Někam mi zmizela většina fotek, tak udělám znovu alespoň úvodní stránku.
Mojí Mazdu jsem si koupil na jaře v roce 2008 z mladistvé nerozvážnosti. Byla evidentně bouraná na levý předek, měla šišaté kola pod kterými byly ocelové podložky. Tapec na dveřích byl potrhaný, reproduktory roztrhané, rádio nehrálo, středový panel rozlámaný. Rozlámaný airbox a nádržka ostřikovačů. Nicméně žádný tuning, až na kola a rádio vše v sérii, origo volant Momo. Přivezl jsem ji domu a po pečlivém ohledání jsem byl mile překvapen, že nikde nebyl ani náznak rzi a potvrdilo se mi tvrzení předchozího majitele, který říkal, že byla vždy garážovaná a v zimě nejetá.
Jako vysokoškolák mám do kapsy hloubš, proto veškeré opravy probíhaly a probíhají velmi pomalu.
Začal jsem interierem. Koupil jsem nové potahy na sedačky, na popáté se mi povedlo udělat i ucházející tapecírunk do dveří, George mi časem sehnal i Nardi volant.
V exteriéru jsem zkoušel zadní čirou optiku namísto originálu, který byl poškrábaný, ale nebylo to ono, proto jsem se vrátil k originálu stejně tak s blinkry v blatníkách. Na místo předních tažných ok jsem přidělal světla na denní svícení a elektriku zapojil přesně aby svítily podle vyhlášky. Značku jsem přesunul pod sání. Také z neznalosti jsem koupil stylebar, který mám stále, ale šetřím na nějaký funkční, alespoň mám k čemu přidělat windstopper. Kola jsem vyměnil za 14" originály z roku 93, na které jsem pyšný, protože jsem tyto kola v pěkném stavu sháněl dva roky. Obul jsem je do Bridgestone Turanza a nemůžu si je vynachválit.
Co se týká podvozku, tak jsem pořídil na levý předek nová ramena, staré byly ohnuté a vymačkávaly silentbloky. Ty jsem také vyměnil za polyurethanové Polybush. Také jsem koupil nové kulové čepy, táhla řízení, tyčky stabilizátorů a prachovky na tlumiče. Abych pořád jen neopravoval a udělal autíčku také dobře, pořídil jsem kotouče Brembo, desky RedSutff a pancéřované hadice. Opět jsem z nich nadšený, protože dávkování se hodně zpřesnilo a brzdný účinek nemá chybu.
Nemalou pozornost jsem věnoval i motoru. Hned po koupi jsem vyměnil rozvody. I když ročně nenajedu více než 4000km měním každý rok olej 10w40 Total. Koupil jsem svíčky Champion Iridium. Nové zapalovací kabely. Bohužel nebyly peníze na nový airbox, proto jsem to vyřešil otevřeným sáním, alespoň mám trochu sportovnější zvuk. Sehnal jsem i nádržku na ostřikovače. Celý motorový prostor se snažím udržovat čistý. Ventildekl jsem vyleštil. Sací manifold jsem letos vyndal a vnitřek pročistil. Byl jsem překvapen, že usazeniny nebyly téměř žádné.
Co do budoucna? Exterier potřebuje funkční rollbar a chtěl bych pořídit OEM Lip. Se sériovým podvozkem jsem spokojený. S brzdami taktéž. V interiéru by to chtělo rádio bez stříbrných prvků a téměř nesehnatelnou řadičku Nardi. Ale hlavní změny chci dělat pod kapotou. Postupně sháním věci potřebné na vestavbu kompresoru M62, takže keramická spojka, kované ojnice, písty s nižším kompresním poměrem, řídící jednotku, vstřiky, špéru...
Snad jsem na nic nezapomněl. Případně doplním.
Pár obrázků na závěr
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.