Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 17 čer 2020, 16:43

Ahoj,
Skusal som hladat ale nic som nenasiel.
Mate dake skusenosti s ostrymi vackami a zdvihakmi od Maruhy? Tvaria sa, ze bezny chod motora je fajn, a vykon posunuli na 184konikov
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/par ... rnext.html
Prezentuju sa s celku peknym narastom vykonu a ked uz ma caka go motora,
tak by som to chcel sklbit.
Taktiez ponukaju piesty z BP-Z3, ktore zbrusili pre lepsi kompresny pomer, http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/highcomp.html
ECU som rozmyslam MS3 pnp mini.

Mate uz niekto nahodene podobne zmeny ?
Ali
 
Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod jarka » 18 čer 2020, 08:27

Kdyby to bylo jen o vačce tak by to bylo super a taky bych o tom přemýšlel (taky mě čeká go :( ), ale nechat přepárat celou elektriku a ještě to ladit s novou jednotkou, to už se mi nechce). Ale koukal jsem na ten odkaz co jsi dával a tam nikde o ecu nepíšou, je to jen tím že to myslí automaticky že se vymění, nebo to ne?
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 210
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Robo96 » 18 čer 2020, 09:15

osobne sice nie, ale Maruha je overena znacka a nebal by som sa toho. 184 koni ale nemas len z vaciek ale vratane dalsich support modov ako prevrtane valce, kompresia, zvody atd.. stavba NA motora je velmi narocna a pomer cena/power gain je omnoho horsi ako turbo/kompresor, preto sa pri miatach uprednostnuje FI.
co sa tyka piestov tak je na vyber este napr Wiseco alebo Supertech ktori robia vela dobrych dielov do motora a maju rozne prevedenia takze si vies aj zvolit spravnou kombinaciou vyslednu kompresiu. Ojnice sa daju kupit na ebay, su overene a lacne
jarko, pri standalone ECU vo vacsine pripadov na elektriku nesahas, zapaja sa do povodnych konektorov
2001 NBfl ̶1̶.̶6̶ 1.8 Brilliant Black
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 899
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08
Bydliště: Dubnica nad Vahom

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 18 čer 2020, 09:21

jarka píše:Kdyby to bylo jen o vačce tak by to bylo super a taky bych o tom přemýšlel (taky mě čeká go :( ), ale nechat přepárat celou elektriku a ještě to ladit s novou jednotkou, to už se mi nechce). Ale koukal jsem na ten odkaz co jsi dával a tam nikde o ecu nepíšou, je to jen tím že to myslí automaticky že se vymění, nebo to ne?

Ale áno treba ecu oni majú vlastnú Freedom ECu 1000$ . A zvyčajne je to pnp, len MAFko si dá papa
Ali
 
Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 18 čer 2020, 09:25

Robo96 píše:osobne sice nie, ale Maruha je overena znacka a nebal by som sa toho. 184 koni ale nemas len z vaciek ale vratane dalsich support modov ako prevrtane valce, kompresia, zvody atd.. stavba NA motora je velmi narocna a pomer cena/power gain je omnoho horsi ako turbo/kompresor, preto sa pri miatach uprednostnuje FI.
co sa tyka piestov tak je na vyber este napr Wiseco alebo Supertech ktori robia vela dobrych dielov do motora a maju rozne prevedenia takze si vies aj zvolit spravnou kombinaciou vyslednu kompresiu. Ojnice sa daju kupit na ebay, su overene a lacne
jarko, pri standalone ECU vo vacsine pripadov na elektriku nesahas, zapaja sa do povodnych konektorov

Prepáč ale v tomto by som si dovolil rozporovat. Týpek Quin spravil build na all motor Miata. S blokom s BP-z3 ktory vôbec neupravoval. Hral sa iba s hlavou, ITB a zvody výfuk a mal 185whp čo je cca cez 210konikov a zdá sa mi že neskôr to posunul ešte vyššie.
Ali
 
Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Robo96 » 18 čer 2020, 10:56

to "iba" stalo velmi vela penazi, co si vacsina neuvedomuje. Viem co ma Quinn za motor, tiez by som chcel casom nieco take postavit a keby to bolo take jednoduche, robia to vsetci :) Len v tom jeho motore samotnom bolo nasypanych 10-15k a ma to "len" 185koni, svojho casu to bol myslim najvykonnejsi N/A motor na stock internals. btw je to blok a vnutro z VVT motora a spravena hlava zo 103kw, kompresia 12,5(!). dalej sa uz neposunul lebo nechcel otvarat blok.

