. Aftermarketový Bosal s vysypaným tlumičem tam šel hezky, Mazdí vejfuk ale při větším propružení mlátí o příčku. A vlastně to i samo o sobě zhruba okolo 2500-3000 rezonuje a sere mě to. Píšu si to na To Do list. Nemáte někdo vejfuk navíc? Platím nevypitejma lahváčema.
- poznatek třetí: Začíná to bejt trochu nuda
Dokud motor nejel jak jel, tak byla celá snaha o rychlou jízdu po okresce nějak tak větší challenge. Vespod to nejelo, takže se musela nabrat rychlost a držet. Teď už to není takovej problém... Možná je ten pocit absence výkonu jen důsledek hraní si s 308 Gti. A snad to přejde, jinak snad začnu vypínat mozek.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků