Ahoj,
nesuhlasim s tym ze GT86 je na okruhy. Obidve auta su takmer totozne a urcene na okresky, alpy, slalomy. Dokazal to vlastne aj tento test.
https://www.auto.cz/mazda-mx-5-vs-subar ... vka-130199Na okruh maju malo vykonu.
Hlavny rozdiel je v tom ze GT86 je praktickejsia +2 male sklopne sedadla, vacsi kufor a moznost medzistupna v trakcnej kontrole. Kdezte to MX5 iba dve moznosti ON/OF.
MX5 vyhoda otovrenej strechy a paradox aj ked ma GT86 vyssi vykon, tak sprevodovanie a nizsia vaha hra v jazdnych vlastnostiach v prospech MX5, ci uz zrychlenie, vytacanie motora. Hlavna nevyhoda MX5 ND je ziadna odkladacia skrinka pred spolujazdcom, posed kde vyssi vodici maju problem sa do nej zmestit. Vyriesili to az faceliftom 2019 kde je je volant nastavitelny aj pozdlzne. U 2.0 aj vyssi vykon.
1.5 bohate staci na vsetko, ak ozelies myslim Bilstein podvozok, ktory ma iba 2.0 a samosvor. Ak sa mylim ma opravte.
Jazdne vlastnosti takmer rovnake, dokonca ani zrychlenie alebo max rychlost nieje az o tolko vcasia.
Dokonca vsade pisu ze 1.5 ma krajsi zvuk a lepsie sa vytaca motor.
2.0 bude urcite drzat vyssiu cenu pri naslednom predaji.
Kedze vyberas auta s minimalnym najazdom cca 30k km nieje coho sa az tak obavat. Takmer nove auta. Hrdza by tam mala byt max povrchova ak nie ziadna, zalezi ci jadzli aj v zime. Snad auto dobre zabehli a nevytacali ho pri studenom oleji. Inak sa da auto znicit aj za 30k km. Hlavne skontrolovat aby nebolo burane.
Problem MX5 je pozdlzne ulozeny motor kde zadny valec sa menej chladi. Preto je MX5 nachylna na spotrebu oleja. Treba skontrolovat olej.
Inak je to na tebe aka vybava, farba