Moah: NB 1.6 Black

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod Robo96 » 19 zář 2016, 11:14

vsak vedenie vzduchu ku kotucu :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod Renee » 19 zář 2016, 11:20

Tak to pak jo, mě jen přišlo divný že to na první pohled vypadá jak kdyby to někdo vzal do kleští a ohnul, ale jestli to tak je správně tak dobrý, tím líp. :)
Sorry Moah za OT spam.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod TeeJay » 19 zář 2016, 11:46

To je schválně z výroby, zvyšuje to přítok vzduchu pro chlazení kotoučů :) ale jsou lidi, co jezdí úplně bez nich, ale pak se tepelně víc namáhají kulový čepy, práší to všude a ještě se o něco (a tady jsou pochybnosti o tom o kolik) hůř brzdy chladí. A taky se tím řídí airflow pod autem :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 19 zář 2016, 13:00

Klidně v rámci možností spamujte : )
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod TeeJay » 19 zář 2016, 14:14

Ještě dodám pro Reneeho :)
Předek a zadek na velké/sportive brzdy i s odkazem, sranda za 600 :)
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 30 zář 2016, 00:54

V krátkosti... foto s novými koly, dělám si z toho pomalu sportivku light
WP_20160925_17_02_00_Pro.jpg


Aktuální foto opět se sedmnáctkami:
WP_20160927_18_35_59_Pro.jpg


Důvod:
v osmdesáti jsem se proletěl mezi lesem a silnicí, pravé přední kolo sjelo z krajnice, v zápětí do škarpy zahučelo celé auto, věděl jsem, že hlavní je to nasměrovat jinam než jsou stromy nebo mezi ně a to tak, že ještě u toho netrefit spolujezdce, což se na několikáté podařilo a pak zakončeno třimetrovým jumpem přes silnici směrem do druhé škarpy zakončené srázem do potoka, podařilo se to odsměrovat před druhým odletem ven zpět do silnice a pak už to šlo. To všechno v noci. Na střechu chybělo dvakrát až třikrát málo.

Zadní guma na sračky, ráfek bouchnutý ze všech stran, odnesl to šrámama pravý práh a dostala i vana, která naštěstí nepraskla, neprohnula se, akorát se z ní odlomilo jedno chladicí žebírko. Levý rail to taky dostal a je sedřený, ale to se bude řešit po sezoně. Tlumiče, podvozek, všechno ostatní to zvládlo bez újmy.

Jak se to stalo nechci moc rozebírat, ale nebylo v tom žádné přetáhnutí jízdy přes hranu, úsek byl celkem rovný a rychlost podpředpisová. Každopádně mě to přivedlo k montáži hard dogu v zimě, to je už jasné.



No a za poslední dobu se tedy změnily Bilsteiny, sportive a kola sportive s honkook Ventus prime 2.

Kola:
už po vzetí do ruky fantasticky lehké, sedmntáctky jsem nesl v jedné nepohodlně, 16ky s přehledem. Hmotnost má při jízdě tři roviny:
- akcelerace/brždění. Jde to prostě poznat, auto je svižnějsí, pocitově se lehčeni rozjíždí. O 30% lehčí 4 setrvačníky jsou prostě poznat
- neodpružená hmota: líp to má zvládat nerovnosti, protože to má lehčeji přeskočit, ale on dělá hodně vyšší profil a není ten vliv poznat. Každopádně pohodlné to je.
- řízení: mělo by být hbitější (navíc ještě bez serva o to víc poznat), ale vyšší profil pneu to přebíjí a tam je právě kámen úrazu. Vyšší bočnice se na moji zvyklost dost deformuje a to jsem měl tlak menší i větší a auto není tak chirurgicky přesné, to mi celkem chybí a vadí. V tomto mají sedmnástky plus.

Další věc je, že vzhled je taky horší, na fotce vypadají 17 debilně a 16 geniálně, ale ve skutečnosti jsou 16 sportive (ona každá šestnáctka na autě vypadá trochu jinak) moc malé. Auto se tak stalo poměrově ke kolům velká obluda s nepatřičně velkýma světlama. To mě celkem nenadchlo, z fotek jsem si je vysnil jako ideální, škoda že se nedělají 16,5.. no co už. popravdě mít patnáctky, tak se jdu asi zabít..

Váhová úspora je jasná
WP_20160923_22_04_45_Pro.jpg

WP_20160925_17_14_55_Pro.jpg


Resultát je, že bych viděl jako ideál sedmnáctky vzhledem ke vzhledu a hlavně nízké bočnici. Současné těžké jsou nesmysl, protože jsou fakt tragické, ale jak jsem zjistil, existují i 7,1 kg 17ky a těch 200 gramů oproti sportive kolům vidím jako okej, ta bočnice taky nějakých pár gramů bude vážit.


