Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 03 zář 2016, 23:13

elektron píše:Takisto len nezapocitas diely za motor a budes tlacit cca 0,5 baru so seriovym wastegate-om, ci ako si to myslel?



Asi víceméně ano, jestli tam hnedka musím dávat kovaný věci a předělávat motor:). Jinak mám NBFL-1.8 sportive ať je to trochu konkrétnější:)
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 04 zář 2016, 01:03

vhml píše:Proč vlastně nepoužíváte koncernový turbo K03s ?...

Koncernové turbá sú veľmi špecificky vyrobené pre to ako su použite.
Je niekoľko dôvodov prečo to nie je spravna voľb pre kit, ale ak ma niekto veľa času tak turbo samozrejme adaptuje:
1. celkový tvar turba nedovoľuje ho namontovať inak ako bolo vymyslené. Pre MX5 to znemna rezanie do karoserie kôli miestu. A úplnaprerabka coolant distrubútora ktorý je pod pumpov posilňovača. Teda reroute hadice do chadiča, thermostat bypassu a feedu pre interier (trubka pod zvodami) --> kopec dalších dielov a práce --> vyššia cena kitu
DSCF1759.jpg

2. koli tomu ako je turbo navrhnuté elektornický boost controler je nevyhnutnosť (drahša ECU plus samotný controller)
3. cena turba sama o sebe v porovnaní s gt17, t25 z 200sx, TD04 zo subaru nie je vôbec výrazne nižšia
4. ako si napísal vytiahneš z toho 200ps, radiš další kvalt pri 5500ot/min pretože inducer a exducer nemaju dostatočne agresívny pomer a nakoniec to chceš upgradnuť a celý IC piping môžeš vyrobiť odznova pretože aftermarket turba maju iny housing.

Myslím, že čo sa týka výberu, zopár footprintov pre pokrytie nahjväčšiaho spektra tak sme skusili toho dosť to je výber veci čo boli na polici.
_MG_7630.JPG


Práve TD04 bolo turbo nepouživane nikde len v subaru (Migty car mods ho použili rok po nás), veľmi dostupné, preto že ho každy menil za TD05 a to pri tom veľa z nich malo najazdených len pár tisíc Km. Foot print je rovnaky s VF seriou túrb a keď človek berie do úvahy rôzne aftermarket housings, pri použiti rovnakých zvodov a IC pipingu maš 10-tky možnosti vybetu turba.
Pri T25/T28 footprinte je ten výber ešte väčší, či už OEM turba z nissanov alebo všetky existujuce Garret turbá.

vhml píše:...než tam dát ,,turbo z liazky"....

Obrázek
Nechápem tomu a nemá to zmysel komentovať, lebo je to odveci.


Tommy014 píše:Asi víceméně ano, jestli tam hnedka musím dávat kovaný věci a předělávat motor...

Elektrón ceny zhrnul veľmi pekne, samozrejme nepotrebuješ vymenit všetko v zozname, asi by sa to dalo rozdeliť do niekolkých kategórii podľa výkonu ktorý cheš získat, a všetky diely sa daju postupne menit a upgradovat. Napišem tu zoznam veci len čo sa týka drive trainu. Dá sa okolo toho veľa lamentovať a niekto može mať skusenost,i že oil cooler je treba už pri neupravenom motore, iný si ho nikdy nenamontuje a ma nameraných 300koní, takže o takýchto veciach by mohla byť nekonečná debata.

1. 160-170PS
1.6 NA - vstreky z 1.8, ECU, zvody (stači "Basic Kit"), max. 0.5bar bez IC
1.6 NB - vstreky z 1.8, ECU, zvody (stači "Basic Kit"), max. 0.5bar bez IC
1.8 NA - ECU, zvody (stači "Basic Kit"), max. 0.5bar bez IC
1.8 NB - ECU, zvody (stači "Basic Kit"), max. 0.5bar bez IC

2. 190-220PS(tu sa pohybuje 90% ludi s turbom)
1.6 NA - vstreky, ECU, zvody, spojka, najlacnejši aftermarket vyfuk (oem obmendzuje spool), diff, 0.5bar - 0.8 bar s IC
1.6 NB - vstreky, ECU, zvody, spojka, 0.5bar - 0.8 bar s IC
1.8 NA - vstreky, ECU, zvody, najlacnejši aftermarket vyfuk, 0.5bar - 0.8 bar s IC
1.8 NB - vstreky, ECU, zvody, 0.5bar - 0.8 bar s IC

3. 220-250PS
1.6 NA - vstreky, ECU, zvody, spojka, výfuk, IC, diff, BOV, zapalovacie cievky, chladič
1.6 NB, 1.8 NA/NB - vstreky, ECU, zvody, spojka, výfuk, IC, BOV, zapalovacie cievky, chladič

4. 250PS-
1.6 NA/NB, 1.8 NA/NB - 220PS-250ps + min kované ojnice (piesty nie su podmienkou), chladič oleja, voda...


