mobby_6kl píše:Tak co, už to všechny vzdali?
Když jsem auto původně koupil tak jsem rychle zjistil z webu že NA úpravy někam nevedou, ale turbo je spousta práce, dílů, váhy, a problémů s TP navíc, takže pořád jezdím na 147 koní.
Ale nedávno jsem viděl tohle video:
https://www.youtube.com/watch?v=3dYh__2z2H0Svody
Sáni
Výfuk
ECU
Dává asi 26 koní na brzdě navíc. S VVT motorem myslím, že by to bylo i více. Nevím ještě jeslí na VVT jdou dát Maruha nebo jiné váčky, ale za 190-200 atmo koní bych o tom opravdu uvažoval. Ani finančně by to nemělo byt nesmyslně drahé, použít Speeduino ECU, DIY sáni, svody od kamaráda, atd. Ale počkám si ještě na konečné výsledky projektu.
Dalej som hladal na forum.miata.net a dost vela je toho popisaneho aj s realne porobenymi buildami a otestovanymi na Dyno. Je tam jeden dost uznavany typek ktoreho beru ako experta na NA tuning pre MX5 vyse 20 rokov sa venuju zavodnym upravam MX5 v roznych kategoriach ( su aj iny), ale tento clovek je aktivny rad poradi a hlavne nebol lakomi na info, ktore sto krat zopakoval na fore, ale taktiez to ma na stranke svojho shopu
https://supermiata.com/tech-info-links.aspx Ale koniec koncov 150 whp nevidia ako problem ked sa pouzije ich custom sanie, flattop sanie, RB zvody, zvysenie CR tak na 10,5:1 alebo 11:1 (ohranicene Oktanovym cislom benzinu), lebo treba nastavit co najvyssi predstih aby sa dodrzal MBT (mean best torque) a vybrusy na hlave (toto udava ako best deal tuning kde sa da v pohode ziskat tak do 13whp, len zial nie kazdy to vie dobre...) a jasneze ECU. Ma to pekne rozpisane i v dvoch taboch na supermiata a dost mi rozpisal i v mojom vlakne
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=730495Nakoniec som sa vybral cestou NA uvidime co to spravi, teraz cakam na zopar veci predtym ako sa pojde na OH a budu sa davat veci do motora na zatial mam objednane toto, alebo uz to mam nachystane.
LowCostRacing ECU (na baze speeduina, ale PNP)
Kovane piesty 10,5:1 84mm
tuhsie spruziny na ventily
kovane loziska ( kluka, ojnice)
boundary oil pump pre bpw4
kovane ojnice
coolant reroute
hlinikovy radiator
stifty blok, hlava
wideband
snimace
a este zopar veci
ale zial ten limit co som si stanovil preskocit tak o vyse 100%
Vacky pojdu neskor a podla vsetkeho najlepsia volba je Maruha, ako som pozeral... Taktiez v Maruhe by mali mat v Aprili-Maji novu kluku s vacsim zdvihom na 87,5mm takze nieco uprostred oproti stoker kitu a oem kluke,
a slubuju ze bude velmi dobra cena tipujem tak kolom 1100$, ta co bola na stroker kit stala 3500$
a zvyseny zdvih toho vie dost pridat
.