elektrikari sem

elektrikari sem

Příspěvekod Dad » 17 bře 2012, 23:45

resim na NA denni sviceni. Z estetickejch duvodu mi pridany ledkovy svetylka prijdou neprijatelny, nechal jsem si tedy od pana Svanka predelat blinkry na svetylka s 20W zarovkou, kde blinkry jsou ted tam co byla pozicni svetla. Dobry je to, na aute se nic nezmenilo a ve dne pekne sviti.

Jenze: ono sviti i v noci. To uz tak dobry neni, jednak vypadam jak trouba s mlhovkama, ale hlavne myslim to musi bejt protivny protijedoucim autum.

Tak jsem pojal napad dat tam dvouvlaknovou zarovku a udelat to tak, ze 5W vlakno by bylo zapojeny standardne jako obrysovka a 20W vlakno by bylo zapojeny jak ma bejt predpisovy denni sviceni, ze by se rozsvitilo zapalovanim a zhaslo pri pusteni svetel.

No a to muzu jiste nejak pokus-omyl bastlit a nechat si shoret auto, ale radeji bych nejaky cistsi reseni, optimalne pro auta delanou krabicku se trema dratama co by obstarala to rizeni. Myslel jsem ze pujdu do mototechny a koupim za 52,- Kcs vc.DPH pytlik s krabickou PAL, ale nejak to nikde nevidim - delal jste nekdo neco takovyho?
Uživatelský avatar
Dad
 
Příspěvky: 207
Obrázky: 2
Registrován: 21 úno 2012, 01:25
Bydliště: Praha

Re: elektrikari sem

Příspěvekod Krenstik » 18 bře 2012, 00:35

Jo, mam, krabicka stala asi 150 Kč a k tomu dve relatka at to nejde pres tu krabicku.....

p.s. pokud je to jak popisujes tak to neni denni sviceni... ale jen sviceni, ktere nesnizi intenzitu resp. nezhasne pri zapnuti tl. svetel...

http://www.youtube.com/watch?v=31zuKPHdJc0
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: elektrikari sem

Příspěvekod Dad » 18 bře 2012, 00:46

Krenstik píše:Jo, mam, krabicka stala asi 150 Kč a k tomu dve relatka at to nejde pres tu krabicku.....

tak ted tomu nerozumim - mas krabicku, ale k tomu dve relatka aby to neslo pres krabicku? Jakoze pres krabicku nejde ten "silnej" proud co pohani svetla? Na mne musis pomalu, ja o elektrice vim jen ze u vas se ji rika salina :D

A kdes poridil tu krabicku?

Krenstik píše: p.s. pokud je to jak popisujes tak to neni denni sviceni... ale jen sviceni, ktere nesnizi intenzitu resp. nezhasne pri zapnuti tl. svetel...

no ano, je to jen takova napodobenina denniho sviceni. Coz bude nejspis i s tim mym vynalezem, protoze to nebude mit razitko, ale melo by to lip fungovat si myslim.
Uživatelský avatar
Dad
 
Příspěvky: 207
Obrázky: 2
Registrován: 21 úno 2012, 01:25
Bydliště: Praha

Re: elektrikari sem

Příspěvekod Ollie » 18 bře 2012, 13:22

To bude stačit jedno relátko, cívku připojíš na obrysovky, denní svícení dáš přes rozpínací kontakt. Denní svícení pak zhasne po zapnutí obrysovek ne?
Ollie
 
Příspěvky: 7
Registrován: 30 led 2012, 23:41
Bydliště: Valašsko

Re: elektrikari sem

Příspěvekod Dad » 18 bře 2012, 13:40

Ollie píše:To bude stačit jedno relátko, cívku připojíš na obrysovky, denní svícení dáš přes rozpínací kontakt. Denní svícení pak zhasne po zapnutí obrysovek ne?


Ja nevim :D Ja tomu fakt vubec nerozumim, tak se zeptam jinak - neznate v Praze a okoli nejakyho duveryhodnyho, sikovnyho elektrikare, kterej by to sestrojil a nejak uhledne zapojil?
Uživatelský avatar
Dad
 
Příspěvky: 207
Obrázky: 2
Registrován: 21 úno 2012, 01:25
Bydliště: Praha

Re: elektrikari sem

Příspěvekod jardaj. » 18 bře 2012, 14:59

Přesně tak jak píše Olie, jedno relátko které pod napětím rozpíná. Zkusím to nějak lapidárně vysvětlit, protože jsem to dělal na Escortovi. Vytáhnu si + kde jde proud po zapnutí zapalování (třeba napájení indukční cívky) a tento + pol vedu přes sepnuté relátko k světelným diodám (- je samozřejmě kostra). + přívod do cívky relátka se natáhne od světla). Zapnu světla napětí jde přes cívku relátka, relátko rozepne kontakt + ke světelným diodám takže diody zhasnou a svítí hlavní světla. Pochopil? J.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: elektrikari sem

Příspěvekod Dad » 19 bře 2012, 01:01

jardaj. píše:Přesně tak jak píše Olie, jedno relátko které pod napětím rozpíná. Zkusím to nějak lapidárně vysvětlit, protože jsem to dělal na Escortovi. Vytáhnu si + kde jde proud po zapnutí zapalování (třeba napájení indukční cívky) a tento + pol vedu přes sepnuté relátko k světelným diodám (- je samozřejmě kostra). + přívod do cívky relátka se natáhne od světla). Zapnu světla napětí jde přes cívku relátka, relátko rozepne kontakt + ke světelným diodám takže diody zhasnou a svítí hlavní světla. Pochopil? J.


Mozna, dvakrat jistej si nejsem, ale relatko jsem mel kdysi v Merkuru, takze mi co rikas jistej smysl dava. Pak jsou tam ale takovy drobnosti, ktery mi branej se do toho hned pustit. Jako treba nejistota jak poznam sepnuty relatko ci jestli kdyz ubyde elektriky na privodu k civce nebude to necemu vadit. Nebo obava, ze by to mohlo shoret i s autem. Proto jsem se prave ptal po nejaky predpripraveny krabicce v pytliku a s navodem, nebo po nekom, kdo by to vkusne zapojil :)

Ale diky, takhle jak to rikas to zni jako docela jednoducha uloha, coz rozsiruje okruh elektrikaru kteri by to mohli zvladnout.
Uživatelský avatar
Dad
 
Příspěvky: 207
Obrázky: 2
Registrován: 21 úno 2012, 01:25
Bydliště: Praha

Re: elektrikari sem

Příspěvekod jardaj. » 19 bře 2012, 18:07

Pro autoelektrikáře to není problem. Ale: to relátko musí být sepnuté bez proudu na cívku elektromagnetu. Je to obráceně než je ve většině případů. Třeba světla jdou taky přes relátka a při zapnutí vypinače jde proud do cívky která sepne "silový okruh" do světel a ty se rozsvítí. Já jsem vlastně relátko od světel předělal aby pracovalo obráceně, čili při sepnutí relátka přerušilo proud do světelných diod denního svícení. J.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: elektrikari sem

Příspěvekod Dad » 20 bře 2012, 00:21

jardaj. píše:Pro autoelektrikáře to není problem. Ale: to relátko musí být sepnuté bez proudu na cívku elektromagnetu. Je to obráceně než je ve většině případů. Třeba světla jdou taky přes relátka a při zapnutí vypinače jde proud do cívky která sepne "silový okruh" do světel a ty se rozsvítí. Já jsem vlastně relátko od světel předělal aby pracovalo obráceně, čili při sepnutí relátka přerušilo proud do světelných diod denního svícení. J.


Jasne, diky. Sjednal jsem si tedy elektrikare ktery snad bude vedet co dela :)
Uživatelský avatar
Dad
 
Příspěvky: 207
Obrázky: 2
Registrován: 21 úno 2012, 01:25
Bydliště: Praha

Re: elektrikari sem

Příspěvekod Svejky.tom » 20 bře 2012, 00:56

ahoj, já to taky řešil rozpínacím relátkem. Světla mi zhasínají po rozsvícení obrysovek a při rozsvícení obrysovek se zároven rozsvítí palubovka, takže jsem to rozpínací relátko napojil na tu palubovku a bylo. žádná věda, měl bys to zvládnout i bez nějakých hlubších znalostí.
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron