Denní svícení - možnosti

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod tslany » 27 zář 2016, 00:17

Dálková - nějaký takový ty PR kecy ohledně toho proč dálkový jsou na webech kde prodávaj AHD :-D ale ve zkratce a z mýho pohledu vidím přínosv tom že svítí jen dvě žárovky ještě s nižším odběrem, s tím že rozptyl světla je skoro stejnej co mají mít světla pro denní svícení

Mlhovky právě že mám, jinak bych vůbec neřešil a koupil první kulatý COB DRL na aliexpressu, je sice pravda že mlhy používám jen k vyblikávání mlhovkářů za jasného dne a jinak jejich přínos nevidím, pak bych ale musel řešit tlačítko a nějakou záslepku nebo tam něco dodělávat místo toho, to se mi moc nechce

Třetí bod - má to tam tuším Focus II že si mžůe člověk nastavit intenzitu předních potkávaček na nižší jako denní, jen teď nevím jestli tomu svítí zadek a ten bych chtěl já nechat ne proto že bych snad chtěl být vidět zezadu ale proto abych příliš nedráždil (něco podobného jako lidi co rvou LEDky na osvětlení SPZ, já to vyřešil 2W vláknem, žere to míň, svítí to a nepotřebuji aby ta SPZ byla vidět). Co se životnosti halogenů týče, když se tomu udělá pořádně elektronika tak nevidím problém že by měl umřít dřív než při normálním používání. A baterce by to dle mého pomohlo když člověk dělá často krátké trasy. Jestli má člověk být přesden zezadu vidět nebo ne bych nechal asi na jindy, v tom se mnoho lidí nepohodne
NC 2006 1.8
Hyundai Grandeur 2009 3.3V6
tslany
 
Příspěvky: 215
Registrován: 21 črc 2016, 16:15

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod TeeJay » 27 zář 2016, 00:33

Dálková světla mají jiný směr paprsku a oslňovat budou vždycky víc než potkávací, pokud budou svítit, to se mi fakt nezdá, že by existoval člověk, co by tím z nějakýho důvodu svítil denně... ale po zážitku, když jsem potkal dvojkovou Octávii s rudě červenými předními světly (fakt ve tmě svítil červeně, idiot), bych se nedivil ničemu.
Jinak já většinu času jezdím krátké trasy, baterku mám Vartu Silver Dynamic s 52Ah a problém nemám, takže baterka si myslím ulehčovat práci nepotřebuje :)
LEDky se k SPZ obzvlášť u Miaty dávají proto, že v porovnání s origo žárovkama skoro vůbec nehřejou a tím je víko kufru méně náchylné na korozi, vřele doporučuju ;).
No nic. Jestli já si dám někdy denní svícení, tak do nárazníku místo záslepek mlhovek, když mlhovky nepotřebuješ, udělal bych to taky tak... záslepku seženeš a tlačítko na mlhovky ještě dobře prodáš :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod hroche » 27 zář 2016, 09:24

tslany píše:S dovolením si zde zrekapituluji možnosti denního svícení pro NBFL, které je v určitých mírách legální a zároveň nehyzdí vzhled auta
  • samostatná dálková na 30% pomocí PWM (takový to AHD akorát po domácku za pomocí arduina) - na Grandeuru, kterých je v ČR pět a půl by to asi prošlo, ale u miaty obávám se že nikoliv, nemluvě o tom jestli to oslňuje nebo ne
  • kulatá LED s funkní denní+mlhovka namísto mlhovky - asi nejjednodušší a nejlegálnější řešení, ale prostě nelíbí se mi, když pominu cenutj od 3k za sadu tak prostě ten vzhled už to není ono
  • rozvrtat elektroinstalaci v podobě oddělení okruhu parkovaček na zadní + zbytek, následně zadní zapojit spolu s předními potkávačkami jako denní svícení, potkávačky na 30-40% pomocí PWM a zadní parkovačky asi taky (s tím že při přepnutí světel z 0 vše samo bude plným výkonem, nebude to na furt chcíplý :D ), tohle by navíc na rozdíl od prvního bodu nemohl nikdo napadnout a zároveň by to šetřilo z dobíjení ikdyž ne tolik co čistě LEDky
Vynechal jsem nějakou možnou variantu?


mám dotaz může sem napsat co znamenají ty zkratky PWM, AHD ne všichni jsou v tom zběhlí tak jako ty
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod TeeJay » 27 zář 2016, 11:33

PWM je Pulse Width Modulation / Pulzně šířková modulace, nejde o nic jinýho, než že pro dosažení nižší intenzity světla bez složitého snížování proudu se zkrátka světlo ve vysokých frekvencích zcela vypíná a opět zapíná (rozbliká se), čím menší intenzita světla se požaduje, tím širší (delší) je pulz bez proudu. Levné LCD monitory používají PWM k regulaci jasu - při 100% jasu svítí nepřerušovaně, ale jakmile snížíš jas třeba na 50%, blikají jako blázen. Většina populace to okem nevidí, ale někdo je na to citlivý. Tak se od toho pomalu ustupuje, už se vyrábí dost dostupných monitorů bez PWM.

AHD tipuju, že to bude nějaký hardware driver, čili hardwarový ovladač, který se v tomto případě o to PWM dokáže postarat.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod tslany » 28 zář 2016, 15:30

AHD http://www.cybertronic-labs.cz/denni-sv ... kit-i14c52 a potkám asi dva lidi za měsíc co tak svítí, většinou starší BMW
PWM viz TeeJay, s výtkou ohledně blikání - dá se tomu zabránit pomocí kvalitního návrhu obvodu a vhodně zvolené frekvenci. Alternativou, která nebliká vůbec (a to myslím že opravdu vůbec) by byla regulace napětí odporem - což by způsobovalo že 55W (nebo kolik mají HB3,4) bude odběr, ale příkladem 20W bude spáleno na žárovce a 35W na odporu, úspora tedy žádná.

Baterku mám origo a zatím funguje a o korozi kolem osvětlení SPZ vím, proto právě 2W žárovky namísto 5W origo :-) Kdyby existovala homologovaná LED tak bych neměl problém, ale jak říkám nechci zbytečně dráždit. Jinak namísto těch mlhovek, nevím jestli se tam vlezou 77mm nebo 90mm, ale z číny bych asi bral tyto pokud bych oželel mlhovky (resp. nevadila by mi záslepka :D )
NC 2006 1.8
Hyundai Grandeur 2009 3.3V6
tslany
 
Příspěvky: 215
Registrován: 21 črc 2016, 16:15

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod Krenstik » 28 zář 2016, 21:33

Denni svícení je kvůli viditelnosti, půjčím si to z firemní brožury:

Obrázek


Proto to PWM na dalkove... ;)
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod tslany » 29 zář 2016, 23:02

No vida, tohle by byl ideální kandidát
https://pmautodily.cz/front/tecdoc/prod ... ult/633255
Takže díky za tip s tím odkazem v obrázku :D Má to ale dvě vady, tou první je pořizovací cena (3500 za sadu) a tou druhou je cena žárovek (600 za nejlenvější 1 žárovku OSRAM nečína) :-( Ale je to halogen, má to mlhovku a denní svícení
NC 2006 1.8
Hyundai Grandeur 2009 3.3V6
tslany
 
Příspěvky: 215
Registrován: 21 črc 2016, 16:15

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod Jirka » 30 zář 2016, 15:55

TeeJay píše:PWM je Pulse Width Modulation / Pulzně šířková modulace, nejde o nic jinýho, než že pro dosažení nižší intenzity světla bez složitého snížování proudu se zkrátka světlo ve vysokých frekvencích zcela vypíná a opět zapíná (rozbliká se), čím menší intenzita světla se požaduje, tím širší (delší) je pulz bez proudu. Levné LCD monitory používají PWM k regulaci jasu - při 100% jasu svítí nepřerušovaně, ale jakmile snížíš jas třeba na 50%, blikají jako blázen. Většina populace to okem nevidí, ale někdo je na to citlivý. Tak se od toho pomalu ustupuje, už se vyrábí dost dostupných monitorů bez PWM.

AHD tipuju, že to bude nějaký hardware driver, čili hardwarový ovladač, který se v tomto případě o to PWM dokáže postarat.


sorry za OT, jen doplním, že 99 % monitorů dnes PWM nevyužívá - i těch levných. Výrobci to popisují jako Flicker-free. A hříšníci se dají snadno odhalit, stačí na ně namířit foťákem na mobilu. Pokud bliká, používá PWM. ;)
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod TeeJay » 30 zář 2016, 17:16

Věřím, že jsou rozšířenější než dřív, ale 99 % se to určitě neblíží ani zdaleka. Dva roky zpátky, když jsem vybíral monitory pro svoje eyefinity, byly monitory bez PWM dost výjimečná věc.
Jak tak koukám, tak těch bez PWM opravdu značně přibylo, ale u některých se jas reguluje bez PWM jen do určité intenzity jasu a v při velmi nízkém jasu pak stejně blikají, jiné zase blikají, jen s vyšší frekvencí než dříve. Vzal jsem seznam 27" LCD s IPS matricí na CZC seřazený od nejlevnějších a z prvních šesti monitorů 2 mají PWM zaručeně, 1 zaručeně nemá, o zbytku jsem přesné info nenašel, ale i kdyby byly bez PWM, jsme na třetině levných monitorů s PWM :) Jo, vzorek 6 z 97 kusů je statistická vražda, co nestačí ani na studentovo rozdělen, ale... :lol:

K tomu mobilu - pokud máš plnej jas - jako že to při běžných 250 cd není problém mít tak trvale - mobil nic neodhalí :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Denní svícení - možnosti

Příspěvekod Fernie » 07 říj 2016, 12:58

Hrajeme si se světly...
IMG_20161007_124723576[1].jpg
OEM světlo se clonkou

IMG_20161007_124919487[1].jpg
OEM světlo bez clonky


OEM světla jsou dle očekávání nepoužitelná bez oddělání oranžové clonky. Bez clonky to pak vypadá pěkně. Inu, však vidíte.
S žárovkama jsem spokojenej, světelnost dobrá, přinejmenším v laboratorních podmínkách.
Musím akorát objednat jiný objímky. Ty, co mi došly, mají jinou rozteč kolíků.

Kdo mi to říkal, že má ty zatmavené aftermarkety? Nebo čiré? Rovnou bych mohl udělat srovnání.
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků