LPG - přestavba na sporák

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod moah » 27 dub 2017, 22:44

Samozřejmě je otázka, jestli se to za ty pořizovací náklady vyplatí. A teď dotaz do pranice, jak to s tím jede? :)
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod TeeJay » 27 dub 2017, 23:31

Kdyby přestavba stála třeba 23000 Kč, co jsem někde zahlédl, tak za to při ceně 31 Kč/l koupíš cca 742 litrů benzínu, při spotřebě 8,7l/100km to dělá 8528 km. 8528 km na benzín = cena přestavby na LPG. To bych si rozmyslel :D

Když pak na LPG budeš jezdit třeba za 12l/100km, LPG stojí dejme tomu 14 Kč/l, tak náklady na 100 km jsou 168 Kč, u benzínu za 31 Kč a spotřebě 8,7l/100km to dělá 270 Kč. Náklady na jízdu na LPG jsou tedy cca 62% nákladů jízdy na benzín, tzn. jízda na LPG je o 38% levnější (resp. jízda na benzín je oproti LPG o 61% dražší), na 100 km ušetříš cca 103 Kč.

To znamená, za předpokladu správnosti uvedených čísel, že až na LPG najezdíš 22330 km, tak bude přestavba zaplacená a začne ti skutečně šetřit prachy za palivo.

Čísla to jsou vycucaná z prstu, výpočty dost zaokrouhleny (ale jinak snad správně), ceny paliva sedí. Za kolik litrů LPG jezdí 1.8 NB, nemám páru, 12l je střela od boku při předpokladu lehké nohy, reálně to bude asi víc :) I tak je ale zajímavý vidět aspoň hodně zhruba, kdy se přestavba může vyplatit :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod cavan » 28 dub 2017, 08:41

jede to dobre ale neseje to.. :D ale nie.. samozrejme.. nemozes od toho cakat zazraky. je to ale super na dlhe trasy.. alebo na dialnicu mestsku premavku.. daily.. ak chces sviznejsiu jazdu, stlacis gombik, prepnes na benzin a mozes sa blaznit. pri predbiehani som si (aspon teda ja) prepol skoro vzdy na benzin.
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod mojžo » 28 dub 2017, 11:20

Mňa prestavba stála se vším všudy 400€. čiže návratnosť blesková.
Motor mám 1,6L

Spotrebu mám mimo mesta cca 8,5L plynu, väčšinou mám spotrebu cca 11L
Proste prejdem cca 300-330 km za cca 20€

Sviečky mením vždy keď olej, proste to cítim že to nie je ono, keď ich tam nechám dlhšie.
Lambda sonda zatiaľ odišla iba jedna
Zhnil mi kvôli tomu výfuk, ale vydražil som na allegre náhradný za 5 euro :D

No a jak to jede:
Prisahal by som, že v nízkych otáčkach ten motor je silnejší, normálne na 5 šliapnem pri 1000 otáčkach a on sa roztočí. Tak do 2000 ot/min to proste ide lepšie.
Do cca 4000 je to asi tak ako na benzín, potom to slabne. od 5300 otáčok začínam cítiť že je to o hovne, proste to len reve a nič nejde.

Keď predbieham že viem že budem točiť 7000+, alebo pred technickým úsekom kde to chcem biť po krku, prepínam na benzín.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod Renee » 28 dub 2017, 11:56

A to můžeš přepínat nahodile za jízdy na benzín a zpět na plyn? Jako že jedeš po okresce v klidu na plyn, najednou před tebou auto, tak cvakneš na benzín, předjedeš a cvakneš si zas na plyn?
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod mojžo » 28 dub 2017, 12:02

Presne tak.
Ťuk a hotovo. Gombík mám preto hneď vedľa kvalt páky
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod JohnyS » 28 dub 2017, 12:48

Poptal jsem pár firem a da se to za 21 000 přestavět s nádrži místo ty slupky na dojetí, napouštěním pod víčkem nádrže, přimazavani ventilu a s garancí na 100 tisic km. Šlo by i levněji, ale do Polska se mi nechce :D
Některé ty firmy to dělají i na splátky, takže se dá jezdit pomyslně na benzín aniž by ta prestavba stála nějakou investici :D
Jde mi o to, že takhle to o něco zlepší výkon v nízkých (jak už tu kde kdo psal) zároveň nebudu muset koukat jak mi padá ručička nádrže a mám taky v plánu si dát nějaký ty dovolený v Evropě na což je to tak super. :)
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod mojžo » 28 dub 2017, 13:25

Primazavanie ventilov je v tomto motore zbytočné. Treba mať systém správne nastavený (nech nespaluje chudobnú zmes) a tankovať autoplyn - napríklad OMV a je všetko cajk
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod JohnyS » 28 dub 2017, 13:30

Takže myslíš, že se na to přimazávání mám vykašlat? Stojí celkem dost, ale taky bych ten motor nerad odepsal
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: LPG - přestavba na sporák

Příspěvekod mojžo » 28 dub 2017, 13:46

Jazdím bez neho roky a motor stále vytlačí 200 kmh na tachometri, štartuje ako pila a celkovo ide ako má.

Ako som pisal - správne nastavenie, pravidelne meniť sviečky filtre a tankovať autoplyn, nie hocijaky propan butan.

A nezaslepit EGR, lebo egr pomaha znížiť teplotuspalovania
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 9 návštevníků