od MacTeine » 10 zář 2016, 09:20
Neblázněte s těma plachtama, jako je to pěkný, nikomu to vymlouvat nebudu, ale jakmile dáte na byť jen nepatrně zaprášené auto i kvalitní plachtu s mikrováknem uvnitř nebo se vám povede plachtu nevhodně skladovat, vždycky už v ní zůstane bordel, který bude na autě fungovat jako šmirgl, jakmile se palchta pohne (ať už ve větru nebo při sundavání). Jestli už je auto fest dordrbaný tak jako tak, asi je to skoro jedno. Takovýty "jenom plachta" bez ničeho uvnitř ani nezmiňuju.
Jestli to máš v nějaké prašné hale a ještě je lak aspoň trochu k světu, nanesl bych navíc před uskladněním (vyjma procedur jako odpojeí baterky ect.) nějakou pořádnou poctivou ochranu (třeba kvalitní syntetický vosk nebo sealant) správným postupem, ošetřil bych střechu, pokud je to extrémně prašné, zatěsnit sání a dát klapku v kabině na vnitřní oběh a nejdůležitější, dát kolem auta čtyři kužely / tyčky / něco s napnutou páskou, ať se ti nechoďí personál opírat o auto zadkem atd., a holt si dal práci to na jaře pořádně umýt wapkou atd.
Navíc v hodně prašném prostředí se ti prach pod plachtu dostane raz dva a vzniká problém viz výše.
Pokud hrozí nějaké větší nebezpečí jako broušení/řezání flexou u auta, aerosol z nějakého spraye/rozstřiku, odlétávající omítka, obtáhnutí ještěrkou ze skladu a cojávím, tak bych se na to vybodnul a stál venku někde na dosah, kde můžu občas dojít auto zkontrolovat. Vždyť ošetřené pogumované i ošetřené látkové střeše víc škodí UV záření než mráz a sníh, pokud s ní nebudeš za mrazu manipulovat (což dokonce látková trochu i snese, vinylová praská).
Disclaimer: Netvrdím, že se má auto odstavit, tak jak je. Stopy od zaschlé vody (vodní kámen), ptačí hovna, rozmázlý hmyz, takový ten lepivý bordel z listnáčů a smůla z jehličnanů se umí časem do laku zažrat fakt dobře.
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8