NA podvozek -Silenbloky,čepy

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod George » 19 bře 2010, 11:37

ses neptal :D o tom, žes je měnil jsem se stejně dozvěděl až když to bylo hotový, jinak bych se nabídl :D
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod kopac » 07 led 2014, 15:46

Dovolím si malinko oprášit toto téma...

Mám takový všeobecný dotaz na výměnu silentbloků?

1. Jakým osvědčeným způsobem mám sériové silentbloky vyndat?
2. Jaké máte zkušenosti s vrzáním PUR siláčů? mám doma PUR s příměsí grafitu a prý by měli být samomazné,ale netroufm si odhadnout do jaké míry a jestli se tedy vyplatí dát na ramena maznice.
3. Přepokládám že při výměně zničim půlku šroubů a budu je teda asi měnit komplet. Stačí klasika zinek pevnost 8,8 nebo tam mam radši strkat 10,9? Neví někdo co je origo za pevnost?

Díky Ondra
kopac
 
Příspěvky: 307
Obrázky: 2
Registrován: 24 říj 2012, 21:14
Bydliště: šumava

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod PavelS » 14 led 2014, 13:36

S tou mechanikou šroubů by asi poradil pavel260 - já asi budu kupovat originály... Ale najít nějakou jinou alternativu by nebylo od věci...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod kopac » 14 led 2014, 14:01

ja origo kupovat rozhodne nebudu.co sem videl za jaky nesmysly se to prodava na IL,tak to bych mel srouby drazsi nez cely auto.co sem tak rozebiral zadni napravu,tak vetsina sroubu jde nahradit rozmerove necim z katalogu sroubu treba od Fabory (videl bych to asi na obyc 8.8 zinek). problem je dlouhej sroub na spodnim ramenu (cena na IL 13e)...to zatim nevim jesti pujde nahradit,ale prinejhorsim si ho malinko stahnu neco vetsiho na soustruhu,vytocim zavit a mozna necham pozinkovat. a nejvetsi problem sou srouby na geometrii(komplet 8 sroubu s podlozkama z IL cca 2000kc),ale ma to takovej debilni tvar,ze se to asi nevyplati se s tim pr 8 kousku patlat...jinej zdroj sem nenasel
kopac
 
Příspěvky: 307
Obrázky: 2
Registrován: 24 říj 2012, 21:14
Bydliště: šumava

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod PavelS » 14 led 2014, 14:21

Kdysi byl jeden asymetr za litr... :D

Když to pořešíš, tzn, že najdeš alternativu a napíšeš to sem, tak bych byl moc vděčnej... ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod kopac » 14 led 2014, 14:32

Za litr? no dop****e, proč sem šel na studia a nedělal ty šrouby...byl bych ve vatě a nemuset to teď řešit (teda jestli to nekdo kupoval).

Jak řikam, většina tech šroubů jsou uplně standartní, žádný lícovaný průměry nic, to si člověk napíše seznam a nakoupí i s maticema.

menší problém je u toho dlouhyho, protože se na něm otáčí těhlice, tak by to asi chtělo nějakej přesnější průměr na lícování a možná i povrchovku...

ty excentry by bylo fajn nechat vypálit z tabule ty podložky, pak jednu přivařit na šroub, udělat do dřířku do drážku a je po problému,ale to se rozhodně nevyplatí pro 8ks
kopac
 
Příspěvky: 307
Obrázky: 2
Registrován: 24 říj 2012, 21:14
Bydliště: šumava

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod kousmen » 14 led 2014, 14:37

Tak na vyndání jsem zkoušel různý způsoby a nejhorší byl závitová tyč s podložkama. Osvědčil se oheň, kdy stačilo nahřát a siláče vyklouzly samy.
Nevím jak je to se samomaznýma, o těch jsem neslyšel, ale k těm obyčejným je asi dobrý dodělat ty mazničky. Mě to vrzalo prvních pár km, potom po roce to začalo vrzat zase, na to jsem měl auto jenom zvedlý (ramena v jiné poloze, nezatížený), dal jsem to dolů a zase bylo další půlrok ticho. Čekám, že se to letos začne ozývat a mazničky tam nemám. :D
Šrouby jdou určitě pořešit jiný nebo třeba samodomo, ale osobně jsem taky koupil originály, protože už tak bylo dost věcí, se kterýma jsem se musel patlat. Možná i ty excentry by někdo uměl vyrobit, ale u těch bych to neřešil a koupil originál určitě, než vytvářet takovou věc. Ta cenovka se jednorázově přežít dá...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod PavelS » 14 led 2014, 14:55

Jj excentry komplet za dva litry jsou v pohodě - i když výroba není nereálná... Ty šrouby sou na pořád když na to člověk deset let nesere...

Ostatní vyřešim tak, že si je spočítám a pak porovnám s cenou za kvalitní náhradu... 8-)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod Otatoy » 17 led 2014, 00:44

Přidám svojí troškou do mlýna. Dělám teďka komplet repasi podvozku (NB 1999), takže mám obě nápravy na zemi v garáži a postřehy jsou následovné: Silentbloky jsou na celém autě v krásném stavu, vůbec není třeba je měnit, pár let ještě zvládnou s přehledem (mám podvozek BC racing, snížené přitvrzené). V háji je 1 tyčka stabilizátoru, oba řepy řízení a trochu i axiální táhla. Šrouby a exentry jsem vytáhl všechny vybrousil a půjdu do PUR barvy, vypadají že s nimy nic není. Utrhl jsem celkem 1 šroub na zadní nápravnici (uchycení do kastle) a přední ABS čidla nevynadám ani kdybych se po*ral, jinak jsem to dělal 3 hodiny ve 3 lidech.

Co jsem chtěl zde napsat: Šrouby vedoucí skrz ramena se mají dotahovat když auto stojí na zemi. Když je zvedlé na heveru, silenty se po zatížení rovnou zkroutí, což někdy způsobuje vrzání a jejich rychlejší skon. Možná vám řikám věci co už víte, ale v servisech, kde mají sloupové zvedáky to často dělají špatně, protože na zemi by se museli krčit a nevlezou se tam s práskačkou- na což se vám 3 mechanici z 5 vykašlou.. ;)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod MAXsport » 17 led 2014, 11:48

Dobrá připomínka :!:
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 návštevníků