Destructor NB 99' "Tuzing"

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod spooon » 29 črc 2018, 17:36

mě spíš udivuje, že dokáže vůbec nastavit 2,5°. Já vepředu na nových PURech nastavil maximálně 1,5°.
spooon
 
Příspěvky: 533
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Robo96 » 30 črc 2018, 07:58

ja som mal v predu jednu sezonu nastavene 2 stupne a bolo to hodne nedotacave, 2.5 je imo moc na "obyc" gumu, co chces takym mega odklonom dosiahnut, volne vstupne do camber gangu? :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod jarka » 30 črc 2018, 10:12

A nepřináší sebou vyšší odklon více gripu v zatáčce (bez ohledu na to jestli je to vpředu, nebo vzadu)? Spíš bych si tipnul, že to bude díky tomu víc přetáčivý... Trochu bych se bál obecných závěrů o geometrii, přeci jen každý kompletní setup je trochu jiný a i tím výsledek (je to tedy jen můj pohled lehce poučenýho laika).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod froxic » 30 črc 2018, 10:40

Na obyč gumu je to zbytečné, to ano. Ale záleží právě i na nastavení podvozku a stabilitzátorů. Na obyč gumách je navíc o to více důležitější nepřestřelit nájezd do zatáčky, ať se to nezačně jenom hrnout. Lepší je mít o něco pomalejší nájezd, přenást váhu a jak auto zaklakne, tak se právě zužitkují ty větší odklony. U lepších gum / semislicků je větší grip na turn-in a celkově i v zatáčce, proto větší odklony mají smysl. Ale to platí pouze když se s autem jezdít fakt ostře. Kdo pojede piánko, tak to bude spíše na škodu a výsledkem budou sjeté vnitřky gum. A jak tu už nekdo zmínil, chce prostě najít ideální nastavení co vyhovuje řidiči, ne co kde někdo psal. Každý jezdí jinou stopu / styl. Nastavením podvozku / stabíků a právě poměru odklonů předek / zadek se chování auta dá dosti měnit. Tak či tak, patrnější ty změny budou na lepších gumách.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 30 črc 2018, 21:46

Moje dosavadní zkušenost s geo byla leda tak v Gran Turismu na playstationu a jednou na Feldě, když jsem měl nakřivo volant... Jak už jsem psal, neznám předchozí hodnoty z tabulky, ale pohledově byla geo opačně, předen prakticky žádné odklony, zadek naopak už od oka celkem vykloněný. Chování nedotáčivé jak na vjezdu tak v zákrutě, zadek se sem tam smýknul na výjezdu až když už bylo chování k autu dost neurvalé, případně když jsem udělal nějakou hloupost. Chtěl jsem nějaký jiný nastavení, nedotáčet se můžu v autě do práce. Takže jsem dal obecné požadavky, aby auto nebylo zákařné, ale zároveň aby zmizelo chování předohrabu a nechal jsem pracovat Muzzyho. Výsledek viz hodnoty. Je to první geometrie, beru ji jako výchozí a až auto pořádně vyzkouším, může se měnit jinak.
Odklony jsou nastavit velké pravděpodobně díky snížení a podvozku, který je v solidním stavu. Jestli je 2,5°na "obyč" pneu moc nedokážu říct, jestli časem uberu, budu moct porovnat. Chtěl jsem auto prohnat v Sosnové, ale pořád nemám 100% brzdy a bez nich si to nedovolím. Na silnici jsem párkrát provětral ověřený úsek a zatím rozhodně spokojenost. Určitě to celkově sedí lépe než předtím, na vjezdu neklouže předek, naopak bych řekl, že pokud bych brzdil úplně na hraně tak by mi do zatáčky pomáhal zadek stočením, ale to si nedovolím. V zatáčce je auto pak mnohem víc přilepené a je spíš cítit, že by povolil zadek, než přední kola. Toť poznatky obyčejného řidiče. Může si tam sednout někdo vyježděný a říct, že to stojí úplně za prd, pro mě to je momentálně posun dopředu a směrem, kam jsem chtěl.

