od willy2.0 » 04 zář 2014, 12:31
K té jedovatosti S2000...Ctu to az nyni, na fora nechodim moc uz, protoze se moc noveho nedozvim jednoduse, ale neda mi to a prosim bez hadek a invektiv ok?
Vecne k tematu, jelikoz tu zkusenost mam a nevarim z vody, co by kdyby ryby chyby apod...Pomohu osvětlit, proc to auto muze seknout pres prsty.
Cele je to o dvou vecech u S2000 AP1...Ta první a stezejni je tedy nevhodně a rekl bych primo nestastne zvoleny typ a fungovani samosvoru...Ano taky dodnes nepochopim, ze zrovna v Honde a u tohodle auta tohle zakladní vymnoukli a nevidím a nepochopim ani jejich jediny rozumny zamer a potrebu, proc to tak chteli udelat a udelali...ale udelali. Inu mylí se nekdy kazdy...i takovy renomovany vyrobce a spickovy konstrukter.
A ta dalsi vec je nastaveni podvozku, ale to uz je zbylejch par procent a snadno si kazdy doladi sam, tedy pokud ma cit pro auto aspon trosku a defacto to ani neni potreba po vymene samosvoru, zalezi co s tim autem delas, jak ho uzivas..Tohle je stejne jak u Miaty..a nema smysl to tady asi rozebirat. Osobne si myslim, že auto je proti Miate o dost vic ultimativnejsi a dalsima zasahama do podvozku ho udelas na okrsky, jeste mene pouzitelnejsi..A naopak na okruh a jine zavodeni - tedy honeni ciste stopy dodam, je to dobry naradi-zaklad na dalsi progress..
Ted konkretne , proc auto nekdy sekne pres prsty...Nebudu psat , ze je jedovate, protoze to tak necitim-to je totiz dost SILNY konstatovani a auto si to ani snad nezaslouzi, dokonce bych rekl, ze i na mokru a v serii je velmi dobre riditelne-a to hovori o vsem...Jen ty limity-uplny, ty jsou samozrejme problem...A pro nekoho, kdo to nema na kochani, dost velky samozrejme-neprekonatelny, ale resitelny nastesti.
Dobre to popsal jeden znamy a clovek co ji vlastni, clovek co me onehdy svezl na okruhu a musim rict i jeden z tech co to auto ma opravdu v ruce, cemuz odpovida i jeho nasledujici popis, zcela to sedi , takze to zkopiruju-lepe bych to nenapsal a usetrim si cas...viz.- Se sériovým samosvorem se při ztrácení adheze zadní nápravy zvyšuje točivý moment na jedno z kol a to až do poměru 3:1 (mezi koly). Přetáčivý smyk pak při stejně sešlápnutém plynu graduje tedy čím dál rychleji. Včasné ubrání plynu přitom zase způsobí masivní zakousnutí zádě do silnice a vystřelí vám směrem, kterým je zrovna auto natočeno (nejraději ze silnice samozřejmě).
...Jen dodam , ze cim vetsi nerovnosti na silnici treba, tim jeste vetsi pruser...A samozrejme logicky-cim je vetsi rychlost a krize, tim vetsi problem a tezko resitelna situace..Zkratka to je problem opravdu.
Cele se to da tedy vyresit a to jednoduse-vymenou za jiny samosvor...Brandu , tech osvedcenejch, je dost a pokud chces jit na limity auta u zadokolky, timhle stejne zpravidla zacinas. Pote je auto velmi citelne i na limitech...a to vsude-na suchu, vode, snehu...
Zminili jste rizeni...V rizeni nevidim problem, je pekne prime-rychle, coz me sedi a k tomu autu to jde, mam pocit ze AP2 teda dostala pak trosku delsi prevod-ze si lidi stezovali, nicmene stale primy pekne... ale to uz si napamatuju ,jak se zmenil pomer..kdyztak si dohledejte. To, ze je min upovidany, to je kazdy u zadokolky proti predokole:-)) to se psalo i o M3E46 a jaky je to auto- a ja vim jaky, i v tom jsem mel cest a nejednou..Rekl bych teda-dodal, problem by byl , kdyby byl prevod na rizeni treba jak u CTR EP3-pokus o JOKE:-)
Obecne vzato, chapu proč lidi chtěji S2000, ale velmi strucne reknu, že na takovou tu srandu a okrsky bych za Miatu nemenil...Pokud bych se chtěl obcas svezt na zavodech do vrchu nebo na okruhu, menil bych urcite.
Ty auta jednoduse srovnavat moc nelze, ale zabavna S2000 umí byt take, jen musis byt vyjezdenej , mit vymenenej samosvor heh a mit zkratka nejaky cit pro auto..Tohle vše uz je individualni zalezitost, kazdopadne jdou sehnat od tech 230tis kc cca a to auto za to stoji, to na zaver napisu. A ze u me hraje roli vždy poměr cena-vykon, to zduraznuji a ne kazdy auto pochvalim take...
Zabava samozrejme nemusí stát majlant a nemela by...Jinak...Naposled me hodně mile prekvapila treba Panda Sport 100hp-jde opravdu o fajn svezeni, do 100tis kacek kopec srandy-symbolika s MX5 v tomhle ohledu tu tedy je-smesna cena a vykon, proto to zminuji. No dovedu si představit, jaka by byla treba po vymene vacek apod a tak se 125-130ps a třeba jen na tvrdším stabilizatoru vpředu a dejme tomu strednich sport Bilsteinech.Velky sranda svezeni, maly velky auto!
PS- Vedl jsem tu debatu onehdy s jednim...Kdy jsem rekl, že new Toyota 86 bude mít s prodejema problem, co mi k tomu rekne nyni? Nemusi odpovidat.
Jinak nova MX5 se mi docela libi, ale uvidime na zivo...Fotky jsou jen fotky, napovi malo zpravidla.
Kluci cus, at to jezdi
Maximum Atack"