Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Beny » 18 čer 2020, 15:27

A jéje, tady se zase hází číslama, jsem zvědavej, kdo se dostane alespon na 160 koní na klice. :-) Jinak pár postřehů: Cpát VVT písty do starýho bloku se mi jeví jako chujovina, když už to mám měnit použiju rovnou aftermarket písty a mám vyšší kompresi, ne? Nebo se na to taky dá jít opačně, hodit do toho rovnou celej VVT motor, tím spíš, když už to budu řídit laditelnou ecu. Jako bonus budu mít i VVT. Touhle cestou jsem šel já - 1995 NA + 2002 BP-Z3 + ME221. Jinak přeju hodně zdaru, jen nebuďte smutný z těch čísel, S2000 z toho prostě nebude. :D
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 230
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 18 čer 2020, 18:11

Beny píše:A jéje, tady se zase hází číslama, jsem zvědavej, kdo se dostane alespon na 160 koní na klice. :-) Jinak pár postřehů: Cpát VVT písty do starýho bloku se mi jeví jako chujovina, když už to mám měnit použiju rovnou aftermarket písty a mám vyšší kompresi, ne? Nebo se na to taky dá jít opačně, hodit do toho rovnou celej VVT motor, tím spíš, když už to budu řídit laditelnou ecu. Jako bonus budu mít i VVT. Touhle cestou jsem šel já - 1995 NA + 2002 BP-Z3 + ME221. Jinak přeju hodně zdaru, jen nebuďte smutný z těch čísel, S2000 z toho prostě nebude. :D

Dovod preco sa vyuziva bp-z3 blok je schvalne iba kvoli tym piestom ktore zvysuju kompresny pomer. BP4W je iba predfaceliftova verzia a teraz zhanat BP-Z3 za dakych 1000€ vs piesty za 53.50€ +kruzky, ktore zvysuju kompresny pomer este viac?
Ako nechcem sa hadat, alebo tu mudrovat ja som skor len chcel zistit ci tu niekto robil nieco takeho a ma skusenosti, alebo by ma vedel nasmerovat :shock:
Ali
 
Příspěvky: 10
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Beny » 18 čer 2020, 18:23

Ali píše:Dovod preco sa vyuziva bp-z3 blok je schvalne iba kvoli tym piestom ktore zvysuju kompresny pomer. BP4W je iba predfaceliftova verzia a teraz zhanat BP-Z3 za dakych 1000€ vs piesty za 53.50€ +kruzky, ktore zvysuju kompresny pomer este viac?
Ako nechcem sa hadat, alebo tu mudrovat ja som skor len chcel zistit ci tu niekto robil nieco takeho a ma skusenosti, alebo by ma vedel nasmerovat :shock:

Jasně, já to chápu, jen mi nevychází matematika. Nový písty s kruhama snad nebudeš dávat do starýho bloku, ne? To znamená výbrus což něco bude stát. Plus složení, pokud si to nedáš dohromady sám. Jinak BP-Z3 je dostupnej motor a ani ne tak drahej. Já koupil kompletní nastrojenej motor i s komplet nbfl kabeláží, ecu atd za nějakejch 600€. Když jsem to rozebral tak na válcích bylo ještě vidět honování, tak jsem spodek nechal a jen jsem si pohrál s hlavou. Jo a dle internetovejch zdrojů má BP-Z3 lepší sací manifold, ale o jak moc, to nemůžu soudit.
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 230
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod JohnyS » 23 čer 2020, 06:40

90% těch bloku umírá na zapečené stírací kruhy, ale válce mají v pohodě. Většinou ještě krásně vidět původní honování, tam ne vždy musíš na výbrus...

Jinak kamarád co jezdí závody do vrchu ten motor někdy okolo 2008 stavěl a dostal se při seriovém vnitřku, upravené hlavě, výfuku, čtyřklapce na nějakých 190 koní na brzdě. Pravda nebyl to motor, který by jsi použil do auta na spz, ale závodní motor který s tím už přináší trochu jinou péči a nároky. Omezovač měl posunuty dál atd. ale každopádně byla to domácí stavba motoráře co vyrustal za totality u škodovek 130 RS a nebyla rozhodně tak astronomicky draha. Ono když se dnes koukneš jaký výkony tahali z 1.3 co bylo ve Favoritu pro závodní učely tak ti musí být jasný že při možnosti použít motor z motorky atd to až tak nákladný být nemusí, nikdo by to totiž jinak na čtyřklapku nestavěl, ale tady je nějak zažitý dogma že jen kompresor a turbo je cesta ... výsledkem je akorát tak turbo díra a u drtivé většiny "nefunkční auto"

stejně potřebuješ řešit řídící jednotku, mnohdy palivové vedení, chlazení oleje a další věci. To jestli pak řešíš čtyřklapku nebo turbo a svody je už jen drobnost a osobně si teda myslím že třeba 200 atmo koní je pocitem minimálně pro mě mnohem lepších než 250 koní na který se ruku na srdce nepodíval v ČR asi nikdo ...

