Zdravím všechny, je to už více než měsíc, co jsem se zaregistroval na tomto fóru (od té doby sem chodím denně a tak díky všem, že rozšiřujete mé obzory;-) ) a tak je celkem ostuda, že jsem zde ještě nepředstavil svou "vyvolenou", tudíž rychle napravuji... Je to NA 1.6. z roku 96, limitované edice "Cosmo" - pod tímto názvem a v této verzi šlo na německý trh celkem 530ks. Charakteristická je barva "merlot mica" a světlá kůže, jinak je to klasická 1.6 66kW jak ji znáte a to v naprosto původním stavu bez úprav a doplňků (pokud pominu poněkud obskurní rádio, které však měnit zatím nehodlám, jelikož mi v MX jaksi nechybí).
Tímto už jsem prozradil, že autíčko pochází z Německa - dovezl jsem si ho koncem dubna ze Stuttgartu od soukromého majitele (druhého) po cca třech měsících sjíždění autoscoutu24 a mobile.de. Původní požadavek byl kromě původního stavu motor 1.9, z toho jsem ale byl nucen slevit, jelikož sehnat NA 1.9 bez úprav a za rozumnou cenu je i v DE takřka nemožné. Ale zatím spokojenost, výkon mi nijak výrazně nechybí, divočinu mám už za sebou a teď je to spíše na pohodu, no i když...
Mazdička má kompletní servisní historii, původní kola MiM 14" (vypadají trochu nedomrle, to přiznávám:-) ), je po výměně rozvodů, náplní, tlumičů a filtrů, tento týden jsou na řadě svíčky + kabely, rád bych ještě pořešil i denní svícení jako ostatní majitelé NA tady na fóru. Najeto 115 000. Střecha je stále ještě původní, i když už se najde nějaká ta prasklinka, ale to mě zatím moc netrápí - garážuji a jezdím topless, takže střechu jsem teď natáhl po 2 měsících kvůli fotce.. Zatím ale těsní - téměř 900km ze Stuttgartu na sever Moravy v dešti mě o tom přesvědčilo:-) jinak ovšem jízda potmě v dešti mezi kamiony na D1 a se vzorkem zadních gum na hranici legality celkem adrenalin:o) ale zvládli jsme to oba. STK naprosto bez závad (jen ty gumy s odřenýma ušima), do druhého dne od dovozu byla na CZ značkách, tady musím chtě nechtě pochválit vstřícnost úřadů.
Co s ní mám v plánu? Asi tady budu těžce nudit, ale: udržovat původní stav (rád bych si ji ponechal co nejdéle a tak to beru tak trochu i jako investici do budoucna) a hlavně jezdit a jezdit:-) vzhledem k povinnostem (práce, rodina, barák, zahrada....) na úpravy stejně moc času nezbývá. Proto mě mrzí každý den, kdy ji nestihnu projet - je to fantastické auto a začínám pozorovat, že pomalu vytěsňuje z provozu i daily car s dvojnásobným výkonem - to bude asi virus zvaný MX5:-).
Up: Kola MAS Alurad 15"x7, ET30