Miata podľa rozpočtu - NA vs. NBFL

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Miata podľa rozpočtu - NA vs. NBFL

Příspěvekod Saimon » 12 srp 2016, 19:12

Ahojte!

Už nejaký čas to tu sledujem a vyzeráte na fajn komunitu tak ma napadlo že sa spýtam, možno niekto bude ochotný poradiť ;) Po nejakom období rozdumovania nad inými možnosťami som opätovne došiel k názoru, že MX-5 bude pre mňa predsa len tou najlepšou voľbou. Odjakživa som mal vysnené NBFL s 1.8, ideálne Phoenix alebo Memories, ale mám trochu problém.

Potrebujem auto v perfektnom stave, žiadne nosníky a zhnité prahy riešiť nechcem a sám ani nemám na to možnosti (garáž by aj bola, ale strašne maličká, že sa tam okolo auta ledva pretiahne jeden chudý človek, náradie sotva základné, skúsenosti len minimálne a ochota venovať tomu rok a pol času a x peňazí tiež nie je). Skrátka chcem kúpiť a jazdiť, venovať sa časom úpravám a nie opravám.

Rozpočet so všetkým by bol 6k€. A teraz k otázke – má zmysel snažiť sa za tieto peniaze kúpiť pôvodne zamýšľanú NBFL? Dá sa zohnať kus kde nebudem musieť v horizonte min. 5 rokov riešiť plechárinu? Alebo je to s týmto rozpočtom beznádejné a bude to viacmenej istotou u každej jednej? Rozmýšľal som napríklad nad touto: http://www.autoscout24.cz/offers/mazda- ... -292827297

Až kým som nezbadal tento inzerát http://www.sportovnivozy.cz/78106-mazda ... bratislava a odvtedy vkuse myslím na to či by to nebolo lepšie. U NA by s nosníkmi nemal byť problém, vyzerá byť do nej dosť zainvestované práve v tých oblastiach ktoré sa mi nechce riešiť a z tej farebnej kombinácie som hotový. Navyše ju netreba ťahať z DE.
No zasa je to predsa len o dosť staršie auto kde je asi väčšia pravdepodobnosť že odíde každý mesiac nejaká drobnosť a tiež si nie som istý, či by mi značne nechýbal samosvor a či by stačil aj tento o dosť slabší motor, pretože použitie by bolo takéto: toto je moja „domáca“ okreska:

https://www.youtube.com/watch?v=d6R6kZsn1mg (6:00 až záver, odporúčam dvojnásobnú rýchlosť prehrávania aby ste neumreli od nudy - pán sa až neuveriteľne vlečie. A asi radšej aj vypnúť zvuk, teda ak nie ste práve Stig :D ) A toto druhá hneď vedľa: https://www.youtube.com/watch?v=xa_9ebA_ZvQ (4:20 až 16:30) Sú tam trochu kopce tak aby ma to tam ani po čase nenudilo ak aj práve nebudem mať na kompresor a Ohlins coilovery (čo by ale bolo super :D )

Tak čo si o tom myslíte? Za každý názor budem rád ;)
Saimon
 
Příspěvky: 2
Registrován: 22 bře 2016, 10:59
Bydliště: Košice

Re: Miata podľa rozpočtu - NA vs. NBFL

Příspěvekod m8rinek » 12 srp 2016, 20:52

Líbí se mi, jak všichni argumentují tím, že u NA nehnijou nosníky... Jenže NA hnije celé, respektive jako jakékoli jiné auto, ale 15let věku oproti NBfl je prostě znát. Drtivá většina MX je původem z německa a jen minimum z nich má provedenou nějakou ochranu dutin, takže na 100-150tkm (podle provozu, oblasti atp.) se jednoduše puchýřky na blatníkách, nebo prazích prostě objevovat začnou.

U NA vidím výhodu v tom, že jeho cena pokud nepujde o schnilotinu, bude už jenom stoupat, zatímco NBfl na ceně ještě spadne. Nicméně bych auto vybíral podle toho co se mi líbí a co chci, dál podle toho jak se mi s ním jezdí (třeba mě asi nejvíc vyhovuje posez v NB pak v NBfl a NA až nakonec) a konkrétní kousek bych vybíral především podle stavu karoserie.
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Miata podľa rozpočtu - NA vs. NBFL

Příspěvekod evlo » 12 srp 2016, 20:56

No nevim, treba to moje NB byl extrem, ale spis, podle toho co vidim jinde, tak si rikam, ze takovy prumer, tak je na tom daleko hur nez NAcko, kde korozi temer nemam a hlavne vsechno jde povolit bez problemu atd. a to jsem nekoupil zadnej super kousek. Ten mam furt v planu koupit, ale nechci mit moc aut zaroven. Nicmene beru, ze si jich asi videl vic nez ja, to je pravda.
Co rozhodne uznavam a je treba pocitat s tim, ze to auto ma 26 let proste vsechno je tam stary a dokupy ty veci jdou ztuha, proste s tim nejde mazlit.

Spis je otazka jak moc jde REALNE neshnile NB koupit.

S tim posezem souhlasim, ten je v NA docela divnej, jakoby nasikmo, ale proste ty mrkacky to zas pro me rozhodli, no :D

Ad svor - ja jsem si treba myslel, ze nebude vadit ho nemit, ale proste clovek se rozmlsa a je to prvni sportovni zadokolka co mam bez svoru a prijde me to misty jako jezdit s predokolkou ...
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Miata podľa rozpočtu - NA vs. NBFL

Příspěvekod mojžo » 13 srp 2016, 09:42

Nezhnitá NB sa kúpiť dá. Z Talianska.
A po ošetrení dutín a spodku vydrží tak celé roky aj zimnej prevádzky
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Miata podľa rozpočtu - NA vs. NBFL

Příspěvekod Pelko » 13 srp 2016, 20:22

NA síce nehnije na nosníkoch motora, ale hnije všade inde. Úprimne, nemyslím že je reálne kúpiť NA/NB s tým že najbližších 6 rokov človek nemusí riešiť karosériu.
V tomto prípade by som to videl skôr na NC, tam je to už s hrdzou oveľa oveľa lepšie.
Uživatelský avatar
Pelko
 
Příspěvky: 269
Registrován: 14 říj 2014, 23:50

Re: Miata podľa rozpočtu - NA vs. NBFL

Příspěvekod LordJames » 23 srp 2016, 14:01

mista na kterych rezne NA jsou rezate i na NBcku....NB ma navic rezaty nosniky a viko kufru. Takze v tomhle smeru NAcko vede
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor


Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] a 189 návštevníků

cron