Na co si dát pozor při výběru NA ?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod Otatoy » 27 črc 2014, 22:20

Ještě se po korozi koukej na podelných nosníkách v motoru, hlavně ze spodu a taky na zadní části prahů. Jinak mě ještě u 1.8 napadá stav hydroštelů a Torsenu- pokud ho má.
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod vrana » 28 črc 2014, 08:52

Děkuji za tipy! Zítra se tam zajedu podívat.
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod MAXsport » 28 črc 2014, 09:30

Vyber si jich třeba 5, který by se ti líbili, at máš z čeho vybárat, aby jsi pak neobjížděl bazary na slepo ;)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod vrana » 28 črc 2014, 09:42

MAXsport píše:Vyber si jich třeba 5, který by se ti líbili, at máš z čeho vybárat, aby jsi pak neobjížděl bazary na slepo ;)

J, včera jsem sjížděl inzeráty na netu. Vetšina zajimavým vozů je bohužel daleko od Berlína.
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod MAXsport » 28 črc 2014, 09:57

nebo zkusit ty bazary objet, třeba se poštěstí na nějaký hezký kousek ;)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod vrana » 29 črc 2014, 18:59

Tak jsem dnes to auto shlednul.
Prislo mi, ze ma udelane prahy a novy lak. Krome lehce poskrabanych dveri bylo krasne na pohled. Cela karoserie mela stejny odstin, jen zadni viko kufru bylo vyblednute. Je to normalni?
Strecha byla ve vic nez dobrem stavu. Presto v interieru a v kufru byla citit vlhkost, mozna skoro az plisen. Opet, myslite, ze je to ocekavane u takhle stareho auta?
Podvozek jsem nevidel poradne, ale zminovane nosniky v motorovem prostoru byly dost orezle. Mimo jine na zrezlych kotoucich bylo videt, ze auto stoji dlouho bez pohybu. Nechal jsem si ho nastartovat, ale neprojizdel. Co me prekvapilo, byly cedulky vymeny remene a oleje z roku 2011. Od te doby by podle tachometru melo auto najeto jen asi necelych 1000km. Majitel bazaru neprojevoval zadny zajem a nebyl sdilny na informace. Dal mi klicky, at si to prohlednu a zmizel. Utcite se chci podivat na jeste dalsi vozy, abych mel srovnani.

Mimochodem, jak by mel clovek overit stav zminovaneho Torsenu?
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod Otatoy » 30 črc 2014, 15:33

Šislé zadní víko jsem zatím neviděl, občas mívá jinou barvu přední nárazník, ale to je tovární "chyba" kdy barva na plastu vypadá jinak než na plechu. Projeď zadek auta, jestli neni třeba po nějakém ťukanci.

Zatuchlý interiér není nic neobvyklého, muže to být způsobeno jen tím, že auto dlouho stojí. Pokud přece do auta zatéká, nejčastěji se drží vlhkost u nohou pod koberečky, pod kobercem vzadu pod střechou tam kde jsou v rozích i odtokové kanálky a občas je vlhko i v kufru. Pokud do auta někdy nateklo, důkladné vyschnutí může být i na několik týdnů, což většina lidí uspěchá.

Pokud je koroze na motorových nosníkách dost rozlezlá, o to víc bych chtěl vidět podvozek a zadní lemy. Je velmi pravděpodobné, že zadní lemy už budou opravované (pokud jsou tedy netknuté a nosníky v motoru dost orezlé, čekal bych to), takže bych se zaměřil na kvalitu provedené opravy, aby to na tebe nezačalo za rok padat znova.

Torsen se dá otestovat bez rozebrání v podstatě pouze tak, že si zkusíš nějaký malý driftík, kolečko nebo se rozject s protočením kol. Pokud se ti budou protáčet obě kola a auto půjde bokem, tak tam torsen je. Zamknutí by mělo proběhnout hladce, bez jakéhokoliv trhnutí nebo bouchnutí, při burnoutu by měly obě kola udělat stejně dlouhé čáry, nebo alespoň obě zapískat. Stav diffu jako takového se dá trochu poznat podle oleje (jsou v něm špony), ale to asi na místě dělat nebudeš. Problém je, že prodejce tě většinou takovéhle psí kusy nenechá s autem dělat, takže zbývá poprosit majitele/prodejce aby ti trochu protočil kola sám, což se ne vždy setká s pochopením.. :)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod vrana » 31 črc 2014, 08:19

Dekuji za hodnotne informace! ;-) Jak jsem psal, az bude chvilka, tak se zkusim podivat, zda neni v okoli jeste nejaky jiny kousek, abych mel porovnani. Nemam s nakupem ojetin zadne zkusenosti. Tohle auto se mi zdalo na svuj vek a cenu celkem v pohode.
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor při výběru NA ?

Příspěvekod Pavel260 » 31 črc 2014, 08:29

při burnoutu jsem udělal stejně dlouhé čáry i bez torsenu takže na to bych moc nevsázel :)

Vrana, měníš za NC nebo si pořizuješ další ? :)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 192 návštevníků

cron