ja som pisal o Maruhe na co si sa pytal ty, a maju tam napisane ako tych 184koni dosiahli, zle som pochopil to 0.25mm oversize co tam pri piestoch maju uvedene, pri piestoch samotnych potom uz pisu ze netreba vrtat blok, takze len malilinko zvysena kompresia
ak by si sa do toho pustil tak drzim palce a som zvedavy na vysledok.
2001 NBfl ̶1̶.̶6̶ 1.8 Brilliant Black
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 899
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08
Bydliště: Dubnica nad Vahom

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod jarka » 18 čer 2020, 11:00

Jako to, že jsou N/A koně drahý o tom žádná, ale ryzost těch motorů je prostě fajn. Pro moje použití by se mi líbilo 10-20 koní navíc a výraznější výkonová špička a kdyby to měla být jen výměna vačky v rámci GO tak bych do toho šel. Ale kombinovat to ještě s ECU a laděním to už radši sériový motor. Bohužel neexistuje nic jako levný n/a výkon (viz Robo96 nahoře).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 210
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 18 čer 2020, 11:53

Robo96 píše:to "iba" stalo velmi vela penazi, co si vacsina neuvedomuje. Viem co ma Quinn za motor, tiez by som chcel casom nieco take postavit a keby to bolo take jednoduche, robia to vsetci :) Len v tom jeho motore samotnom bolo nasypanych 10-15k a ma to "len" 185koni, svojho casu to bol myslim najvykonnejsi N/A motor na stock internals. btw je to blok a vnutro z VVT motora a spravena hlava zo 103kw, kompresia 12,5(!). dalej sa uz neposunul lebo nechcel otvarat blok.

ja som pisal o Maruhe na co si sa pytal ty, a maju tam napisane ako tych 184koni dosiahli, zle som pochopil to 0.25mm oversize co tam pri piestoch maju uvedene, pri piestoch samotnych potom uz pisu ze netreba vrtat blok, takze len malilinko zvysena kompresia
ak by si sa do toho pustil tak drzim palce a som zvedavy na vysledok.

Nechcem sa s Tebou hadat, ale zial kecas hlusposti ja som si pozrel blog, youtube channel ktory mal Quin, zial tam presne nespomina cenu prestavby motora.
Ale SpeedAcademy channel presne rozpravaju o Quinovom builde (priamo s nim komunikovali, mali spolocne videa). A rozoberali build.
Celkovy vykon to 185 whp ho vysiel 6650$ ale spominal i ze za polovicu sumy by sa dalo spravit tak 160-175whp hold vyzdimanie poslednych zbytkov z NA motora je sakra drahe.
https://youtu.be/XJxVLAVDbWs?t=157
A to su zbrusene piesty z NBFL verzie, kvoli zyvseniu kompresie. Komponenty s riadiackou vychadzaju tak na 2k € zatial.
Osobne som dlho rozmyslal nad turbom alebo kompresorom, ale tak nemam chut skoncit bez technicaku, ked mi neprijemny chlpaty otvori kapotu ...
Ali
 
Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Robo96 » 18 čer 2020, 13:47

hadat sa nemusime, mozme diskutovat, na to to forum je :)
Ak si najdeme jeho latest spec list a pozrieme si cenu komponentov, ktore v tom su, tak sa dostaneme na relativne realnu sumu. 6650$ ktore spomina v speed academy.. no je to mozne ak beries do uvahy ze nakupoval diely cez bazar/zlavy/trade in atp., co je v USA celkom v pohode, kedze dostupnost tuning dielov je voci SK(EU) neporovnatelna a objavuju sa tam krasne chutovky na predaj niekedy za smiesne ceny. Ak si ale spocitas ceny novych dielov tak len tych par zakladnych vyde cez 7k a to treba brat do uvahy, ze to su ceny v USD, ceny v EU by boli opat uplne inde, kedze dovoz + DPH + clo a nieje v tom zapocitana dalsia hromada nutnych veci a prace.
Co som tak kedysi pozeral ceny v EU shopoch, tak tu mame cca 30-40% navysenie voci USA cenam... napr. RB zvody, ktore sa v USA predavaju za 455$ ma v EU vysli na 620EUR.

2002 Block
1999 BP4W head, ported and shaved .100”
Maruha’s 264’ / 264’ 10mm Lift Camshafts 660$
Toda Adjustable Cam Gears 310$
Supertech Single Valve Springs 425$
Supertech Titanium Retainers
Supertech 6mm Lash Caps
Mazdaspeed SUB Lifters
New OEM Valve Seals
OEM Head Gasket .020”
TWM 50mm Individual Throttle Bodies 1820$
36 lb Fuel Injectors
ITG Sausage filter and Backing Plate
Hondata Intake Manifold Gasket
Adaptronics Standalone ECU 1320$
Maruha VP Race Header with the Venturi removed 1300$
Racing Beat Resonated Race Pipe 2.375″ 255$
Jet’s Integral Kobe Muffler 2.375″ 949$
Garage Star Alternator and Waterpump Pulleys
949 Racing Super Miata Crank Pulley 344$
Boundary Engineering Billet Oil Pump 399$
Golden Eagle Vacuum Manifold
Chikara Motorsports Oil Catch Can
6.2 lb Spec Billet Pressure Plate for a 1.6 B6
7.1 lb Fidanza Flywheel for a 1.6 B6 370%
1.3 lb Clutchnet Unsprung Street Disk for a 1.6 B6

