Zkusím tady napsat pár dojmů ze Subaru BRZ.
- Nenechte se v tom vozit, ale řiďte to, podobně jako Miata, i BRZ působí ze sedadla spolujezdce dosti nezáživně, přičemž ze sedadla řidiče je více než záživné.
- Podvozek mi přišel ideální pro drandění na okreskách, nebyl zbytečně tvrdý (i když tvrdší, než v MX) a byl vyladěn na čistou stopu a lehké balancování okolo ní. Pokud je GT86 ostřejší vpředu a měkčí vzadu = mnohem neposednější zá'd, tak to imho může pro někoho být až moc, protože BRZ krásně utahuje zatáčky lehounkým vybočováním zádi (přemluvit ho k "větší akci" ale není vůbec složité) a to je podle mě okreskový ideál.
- Pozice řidiče za volantem a posez celkově je podle mě geniální, takhle si představuju sezení ve sporotvním autě
- Japonci vymysleli unikát, plastovou imitaci perforované kůže... naštěstí je jen ve výplních dveří
- Klasická otázka, je 200 koní málo? Ano i ne. Na jednu stranu mi stačilo ke štěstí bohatě i těch 200, na druhou stranu však auto působí dojmem, že pokud jich pod kapotou bude mít 300, zvládne to levou zadní - tohle je hlavní přednost dvojčat -->silně naddimenzovaný celek. PS: nějaká jednotka a pořádný výfuk s tím motorem imho udělají divy
- pedál plynu, největší zlost. To co před pár lety bylo nemysitelné, je realitou - 1.6 Turbo BMW+PSA má mnohem lepší odezvu na plyn, než atmosférický dvoulitr... Toho jsem se asi nechtěl dožít... Trefit přesně meziplyn pro mě bylo velmi těžké (narozdíl od toho 1.6 THP v RCZ), první půlvteřinu se nic neděje. Ale možná to je jen o zvyku
- překvapila mě trochu zadrhávající převodovka - v GT86 jsem to nezažil (ale tou jsem jel jen 5 km za urputného dohledu pana z showroomu Toyoty). Těžko říct, jestli to byla vlastnost tohoto kusu nebochtělo Subaru modelu BRZ vtisknout cosi subaru-typického
- Celkový dojem byl přesto skvělý! To auto je velmi v pořádku a splnilo všechna moje očekávání (krom toho plynu) a označil bych jej za velmi doporučeníhodné