Já jeden motor chci taky stavět na čtyřklapku, ale mě k tomu vede to závodění celkem na jisto, platí turbopřepočet a dát na 1.8 turbo tak jsem objemově vedený jako 2 880 ccm (radši si zazávodit do 2 000ccm než jezdit poslední do 3 000ccm)
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod mobby_6kl » 09 bře 2021, 22:32

Tak co, už to všechny vzdali? :D

Když jsem auto původně koupil tak jsem rychle zjistil z webu že NA úpravy někam nevedou, ale turbo je spousta práce, dílů, váhy, a problémů s TP navíc, takže pořád jezdím na 147 koní.

Ale nedávno jsem viděl tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=3dYh__2z2H0

Svody
Sáni
Výfuk
ECU

Dává asi 26 koní na brzdě navíc. S VVT motorem myslím, že by to bylo i více. Nevím ještě jeslí na VVT jdou dát Maruha nebo jiné váčky, ale za 190-200 atmo koní bych o tom opravdu uvažoval. Ani finančně by to nemělo byt nesmyslně drahé, použít Speeduino ECU, DIY sáni, svody od kamaráda, atd. Ale počkám si ještě na konečné výsledky projektu.
Uživatelský avatar
mobby_6kl
 
Příspěvky: 113
Registrován: 13 kvě 2014, 20:53

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 09 bře 2021, 23:20

mobby_6kl píše:Tak co, už to všechny vzdali? :D

Když jsem auto původně koupil tak jsem rychle zjistil z webu že NA úpravy někam nevedou, ale turbo je spousta práce, dílů, váhy, a problémů s TP navíc, takže pořád jezdím na 147 koní.

Ale nedávno jsem viděl tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=3dYh__2z2H0

Svody
Sáni
Výfuk
ECU

Dává asi 26 koní na brzdě navíc. S VVT motorem myslím, že by to bylo i více. Nevím ještě jeslí na VVT jdou dát Maruha nebo jiné váčky, ale za 190-200 atmo koní bych o tom opravdu uvažoval. Ani finančně by to nemělo byt nesmyslně drahé, použít Speeduino ECU, DIY sáni, svody od kamaráda, atd. Ale počkám si ještě na konečné výsledky projektu.


Dalej som hladal na forum.miata.net a dost vela je toho popisaneho aj s realne porobenymi buildami a otestovanymi na Dyno. Je tam jeden dost uznavany typek ktoreho beru ako experta na NA tuning pre MX5 vyse 20 rokov sa venuju zavodnym upravam MX5 v roznych kategoriach ( su aj iny), ale tento clovek je aktivny rad poradi a hlavne nebol lakomi na info, ktore sto krat zopakoval na fore, ale taktiez to ma na stranke svojho shopu https://supermiata.com/tech-info-links.aspx

Ale koniec koncov 150 whp nevidia ako problem ked sa pouzije ich custom sanie, flattop sanie, RB zvody, zvysenie CR tak na 10,5:1 alebo 11:1 (ohranicene Oktanovym cislom benzinu), lebo treba nastavit co najvyssi predstih aby sa dodrzal MBT (mean best torque) a vybrusy na hlave (toto udava ako best deal tuning kde sa da v pohode ziskat tak do 13whp, len zial nie kazdy to vie dobre...) a jasneze ECU. Ma to pekne rozpisane i v dvoch taboch na supermiata a dost mi rozpisal i v mojom vlakne https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=730495

Nakoniec som sa vybral cestou NA uvidime co to spravi, teraz cakam na zopar veci predtym ako sa pojde na OH a budu sa davat veci do motora na zatial mam objednane toto, alebo uz to mam nachystane.
LowCostRacing ECU (na baze speeduina, ale PNP)
Kovane piesty 10,5:1 84mm
tuhsie spruziny na ventily
kovane loziska ( kluka, ojnice)
boundary oil pump pre bpw4
kovane ojnice
coolant reroute
hlinikovy radiator
stifty blok, hlava
wideband
snimace
a este zopar veci :D ale zial ten limit co som si stanovil preskocit tak o vyse 100% :D