Ak sa ti stale zda ze vypravam hluposti tak ok, skus si spravit vlastny research ako to realne vyzera v EU, ja som si taky research robil, takze aku taku predstavu mam. Ako si napisal, vytiahnut tie posledne kone ide hodne do penazi. Ak sa ale clovek nezenie za maximom, tak na ziskanie par ponikov navyse naozaj staci len ECU, sanie, vacky, zvody, vyfuk a nejaky ten jemny headwork.
2001 NBfl ̶1̶.̶6̶ 1.8 Brilliant Black
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 899
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08
Bydliště: Dubnica nad Vahom

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 18 čer 2020, 14:27

Robo96 píše:hadat sa nemusime, mozme diskutovat, na to to forum je :)
Ak si najdeme jeho latest spec list a pozrieme si cenu komponentov, ktore v tom su, tak sa dostaneme na relativne realnu sumu. 6650$ ktore spomina v speed academy.. no je to mozne ak beries do uvahy ze nakupoval diely cez bazar/zlavy/trade in atp., co je v USA celkom v pohode, kedze dostupnost tuning dielov je voci SK(EU) neporovnatelna a objavuju sa tam krasne chutovky na predaj niekedy za smiesne ceny. Ak si ale spocitas ceny novych dielov tak len tych par zakladnych vyde cez 7k a to treba brat do uvahy, ze to su ceny v USD, ceny v EU by boli opat uplne inde, kedze dovoz + DPH + clo a nieje v tom zapocitana dalsia hromada nutnych veci a prace.
Co som tak kedysi pozeral ceny v EU shopoch, tak tu mame cca 30-40% navysenie voci USA cenam... napr. RB zvody, ktore sa v USA predavaju za 455$ ma v EU vysli na 620EUR.

2002 Block
1999 BP4W head, ported and shaved .100”
Maruha’s 264’ / 264’ 10mm Lift Camshafts 660$
Toda Adjustable Cam Gears 310$
Supertech Single Valve Springs 425$
Supertech Titanium Retainers
Supertech 6mm Lash Caps
Mazdaspeed SUB Lifters
New OEM Valve Seals
OEM Head Gasket .020”
TWM 50mm Individual Throttle Bodies 1820$
36 lb Fuel Injectors
ITG Sausage filter and Backing Plate
Hondata Intake Manifold Gasket
Adaptronics Standalone ECU 1320$
Maruha VP Race Header with the Venturi removed 1300$
Racing Beat Resonated Race Pipe 2.375″ 255$
Jet’s Integral Kobe Muffler 2.375″ 949$
Garage Star Alternator and Waterpump Pulleys
949 Racing Super Miata Crank Pulley 344$
Boundary Engineering Billet Oil Pump 399$
Golden Eagle Vacuum Manifold
Chikara Motorsports Oil Catch Can
6.2 lb Spec Billet Pressure Plate for a 1.6 B6
7.1 lb Fidanza Flywheel for a 1.6 B6 370%
1.3 lb Clutchnet Unsprung Street Disk for a 1.6 B6

Ak sa ti stale zda ze vypravam hluposti tak ok, skus si spravit vlastny research ako to realne vyzera v EU, ja som si taky research robil, takze aku taku predstavu mam. Ako si napisal, vytiahnut tie posledne kone ide hodne do penazi. Ak sa ale clovek nezenie za maximom, tak na ziskanie par ponikov navyse naozaj staci len ECU, sanie, vacky, zvody, vyfuk a nejaky ten jemny headwork.


No ved prave ani som sa ani nechcel hnat na ten jeho vykon a so vsetkym vsude do toho auta narval mraky penazi (interier podvozok atd.)...
Taktiez viem porovnaval som cney dielov a moznosti a som si prebehol vela rozdielnych moznosti...

camshaft Maruha in/ex 660$
solid lifter 206$
cap shim 96$
Piston 0.25 50.35$
Postovne je cca 218$ za 15kg , je pravda ze som clo nezarataval este :D, ale to tipujem bude kolom 200€ = 1432.88 = 1276

MS3 mini PNP 599£
trigger wheel 30£
air temperature sensor 18,49 £
Sada lozisk 130£ = 802£ = 897€

Este mi potom chybaju kruzky, spruziny, tesnenia a este prace zaratat...
Ali
 
Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 36 návštevníků