Robo96 > Na Camber gang mám malé ET, jinak bych byl v obci Pán :D
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod jarka » 31 črc 2018, 09:02

Destructor píše:Je to první geometrie, beru ji jako výchozí a až auto pořádně vyzkouším, může se měnit jinak.

Nejrozumnější přístup.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 08 zář 2018, 12:13

Menší aktualizace.
Celkem zajímavý postřeh. Auto má díky japonské jednotce omezovač na 180km/h. Takže na dálniční sprinty to nebude ideální volba.
S novým sacím potrubím je ve vysokých otáčkách celkem patrně slyšet, jak to saje vzduch, až si říkám, jestli třeba nemám příliš malý filtr, že to tak "funí". Má někdo představu, co už je pro Mazdu moc málo?
Mám KN sn2580, dl. 102mm x 114mm x 76mm na užším konci, pocitově to neztrácí, je to chytlo trochu jiný zvuk.

Když skončili horka, došlo na upgrade chlazení - na příští sezónu, kdyby pokračovali. Na foto je vidět odborné odstínění fitru sání. Zatím improvizace, funkční, podle které se udělá hliníkový box. Rovnou jsem i přehodil nasávací trubku k sání do tlamy, tak aby z pod auta už nekoukal plastový ovál.
IMG_23662.jpg

IMG_23255462.jpg


Do konce září snad dorazí zbytek všech komponentů a bude možné se pustit i do chlazení oleje a reroute kitu. Chtěl jsem klasiku, ale nebyl jsem spokojený s chladičem co mi přišel, takže jsem trochu lustroval co a jak a nakonec zkusím jít cestou chlazení voda - olej. Něco jako Maruha kit v kombinaci s reroute. Mělo by to mít více výhod a od pohledu to vypadá i na celkem snadnou montáž.
IMG_23672.jpg
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod froxic » 08 zář 2018, 12:19

Pokud koukám dobře, tak máš taky 30mm Turboworks chladič. Jak ti tam pak sednul ten cooling plate? Měřil jsi to nějak před a po jestli to fakt mělo smysl? Uvažuju o tom, protože tam nemám žádné těsnění a je tam zkrátka tak 1 - 1.5 cm mezera. Každý stupeň dole na vodě je k dobru :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod Destructor » 08 zář 2018, 20:49

Nechtěl jsem sice Turboworks, ale chtěl jsem chladič kolem 30-35mm a krom Koyo asi za milion nebo ebay číny jsem jiný nenašel. Proti kamarádovo IL sice vizuálně ztrácí, ale účinek bude stejný a je lehčí - je tam míň vody.

Na fotce je první verze cooling plate, další nemají vyříznutí a dosedají těsněji po celé délce, pokud by si měl zájem mám cca 5ks na chodbě na prodej :) Sedí bez problému, stejně jako na původní chladič. Dám lepší foto mezery.
IMG_23545452.jpg


Co se týká teploty vody, netestoval jsem ani nemám jak. Mám pouze linearizaci klasického budíku a tam žádný rozdíl nevykoukám. Když už jsem měl rozhozený předek, nanýtoval jsem si ještě na boky spodního krytu kousky plechu do dolních míst po straně chladiče, kde jsou největší mezery pro únik vzduchu, takže to mám relativně "utěsněné". Jaký to může mít vliv netuším, řekl bych hlavně psychologický účinek, že jsem pro to udělal maximum. Až nahodím celý set chlazení a došetřím na budík, můžu poreferovat teploty.
Destructor
 
Příspěvky: 123
Obrázky: 1
Registrován: 08 úno 2017, 07:39
Bydliště: Okolí Hořovic

Re: Destructor NB 99' "Tuzing"

Příspěvekod froxic » 09 zář 2018, 09:53

Jeden bych si po výplatě vzal. Je to tedy čistý hliník bez povrchové úpravy jo? Mám doma sprej z IL, takže bych to asi pak stříkl do barvy auta :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 159 návštevníků