Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod jiri.l » 13 led 2012, 20:45

Ja to moc nestudoval, jen jsem si vsiml tohohle topicu a vzpomel jsem si, ze jsem takove auto zahledl... urcite to tam ale bude nekde psat, co je ten difusor zac :mrgreen:
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod car2n » 15 srp 2014, 12:08

Uživatelský avatar
car2n
 
Příspěvky: 402
Registrován: 24 led 2011, 01:38

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod AndrewG » 15 srp 2014, 12:33

az doteraz som rozmyslal ci dat dopredu este splitter a dpravit bumpercut. uz je rozhodnute, diki za clanok ;-)
AndrewG
 
Příspěvky: 2285
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod Spider » 15 srp 2014, 19:12

Ja som sa tiez zamyslal nat tymto sposobom uprav aerodynamiky. Napadlo ma cely podvozok od falcu k falcu oplechovat hlinikovym plechom. Problem nastane okolo kolies, kde treba nechat dostatocny vyrez na napravy. Difuzor je v principe jednoduche zariadenie a nemal by byt problem ho vyrobit. Dalsia vec, co ma napadla, je nainstalovat pruzne lamely na falce pod prahmi od kolesa ku kolesu, ktore by sa takmer dotykali zeme. Je to finta, ktoru pouzili niekedy davno v F1 a zabezpecilo im to o tridu lepsi pritlak oproti konkurencii. Po prvom vyhratom preteku im to vsak FIA zatrhla :evil: . Jedna sa o to, ze tieto lamely zabranuju unikaniu prudiaceho vzduchu pod autom do stran a usmernuju ho prave na dofuzor, ktory je potm efektivnejsi.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod Andre_fux » 15 srp 2014, 19:34

Zadeklování spodku u mazdy není po stránce proveditelnosti vůbec problém. Už i v sérii má celkem slušně zadeklovaný spodek auta. Bohužel tím zadeklováním vznikají dosti závažné problémy jinde.

No a ty pružné lamely jsou zase další problém. Na běžné cesty jsou absolutně nevyužitelné. Aby byl dokonalý přízemní efekt musí se dotýkat cesty! To u F1 používali několik sezon (williams), auto se díky aktivnímu podvozku snížilo a sedělo těma lištama až na zemi.

Aspoň trošku funkční difuzor není možné na mazdu snadno dát. Brání tomu tlumič výfuku a je třeba poupravit i přední část auta.

Kdo chce si dohledá potřebné zdroje.. Je jich více jak dost
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod AndrewG » 15 srp 2014, 19:44

myslím že základná úprava - lip so splittrom a bumpercut, ak treba tak nejaký ducktail urobí viac než dosť a bežnému použitiu to stačí...
AndrewG
 
Příspěvky: 2285
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod Spider » 15 srp 2014, 19:55

Ja som myslel este skor ako williams s aktivnym podvozkom. Este v 70-tych rokoch. Ale k veci, pri pouziti ineho ako serioveho vyfuku, ktory ma naozaj velky tlmic by sa tam difuzor hadam aj vosiel. Zavretim spodku by sa prehrieval vyfuk, co by mohlo sposobit nemale problemy s ohnom napriklad :twisted: . Mozno by sa to dalo osetrit odizolovanim komplet vyfuku tepelnou izolaciou (napr. termopaska). V kazdom pripade by sa tym znemoznil servis spodku auta.
Naposledy upravil Spider dne 15 srp 2014, 21:12, celkově upraveno 1
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod cavan » 15 srp 2014, 20:57

Neviem ci ma vobec zmysel riesit aerodynamiku pre 90% z nas. V rychlostiach ktore bezne prevadzkujeme ma zmysel tak zadeklovanie spodku kvoli nizsej spotrebe. Kolko to pomoze je otazne. Ostatne su tak akurat designove veci.. Napr. na okruhovom specialy K1 attack zacala fungovat aerodynamika az pri vyssich rychlostiach, nad 120km/h ak sa nemylim. Kto z nas ide v takych rychlostiach do zakruty? Zed?
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod AndrewG » 15 srp 2014, 22:33

povedal by som že prave ty kedže si z STU budeš o tomto vedieť... presne sme sa o tom bavili v škole s členom Stuba green teamu, že bolo v SPA či kde na nejakom preteku a mali tam španieli formulu (dosahujúcu rýchlosť do 100kmh) a presne si mysleli že krídla a kraviny nemajú zmysel pri týchto rýchlostiach.
táto mala aktívne krídelká kde tu a tesne pred zákrutov asi v 60kmh ich aktivovala... formula sa udajne neskutočne pričupla k zemi a prešla zakrutu o dosť rychlejsie ako ostatní... otázne je čo to spraví s 250kg formulkou a s tonovou miatkou :D
ale inak súhlasím, najvačší zmysel to bude mať asi na dialnici, aspoň nemá človek pocit že ide uletieť :)
AndrewG
 
Příspěvky: 2285
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Aerodynamika-splitry,křídla,difusory

Příspěvekod seatik » 15 srp 2014, 23:02

Ma mazda ppri rychlosti 160km/h uz byva pomerne neklidna a zacinam ji honit po silnici,kdyby mi to pomohlo,sel bych do toho :)
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků