Jr. - NA 1.8 (95 )

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod Jr. » 25 zář 2013, 01:40

Zdravím, teď už, své kolegy!

Minulý týden jsem se stal otcem malé japonečky. Jak (ne)šťastný nákup to byl, ukáže až čas. Aktuálně má natočeno nějakých 175 tisíc a věřím, že se mnou bude ještě pár kilometrů mluvit. Krom částí podvozku, snad, nikde nekvete a předchozí majitel mi jí nechal rovnou oblečenou s pevnou čepicí v barvě vozu.

Už dlouho před koupí jsem měl relativně jasno o použití auta a tomu přizpůsobených úpravách. Jelikož jsem od svého malého velkého brášky nakažen okruhovým ježděním a na auta jeho kalibru asi ještě (nikdy) nebudou finance, rozhodl jsem se pořídit něco zábavného za rozumný peníz a postupně "ladit". Miata byla, po dlouhých nocích na googlu a konzultacích s kolegou, který naše řady snad brzy doplní, jasná volba.

Vzhledově mě první generace nějak učarovala, takže jsem po chvíli variantu NB, vědom si všech rizik a nevýhod, opustil.

Rád bych si v průběhu následujícíh let upravil auto tak, aby sneslo zacházení odpovídající veřejným jízdám na okruzích (špéra, brzdy, coilovers...), ale zároveň si zachovalo pohodlnost pro běžné ježdění. Třeba i to denní do práce. Vzhledovou stránku moc neřeším. Zvenčí se mi auto vcelku líbí, takže krom nějakých pěkných bačkor neplánuji asi nic. První investice padla na držák nápojů místo hnusného (naštěstí nepoužívaného) popelníku. Né, že by kelímek z Mekáče byl součástí mojí povinné výbavy, ale nějaké to kafe si občas rád odložím. A také jsem zatím nanašel jiný úložný prostor na mobil :). Další nezbytností bude určitě menší volant. Originální čtyřramenný je vcelku nehezký a navíc zbytečně velký. Mých 187cm už tak nedává moc prostoru pro pohodlnou manipulaci v zatáčkách. Později nějaké hezčí sedačky - třeba ty pěkné kožené vysoké z NB..?

Preventivní servisy snad ani nemusím zmiňovat ;). Už teď se bojím auto vytáčet, dokavaď nejsou udělány nové rozvody...


První z plánovaných úprav budou určitě špéra. Obrázek o možnostech doplnění lsd do NA jsem si už asi udělal, ale pár otázek mi z toho bohužel pořád vyvstává a ani hlubší hledání na zahraničních fórech nepřináši jasnou odpověď.
Hádám, že s otázkama na kompatibilitu dílů kolem diferenciálu bych se asi měl směřovat do jiného topicu/sekce...? :)


Zdraví,

Radek
Přílohy
1262981_10201147608190286_1175700372_o.jpg
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod Jr. » 25 zář 2013, 01:41

Paráda, jednou se třeba naučím i vkládat fotky ;). Zatím tedy "zobrazit obrázek v novém okně".
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod birda » 25 zář 2013, 06:47

Další NA, stejnej rok i motor jako mam já :-) Jen ať slouží! Odkud seš?
Naposledy upravil birda dne 25 zář 2013, 08:20, celkově upraveno 1
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod hroche » 25 zář 2013, 08:01

Vítej "Karásku" vítej
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod Andy4 » 25 zář 2013, 12:35

Výborný a cenený základ, NA 1,8. Gratulujem a nech robí len radosť.

BTW: tie vysoké kožené sedadlá z NBfl sú síce efektné, ale o poznanie vyššie ako klasické, teda miesta medzi volantom a sedadlom je menej. A telo absolútne nedržia. Po stránke komfortu, bez námietok !
fully restored NB '98 1.6 LSD
Uživatelský avatar
Andy4
 
Příspěvky: 357
Obrázky: 2
Registrován: 10 čer 2011, 13:59
Bydliště: KE/KS

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod Jr. » 25 zář 2013, 16:45

Díky za povzbuzení a radu, Andy. Doporučil by jsi teda spíš ty jejich "předchůdce" z řady NA, které mají také spojenou zádovou část a hlavovou opěrku? Obojí se mi líbí relativně stejně. Myslel jsem, že NB budou mít lepší boční vedení. Výška je však dost rozhodující. Nahoru už to určitě jít nesmí :D.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod Pavel260 » 25 zář 2013, 17:04

vitej, tim padem pro tebe sedacky z NBfl nemaji smysl ;)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod cavan » 25 zář 2013, 19:16

vitaj.. a nech robi radost.. ;) co sa tyka sedaciek tak ja by som siel na tvojom mieste do niecoho poriadneho.. bride, sparco atd.. ;)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod Zed » 25 zář 2013, 19:20

Vítej a hodně úspěchu s projektem, dle popisu to vypadá zajímavě a jsem zvědav, kam to dotáhneš. Něco mi říká, že se budem potkávat..další NA s ambicema, základ je, tak už to jen začít realizovat :)

ad sedačky - v NB jsou skoro stejně ploché sesle jak v našem NA (počítám, že máš už taky NAfl sedačky), takže přidaná hodnota 0.
apropo, víc fotek to chce
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Jr. - NA 1.8 (95 )

Příspěvekod Jr. » 25 zář 2013, 21:13

Nějaké skořepiny bych opravdu rád (do Recaro Poleposition jsem se zamiloval už dávno před nákupem auta), ale bojím se, že se tak auto stane hrozně nepraktické.

1. - Nastupování. Měřím 187cm a mám poměrně dlouhé nohy v poměru k tělu. Už teď se do toho leze řekněme zajímavě, když je nandaná střecha (asi jsem ještě nezískal ten správný grif :). Představa, že mi z boku ještě brání vysoký sedák...
2. - Jiní řidiči. Vcelku si ty auta s bráchou půjčujeme a i jeho překvapivě baví auto s výkonem o 300koní nižším. Jsme však znatelně rozdílné výšky. Rád bych, aby si mohl nejen on nastavit sedačku dle svých představ. Dá se skořepina usadit do nějakých rozumných lyžin, aniž by sedačku vystřelily do hrozné výšky?
3. - Pohodlnost. Auto bude krom víkendové zábavy (časem třeba té okruhové) sloužit především k radosti z denního ježdění. Stejně tak už si nechávam zdát o výletech někam do Alp příští léto. Jak jsou na tom tyto sedačky s komfortem, když je do nich člověk zaraženej třeba celý den?


ZED: Jen tak mimo téma. Navštívil jsem minulý týden s bráchou kurz Martina Semeráda v Písku. Bavil jsem se tam s jedním člověkem o jeho BMW E46, protože to byl jeden z mých kandidátů na auto pro zábavu. Když jsem se zmínil oplánu MX-5, tak říkal, že to je fajn, že na nějaké závody s nima jezdí člověk v NAčku s kompresorem a vždycky je hrozně seseká ;).

Plány jsem měl jasné také dlouho, ať už bych koupil cokoliv. A jsou vcelku jednoduché. Samozřejmě bych do toho uměl nacpat milion, jen ho zatím nemám. Takže to půjde postupně. Možná z toho díky tomu budu mít větší radost... jestli si tak teda můžu obhajovat věčně hladové studentské konto :X
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 306 návštevníků