Pneu: Hankook jsou fakt směsí dokonalé, zatím nemám naježděno více rozumných pneu, ale fakt se k tomu dalo dovolit mnohem víc a pořád to drželo. Jakmile se lehce zahřály tak to bylo ještě lepší. Návrat na stávající traktory je krok zpět. Mám zálusk na vyhlídnuté pireli p zero nero, ale DOT někde 2000. Kdo má tip na podobné pneu jako hankook, sem s nimi.

Bilstein:
všichni co máte sériové tlumiče je vemte a vyhoďte je. Rozdíl změrem k lepšímu je znatelný. Předtím člověk zatočil volantem auto se zhouplo a pak teprve zatáčelo. Teď pohyby nejsou a kastle se rovnou vydá kam má, handling je ostřejší a příjemnější.

Pohodlí: to je celkem rozporuplné - když se jede po drobných nerovnostech, tak to pocitově tvrdší je, když jsou pomalé pohyby např. ve vlnách vozovky, tak se to moc nehýbe (to ale souvisí s tím lepším feelingem z řízení), jakmile přijde ale vetší díra, tak je to supr - příjemně to vezme a dotlumí a nedává to rány jako série - vlastně jsem celých několik dní jen vymetal kanály, abych si to mohl užít.

Jinak sedmnáctky a bilsteiny nikdy pohodlné nebudou, je to tragédie za všech okolností a takové to auto prostě je a já ho tak i chci. Bratr mi řekl, proč je to opravdový fun car - prý se nemohl za jízdy na rozbité cestě vůbec napít až ho to rozesmálo.


Vše výše zmíněné je můj subjektivní názor, tak to neberte jako obecnou pravdu, cestou z toho je prostě svézt se v jiných s jinými koly, podvozkem, motorem, final převodem... až si člověk udělá trošku obrázek. A taky to testovat na svojem.
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod TeeJay » 30 zář 2016, 01:20

To mi hlava nebere, hrál sis s telefonem nebo jak si to mám vysvětlit? Takhle nás načneš sdělením, že absolutně nebyly předpoklady k tomu, aby se něco stalo, a přesto se to stalo, ale jak už ne. Teď nebudu spát :D hlavně ale, že to dobře dopadlo.

Když ti Mazda přijde na 16" hodně hravá, tak bys ty 15" měl minimálně vyzkoušet. Sportive kola jsou stále o 1100g těžší než stock Enkei 15", jak je to pak s váhou pneu, záleží na konkrétních, můžou dělat další kilo. Vzhled je na 16" podle mě naopak naprostý ideál, jak na fotkách, tak ve skutečnosti - jen jsou pneu na ně i litr dražší, nebýt toho, už je mám. Na 17" NB(fl) už ale vypadá jak koza na chůdách, nemůžu si pomoct - ale proti gustu, žádnej dišputát. Ten diskomfort si ani nechci představit :lol: a pociť z bočnice můžeš eliminovat nebo minimalizovat pneu s tvrdší bočnicí.

O Bilsteinech jsme ale zajedno :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod Cromoly » 30 zář 2016, 06:10

Podle me to na 16" sportive vypada dokonale
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod moah » 01 říj 2016, 00:54

TeeJay
otočil jsem hlavu, kam jsem neměl..
vyzkoušet ano, ale jen proto, abych věděl, že má smysl hledat ještě lehčí sedmnáctky než jsem našel, kombinaci vzhledu a té bočnice bych nerozdýchal.. pneu udělají hodně a třeba 15ka může mít rozdíl i pět kilo v neprospěch UHP s tvrdou bočnicí, což je Info, které mám od Veeta. A tak jsme zase na začátku, že si můžu radši pořídit těžší ráfek.
Jako koza vypadá nb na sériové výšce, musí k tomu být adekvátně snížený podvozek a taky je pravda, že to chce drobný límec, ať to nějak vypadá.. fakt ale každé kolo vypadá na autě v reálu úplně jinak. Jinak já jsem možná co se týče vzhledu miaty nějaký divný, ptž se mi líbí v realu předFL víc, než fl a na obrázcích to bylo taky přesně naopak. Ale předělávat budoucí nbfl na předfl už by možná byla úchylnost. Jinak už jsem viděl i bnčka s pěknýma patnáctkama, ale byly dost snížené a ET bylo snad někde už v mínusu


Cromoly:
vypadá.. na obrázku
: )
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Moah: NB 1.6 Black

Příspěvekod Stone7558 » 11 říj 2016, 14:07

Ahoj Moah, koukám, že si se do tuho pustil s vervou. Tady je Tomáš s červeným NA (jednoočkovým) ze Sosny :-) Měl bys někdy čas, že bysme udělali nějakej srazík, dost mě zajímá ten tvůj podvozek, mam v plánu to samé a chtěl bych si to odzkoušet v reálu, další plán je samosvor :-) Díkes Tomáš
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 274
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 179 návštevníků

cron