Sú ľudia ktorý maju v aute 300PS s oem spojkou a ojnicami, s rôzným nastavením a využitim "boost by gear" sa da zaťaž na motor stupňovať.
Chcel by som poznamenať, že ako ECU može byť použitý aj piggyback ale iný ako powercards, taký kde je možné menit všetky parametre v mapách. Proti standalone je tam jedinný rozdiel a to, že človek nevidí absolutne hodnoty, inač to funguje bez chyby.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod evlo » 04 zář 2016, 11:01

A je nekde nejaky rozbor tech turb v tech beznych housingach, kde se vyskytovali, jaky je mezi nima rozdil atd.?
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tomik_84 » 05 zář 2016, 21:47

Ahoj, využiju přízně odborníků a zeptám se na pár konkrétních věcí co řeším :-)


1.) V čem mi může nedostačovat olejový chladič z ebaye za 70 + 14 eur? Asi ho stejně koupím a napíšu vám zkušenosti, ale možná tu má někdo zkušenost která mi koupi vyvrátí.. Potřebuju na stavbu turba ještě nějaké dodatečné čerpadlo na olej, nebo mi to ke chlazení stačí? Potřebuju nějaký další termostat na olej? http://www.ebay.co.uk/itm/201428602172?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

2.) Potřebuju k řízení přes MS2 ještě nějaký dodatečný boost controller? Pokud ano, jaká je minimalistická varianta?

3.) Je troufalé s 1.8 NB s turbem TD04 jezdit se stávajícím systémem chlazení motoru vodou, tzn. bez coolant reroute?

4.) Udělám coolant reroute bez vydělání motoru z auta, nebo ee?

5.) Píšete že reroute stojí 50 eur, ale to není celá sada co k tomu potřebuju, za 50 je jen ten spacer, ne? Vlákno od Whispera jsem pročetl, ale ještě nechápu co vše další je třeba - musím kupovat ten housing z Kie, nebo můžu nechat stávající, ale pak ho musím obejít flexi hadičkou? Je těch variant asi víc, že? Napíšu si přímo do vlákna od Whispera, ale kdyby měl někdo jedoduchou odpověď která mi to osvětlí, budu rád.

6.) Intercooler - moc nevím jak do tlamy NBFL s klimatizací vměstnat intercooler s funkční plochou 550x140x65mm. Dá se s tím dá poprat, nebo musí klima ven či ji předělávat? (má tu někdo na fóru fotky jak to tam nacpal? :) )

7.) Intercooler piping - má smysl kupovat takový univerzální kit se silikonovýma hadicema a alu trubkama, nebo z toho stejně třetinu nevyužiju? např http://www.ebay.co.uk/itm/140459822225?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

8.) Využiju s MS2 původní váhu vzduchu, nebo se to řeší jinak?

9.) Knock senzor - je na NB 1.8 sériový, nebo musím pořídit nový? Případně za jakým účelem? Je to na nějaké prvotní seřízení, nebo to potřebuju i v průběhu jízdy? Kde pořídit?

10.) Má smysl u cca 190-220hp setupu řešit vyústění BOV do zpátky do okruhu vzduchu, nebo ten přebytečný vzduch mám nechat foukat prostě do motorového prostoru a neřešit?

11.) Vstřiky - žluté z RX8 - troufli by jste si koupit za cca 80 eur nové z číny nebo se na ebay podívat na použité originál? Má s tím někdo reálnou zkušenost?

12.) Chladící kapalina - máte osvědčené doporučení z čeho ji namíchat? (setup výše zmíněný, jezdím jen když je 10°C a víc, chladič mám větší)

13.) Co prosímtě Matůši znamená "zapalovacie cievky" - myšleno jako COPs? Řešit dřív midpipe a silencer, nebo cívky?

14.) Potřebuju věc zvanou Oil catch tank?