Vacky pojdu neskor a podla vsetkeho najlepsia volba je Maruha, ako som pozeral... Taktiez v Maruhe by mali mat v Aprili-Maji novu kluku s vacsim zdvihom na 87,5mm takze nieco uprostred oproti stoker kitu a oem kluke,
a slubuju ze bude velmi dobra cena tipujem tak kolom 1100$, ta co bola na stroker kit stala 3500$ :D a zvyseny zdvih toho vie dost pridat :).
Naposledy upravil Ali dne 10 bře 2021, 01:29, celkově upraveno 1
Ali
 
Příspěvky: 10
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod BigBang » 10 bře 2021, 00:09

A povedztě mi kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom kovane ložiská? :mrgreen:

Ještě aby delší klika nepřidala výkon když tím zvýšíš zdvihový objem :D

Nicméně máš můj obdiv, že chceš dát do auta věcí, který by převýšily pořizovací cenu mýho auta :mrgreen:

Co hlava? Udělaný kanály?
BigBang
 
Příspěvky: 210
Registrován: 23 pro 2019, 21:45
Bydliště: Kladno

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod mobby_6kl » 10 bře 2021, 20:15

Ali píše:ale zial ten limit co som si stanovil preskocit tak o vyse 100% :D

Haha tak to se asi dálo čekat :D

Ale super že do toho jdeš, jsem zvědavý na výsledky :)

To ECU je tohle? https://lowcostracingsolutions.co.uk/pn ... p-ecu.html
Uživatelský avatar
mobby_6kl
 
Příspěvky: 113
Registrován: 13 kvě 2014, 20:53

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Winie » 19 bře 2021, 12:17

Já teda nevím jak vy, ale osobně spíš než hon za nějakým číslem 150+ mě víc trápí charakter toho motoru. Je to líná děvka, které se nechce do otáček a naprosto neodpovídá naladění zbytku auta.

Poslední rok jsem trávil tím, že jsem studoval jak upravit co nejefektivněji atmosferický motor abych se nedostal za úpravy motoru na 4000USD, protože v tu chvíli se vyplatí ten motor vytrhnout a dát tam K20/K24 a celý život se bát na STK. A resume? Nejde to. Jde si hrát s drobnostma, ale bez kompletního překopání motoru od kliky nahoru jsou mety jako 180-200 koní naprosto nedosažitelné - bavím se o non VVT BP.

Můj optimistický target s ITB, upravenou hlavou a ostřejšíma vačkama je 150-160 koní a hlavně posun max Nm někam k magickým 200Nm . Spodek 100% serie.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Uprava bp-4w skusenosti s Maruha

Příspěvekod Ali » 19 bře 2021, 13:52

Winie píše:Já teda nevím jak vy, ale osobně spíš než hon za nějakým číslem 150+ mě víc trápí charakter toho motoru. Je to líná děvka, které se nechce do otáček a naprosto neodpovídá naladění zbytku auta.

Poslední rok jsem trávil tím, že jsem studoval jak upravit co nejefektivněji atmosferický motor abych se nedostal za úpravy motoru na 4000USD, protože v tu chvíli se vyplatí ten motor vytrhnout a dát tam K20/K24 a celý život se bát na STK. A resume? Nejde to. Jde si hrát s drobnostma, ale bez kompletního překopání motoru od kliky nahoru jsou mety jako 180-200 koní naprosto nedosažitelné - bavím se o non VVT BP.

Můj optimistický target s ITB, upravenou hlavou a ostřejšíma vačkama je 150-160 koní a hlavně posun max Nm někam k magickým 200Nm . Spodek 100% serie.


No to tiez pekne popisal Emilio, ktoreho som spominal vyssie. A cele tie upravy daval vzhladom na to aby bol tocivy moment vo vyuzitych otackach.
Preto aj spominal ze Vacky s viac ako 25X duration uz na cestu moc nie su dokedy nemas 6kvalt. Tie maruhy maju Duration 252 IN a 256 EX co udrzi tocak v nizsich otackach.
To iste plati pre zvysenie CR a zvysenie vrtu na valcoch (bore).
Ako je pravda ze kluka s vacsim zdvihom da viac ale na teraz je dostupna iba ta od Maruhy pre stroker kit co je 3500$ ale v aprili by mali dat jemnejsiu von to je tak 1100.
A pre mna je ITB az uplne posledny krok i ked je mega sexy :D
Ali
 
Příspěvky: 10
Registrován: 13 bře 2013, 15:43

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 124 návštevníků