TeeJay píše:Řešením pro tebe jsou dorazy nebo podložky pod pružiny (úplně na zemi to stejně nepotřebuješ), ideálně oboje, vsadím se, že se pak chování tlumičů zlepší.
Muzzy píše:...auto mi sedlo brutalne nizko, na vypukly silnici jsem skrtal brichem a hlavne chod tlumice byl extremne kratky - cca 2 cm vpredu a 3 cm vzadu. Je jasny, ze jsem jezdil pri sebemensi nerovnosti po dorazech...
Muzzy píše:...Eibach pro-kit pruzina je vzhledem ke svemu snizeni moc mekka. Zbyly chod tlumice tedy nedokaze efektivne zvladnout a dochazi k castemu propruzeni na dorazy - to si myslim, ze neni o vnimani spravne funkce, ale o jasne disfunkci. Ostatne uz jsem se setkal i se situaci, ze se doraz vlastne na tlumic uz ani nevejde...
Mike Usrey píše:We don’t recommend the Miata specific Eibach Pro kit for Miatas as the spring rates are not adequate enough to keep the weight of a Miata from blowing through its available suspension travel. Since you have adjustable shocks that are able to handle higher spring rates, it would be a better match to choose something closer to rates that we use with our springs.
Mike Usrey píše:It’s been a long time since we’ve tried the Miata specific Eibach pro spring kit here at FM but from what we experienced, they used too soft a spring rate for too low a ride height. This means that they would allow the Miata to blow through all of its available compression travel and end up on the bump stops the majority of the time. It just wasn’t a very good combination of rates and lengths for what they were advertised to do. If you’re looking for low but don’t care about ride quality, then they will certainly lower the car at the expense of a decent ride.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 200 návštevníků