Díky všem kdo se zapojí do odpovědí :-)
Naposledy upravil Tomik_84 dne 06 zář 2016, 08:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tomik_84
 
Příspěvky: 120
Registrován: 18 srp 2010, 01:36
Bydliště: Vyškov

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod vhml » 06 zář 2016, 08:18

1) používám už dva, kolega si koupil originál Mocal a má i stejný odstín laku, tak si nedělám iluze, že to dělá jiná fabrika.
4) ano
5) hadice kaufneš na vrakáči, jedna tam jde z felicie, druhá byla tuším z nějakýho Transita. Housing hliníkový z Kie za 400Kč, nebo plastový, tuším že z Golfa, nový Febi za 80 :-)
12) pokud chceš od kapaliny maximum chladícího výkonu, tak jen vodu a přidat Mocool a podobná aditiva. Nedávat nemrzku!
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 06 zář 2016, 13:33

Jinak byla tu ta zmíňka o to groupbuy na tu jednotku. Na kdy to plánujete? máte víc info atd?:)..případně SZ me:-D
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod mikee19 » 06 zář 2016, 13:40

napis rovno rudymu
NBFL 1.6 '01 | ME221 | Revent Turbo kit + TD04 | RX8 Yellows | Torsen T2 | AD08 | TR Lane RollBar
Uživatelský avatar
mikee19
 
Příspěvky: 264
Registrován: 17 úno 2013, 13:19
Bydliště: Kosice

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 06 zář 2016, 20:48

Tomik_84 píše:Ahoj, využiju přízně odborníků a zeptám se na pár konkrétních věcí co řeším :-)


1.) V čem mi může nedostačovat olejový chladič z ebaye za 70 + 14 eur? Asi ho stejně koupím a napíšu vám zkušenosti, ale možná tu má někdo zkušenost která mi koupi vyvrátí.. Potřebuju na stavbu turba ještě nějaké dodatečné čerpadlo na olej, nebo mi to ke chlazení stačí? Potřebuju nějaký další termostat na olej? http://www.ebay.co.uk/itm/201428602172?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

2.) Potřebuju k řízení přes MS2 ještě nějaký dodatečný boost controller? Pokud ano, jaká je minimalistická varianta?

3.) Je troufalé s 1.8 NB s turbem TD04 jezdit se stávajícím systémem chlazení motoru vodou, tzn. bez coolant reroute?

4.) Udělám coolant reroute bez vydělání motoru z auta, nebo ee?

5.) Píšete že reroute stojí 50 eur, ale to není celá sada co k tomu potřebuju, za 50 je jen ten spacer, ne? Vlákno od Whispera jsem pročetl, ale ještě nechápu co vše další je třeba - musím kupovat ten housing z Kie, nebo můžu nechat stávající, ale pak ho musím obejít flexi hadičkou? Je těch variant asi víc, že? Napíšu si přímo do vlákna od Whispera, ale kdyby měl někdo jedoduchou odpověď která mi to osvětlí, budu rád.

6.) Intercooler - moc nevím jak do tlamy NBFL s klimatizací vměstnat intercooler s funkční plochou 550x140x65mm. Dá se s tím dá poprat, nebo musí klima ven či ji předělávat? (má tu někdo na fóru fotky jak to tam nacpal? :) )

7.) Intercooler piping - má smysl kupovat takový univerzální kit se silikonovýma hadicema a alu trubkama, nebo z toho stejně třetinu nevyužiju? např http://www.ebay.co.uk/itm/140459822225?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

8.) Využiju s MS2 původní váhu vzduchu, nebo se to řeší jinak?

9.) Knock senzor - je na NB 1.8 sériový, nebo musím pořídit nový? Případně za jakým účelem? Je to na nějaké prvotní seřízení, nebo to potřebuju i v průběhu jízdy? Kde pořídit?

10.) Má smysl u cca 190-220hp setupu řešit vyústění BOV do zpátky do okruhu vzduchu, nebo ten přebytečný vzduch mám nechat foukat prostě do motorového prostoru a neřešit?

11.) Vstřiky - žluté z RX8 - troufli by jste si koupit za cca 80 eur nové z číny nebo se na ebay podívat na použité originál? Má s tím někdo reálnou zkušenost?

12.) Chladící kapalina - máte osvědčené doporučení z čeho ji namíchat? (setup výše zmíněný, jezdím jen když je 10°C a víc, chladič mám větší)

13.) Co prosímtě Matůši znamená "zapalovacie cievky" - myšleno jako COPs? Řešit dřív midpipe a silencer, nebo cívky?

14.) Potřebuju věc zvanou Oil catch tank?


Díky všem kdo se zapojí do odpovědí :-)



1. Podla mna by nemal byt problem, idealny by si mal ale aj s termostatom, aby sa Ti olej zbytocne dlho nezohrieval.
2. Ano MS-2 ma moznost boost controler-u. (ak tento obvod nemas v set up-e vyuzity na kontrolu/riadenie niecoho ineho).
Ako chces ovladat vvt cez MS2?
3. Ano je. Podla mna je to trufale uz aj bez turba. :oops: (ak naozaj vyuzivas potencial motora naplno). Mas ale BP-Z3 tam nepotrebujes riesit coolant re-route
4. Ano ide to aj bez demontaze, sice horsie, ale das to.
5. Cenu za coolant re-route som uviedol 50e, vyrabal som ho vtedy este komplet sam. Ak kupis coolant reroute sadu potrebujes samozrejme rurky a hadice na predlzenie.
6. Nemam ani na jednej miate klimu, takze bohuzial neviem poradit. Urcite sa to bude dat zmestit, miesta je tam dost, treba len trochu porozmyslat.
7. Urcite nema, kupil by som origo kit od Reventa.
8. Mozes, ale nechapem preco to nechces riadit pomocou MAP-u, ktory je uz v MS2 standardne zabudovany?
9. Pouzivam povodny, idealne naladit na brzde s konkretnym palivom, MS3 ma uz progresivnejsie (lepsie odfiltrovanie sgn z knock senzoru).
10. Je to na Tebe, sam by som riesil bypass, hluk z odfukovania moc nemusim.
11. Nemam konkretne skusenosti s tymito cinskymi vstrekovacmi, skuste ich niekto checknut, btw kolko sa na nich usetri? Resp. stoji Ti to za odjebany motor koli chudobnej zmesi pri vypadku jedneho z nich?
12. Vacsinou miesam cca 50:50 aj ked v zime nejazdim.
13. COPs myslene ako coil on plug (cievka nad svieckou), skus vyhladavac k tejto teme bolo uz viac pekne popisanych prispevkov.
14. Najskor si budes mysliet ze nepotrebujes, ale je to lepsie s, priamoumerne zalezi od boost-u.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tomik_84 » 06 zář 2016, 23:36

Díky elektron, palec hore ;-) Jen na vysvětlení, mám totiž NB rv2000, je postupně přeskládaná na po faceliftový model, kromě motoru komplet. Nechtělo se mi jebat s tou elektrikou při výměně motorů. Dokonce jsem loni prodal celý zdravý motor s VVT i s MP62, v lepším stavu než mám sám - musel jsem zafinancovat svoji svatbu :-) Ale důležitý že auto zůstalo v rodině a po šesti letech teorií ho konečně oturbím. Mezi náma, díky za toto fórum a lidi tu, protože ty zkušeností lidí jsou dnes úplně někde jinde. Progres zdokumentuju a podělím se jak vy se mnou teď.

Takže motor mám NB 1,8, nevím to označení BP či co.. Takže ten Megasquirt2 mi postačí. Mám ji od Borgiho, přesný setup už si nepamatuju, teprv budu zkoumat, nicméně základní funkčnost tam bude.

ad 1.) A pohyb oleje z vany do turba přes chladič a zpět zajišťuje nějaký mechanismus v turbu nebo co?
ad 2.) Nevím právě, jestli je schopná si MS2 řídit boost sama přes napojení na nějaké čidlo, nebo budu potřebovat nějaký separé boost kontroler. (S Borgim se mi teď nedaří sejít aby mi to pověděl). Ale mám dojem že pokud tam nedám nic, tak bude mým limitem pružina wastegatu, takže nula celá X baru, což na těch 190 hp stačí, ne?
ad 3.) Coolant reroute nějak zbastlím, už jsem dostal pár rad.
ad 8.) Díky, takže toto bude jednodušší než jsem myslel.
ad 9.) Je reálné vyladit mapu ježděním na cestě? Borgi to tuším zvládnul bez dyno brzdy, nebo se pletu?
ad 11.) Existuje možnost, jak dostanu okamžitý feedback, že vstřikovač dává málo paliva?
ad 12.) Jako 50 destilované vody a 50 nějaké kupované kapaliny? jaké? (Ten Mocool se ředí tuším 1:20)
ad 13.) Pokud je to COPs, tak rozumím. Má smysl to řešit u těch 190hp, nebo radši zainvestovat do zbytku výfukového potrubí?

Díky
Uživatelský avatar
Tomik_84
 
Příspěvky: 120
Registrován: 18 srp 2010, 01:36
Bydliště: Vyškov

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod evlo » 07 zář 2016, 12:35

Tady jsem nasel popis k rodine-housingu TD turb http://www.mitsustyle.com/forums/showthread.php?t=26958
T jsem zatim nikde nenasel
GT jsou dost novy, drahy a tak jsou i na ofiko strankach vyrobce popsany https://turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbochargers - co jsem se letmo dival, tak za normalni penize byva obcas GT30
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 48 návštevníků

cron